• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Bustrollen
    stina84 skrev 2009-12-18 20:06:23 följande:
    Bustrollen: Vad har jag missat? Ska ni flytta?
    Ja, men det har gått fort så ingen miss. Vi var nere och skrev på kontrakt förra måndagen och får nycklarna på måndag nu. Det nrukar aldrig vara några problem med vår hyresvärd, de är väldigt flexibla med in- och utflyttningsdatum. Vi behöver t.ex. inte lämna in de gamla nycklarna förrän den 11 januari så det är jätte skönt.

Vi har en jättefin lägenhet nu, trea på 102 kvadrat. Det är det som ömmar lite. Dock så kostar den 6400 och det ska till en höjning efter nyår så det kommer kosta 6700 ungefär/månad. Det funkar precis nu. Eftersom vi blev gravida fortare än beräknat med så vill vi spara de pengar som kommer in nu och lägga de på barn saker istället.

Vi har hittat en tvåa på 64 kvadrat, för 4300/månad. Känns mer hållbart sen när jag är hemma med föräldrapeng, jag får ju minimum i.o.m. att jag studerar nu. Det är två toaletter med i lägenheten så skötbord ska byggas in i på den ena tänkte vi. Vi behöver ju inte två toaletter...
  • Ellie84

Går in i vecka 17 idag..
    Men känns inte som det då det inte känns nå speciellt i magen :/

• rödnos

Hej!

Jag är i mitten på vecka 14 och vaknade inatt av att jag kände ett väldigt tydligt "klickande och fladdrande" som varade max 2 sek.
    Kan det möjligen ha varit????...... Nej, eller? Det är ju så tidigt?
    Men vad var det annars?
    magen kurrade inte alls och det gjorde inte ont eller så.
    Hmm....
    Om ni känt nåt, vilken vecka var ni i då?

• Smoky Barrett
    rödnos skrev 2009-12-19 12:09:17 följande:
    Hej! Jag är i mitten på vecka 14 och vaknade inatt av att jag kände ett väldigt tydligt "klickande och fladdrande" som varade max 2 sek. Kan det möjligen ha varit????...... Nej, eller? Det är ju så tidigt? Men vad var det annars? magen kurrade inte alls och det gjorde inte ont eller så. Hmm.... Om ni känt nåt, vilken vecka var ni i då?
    Jag är i v17 nu och har kännt pickande och fladder i ungefär två dagar nu. Det kan pågå rätt länge. Ibland känns det obehangligt som om jag har en främmande organism i magen, som inte alls hör hemma. Lite alienvarning, känns som nått som rör sig liksom. Men oftast är det ju mysigt och jag kan ligga och njuta och känna efter riktigt.
    Mamsterbabe skrev 2009-12-19 11:01:50 följande:
    idag går vi in i vecka 15! Helt underbart! :) MEN, det verkar som om illamåendet kommit tillbaka :( usch, hur får man bort det?
    Jag har också börjat må illa igen. :( Igår spydde jag för första gången på säkert 4 veckor, inte alls kul. Men jag tror att det är för att jag äter dåligt, särskilt på morgonen då jag har noll aptit..

Nu ska vi käka lunch här, sen iväg och göra pulkabacken farlig. Riktigt härligt vinterväder idag! :)
  • rödnos
    msfine skrev 2009-12-19 08:08:26 följande:
    Nu på morgonen kännde jag bubbel, pickande eller vad man ska kalla det i magen för första gången...lite fränt. Sista veckan har min mage växt enormt, ska börja ta kort på den nu. 17 minus grader har vi i Ludvika idag *brrrr. Ska julhandla och storstäda idag så lite lär jag sticka ut snoken.
    Vilken vecka är du i??
  • Summer
    Ellie84 skrev 2009-12-19 12:06:13 följande:
    Går in i vecka 17 idag..Men känns inte som det då det inte känns nå speciellt i magen :/
    Jag går in i v. 16 imorgon och känner heller ingenting förutom att jag kräks då och då men inget i magen :(
    Men jag hoppas att det finns en sprattlande bebis där, såg den ju sprattla för 3 veckor sedan :D

Stay cool ;)
  • Bustrollen

En fråga tjejer...har insett efter lite efterforskningar att det borde synas nu att jag är gravid. Var inne och kollade här bla: www.minbebis.com/gravid_vecka_16.html
    Så ser jag inte alls ut...det syns ingenting på mig. Borde det inte det? Börjar bli lite orolig...
    När min syster var i v.15-16 på vårt bröllop så syntes det tydligt. Visserligen är hon smalare än jag men det syntes väldigt mycket på henne...

• ZettanA

vecka 16 i morgon för mig med.. tycker mig känna nått som rör sig i magen ibland men det kan lika vara inbillning. Längtar efter pickandet!!!

Dottern har fått vattenkoppor =0( Lagom till jul så det är ju underbart.. hi hi! Jobbar i matbutik å vi har massor att göra på jobbet just nu, inte så poppis att vabba veckan som kommer inte. skönt att jag bara behöver göra det en av dagarna, dan innan jul får hon vara hos farmor och på självaste julafton (JA, jag jobbar *suck*) så är ju henne s pappa hemma med henne. På sätt och vis vart jag lättad när jag såg prickarna i går morse.. är så slut efter bara en ledig dag sen förra onsdagen.. visste faktiskt inte hur jag skulle orka.

Åhh.. är så avis på er som känner era små bebisar.. Längtar så!! Dock inte till monstersparkarna i revbenen som håller en vaken en hel natt =0)

• Thesso
    Bustrollen skrev 2009-12-19 20:56:31 följande:
    En fråga tjejer...har insett efter lite efterforskningar att det borde synas nu att jag är gravid. Var inne och kollade här bla: www.minbebis.com/gravid_vecka_16.htmlSå ser jag inte alls ut...det syns ingenting på mig. Borde det inte det? Börjar bli lite orolig...När min syster var i v.15-16 på vårt bröllop så syntes det tydligt. Visserligen är hon smalare än jag men det syntes väldigt mycket på henne...
    Måste ju säga att dom där bilderna som fanns på den sidan var väldigt stora allihop tycker jag!!
  • elsabubblan

Jag fick göra vul i torsdags. Jättehärligt att få bevis för att det verkligen är nåt där. Jag är i vecka 14 och tycker mig ha känt nåt i magen men läkaren sa "inte en chans". Bebben är 7 cm och det finns ingen rimlig möjlighet, menade hon.
    KÄnde första bubblet i vecka 18 med andra barnet, med första var det betydligt senare.

Svar på tråden BF Juni 2010!