• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Thesso
    msfine skrev 2009-12-21 18:41:57 följande:
    Hur lägger man till bilder lägger det i galleri och standardmappen, men verkar inte fungera :(
    Du måste gå in på inställningar och klicka i att vi kan se bilderna.
    Hade själv samma problem.
  • Mamsterbabe

Är det bara jag som verkligen lider av hormonerna?
    skrek nyss på sambon i telefon, grät & slängde på luren.
    Usch,känner mig så ouppskattad & ledsen :(

• hoppfull trots allt
    Harley skrev 2009-12-21 18:12:25 följande:
    Måndag 21 december, -16 och dagen för fostervattenprov i Karlstad. Lämnade Cayenne hos farmor och farfar igår för att få ta det lugnt idag och bara rå om mig själv.
    Har helt missat att du är från Karlstad! Var också där i morse och gjorde FVP, hade tid kl 8.40 men vi har ju ganska lång resväg. Dottern är ju sjuk så hon var vaken till halv 2 inatt så när kl ringde strax före 6 var jag i koma.. Kom i väg i planerad tid men då hade jag glömt plånboken med leg så det var bara att vänd.. Fick ringa till ul och säga att vi var 10 min sena och dom var tacksamm att vi ringde..
    Blev i ordninggjord av som vanligt trevliga sköterskor och dom gick för att hämta överläkaren och jag fick genast onda aningar.. In kommer den personen jag bett att aldrig mer behöva träffa!! (Fick honom då vi var på ul för 2 år sen precis och bebisen visade sig vara död och blev då slussad till honom ,detta var en fredag em, och han säger: Har du barn förut? Ja, snyftar jag fram.. -Då klarar du föda fram detta själv på badrumsgolvet under helgen! Båder jag och sambon var i chock, åkte hem,utan att ta tab som skulle framkalla abort, sen tog vi kontakt på nytt efter helgen och bad att aldrig någonsin behöva träffa honom igen)
    Nåja, det var ju bara att bita ihop.. Han har ingen bra patientkontakt tycker jag men är ju duktig. Blev förvånad då han stack på "frihand", förra gången hade dom armställning och djupinställning på ul-handenheten.. Jaja det gjorde inte ont, sen vickade han nålen så jag skulle se var den var, det gillade jag inte, det gjorde lite ont när han drog ur nålen.. Läckte lite blod och vätska vid nålsticket och haft lite stramningar i magen annars har det kännts bra hittills.. Typiskt att det är massa helger nu men så länge man inte får telefonsamtal så är jag nöjd. Tidigast måndag skulle dom ringa om det var negativt.. länge dit!
    Hoppas det är bra med dig och bebben efter sticket. Min lille hade vett att krypa längst ned/in under ingreppet Smart!
  • Sweetangel85

hoppfull trots allt skrev 2009-12-21 20:30:37 följande:

Har helt missat att du är från Karlstad! Var också där i morse och gjorde FVP, hade tid kl 8.40 men vi har ju ganska lång resväg. Dottern är ju sjuk så hon var vaken till halv 2 inatt så när kl ringde strax före 6 var jag i koma.. Kom i väg i planerad tid men då hade jag glömt plånboken med leg så det var bara att vänd.. Fick ringa till ul och säga att vi var 10 min sena och dom var tacksamm att vi ringde..Blev i ordninggjord av som vanligt trevliga sköterskor och dom gick för att hämta överläkaren och jag fick genast onda aningar.. In kommer den personen jag bett att aldrig mer behöva träffa!! (Fick honom då vi var på ul för 2 år sen precis och bebisen visade sig vara död och blev då slussad till honom ,detta var en fredag em, och han säger: Har du barn förut? Ja, snyftar jag fram.. -Då klarar du föda fram detta själv på badrumsgolvet under helgen! Båder jag och sambon var i chock, åkte hem,utan att ta tab som skulle framkalla abort, sen tog vi kontakt på nytt efter helgen och bad att aldrig någonsin behöva träffa honom igen)Nåja, det var ju bara att bita ihop.. Han har ingen bra patientkontakt tycker jag men är ju duktig. Blev förvånad då han stack på "frihand", förra gången hade dom armställning och djupinställning på ul-handenheten.. Jaja det gjorde inte ont, sen vickade han nålen så jag skulle se var den var, det gillade jag inte, det gjorde lite ont när han drog ur nålen.. Läckte lite blod och vätska vid nålsticket och haft lite stramningar i magen annars har det kännts bra hittills.. Typiskt att det är massa helger nu men så länge man inte får telefonsamtal så är jag nöjd. Tidigast måndag skulle dom ringa om det var negativt.. länge dit!Hoppas det är bra med dig och bebben efter sticket. Min lille hade vett att krypa längst ned/in under ingreppet Smart!
    Det var det värsta jag nåånsin hört.. hur kan en människa kläcka ur sig en sån sak? han borde anmälas den idioten!!!!!!!
    Finner inga ord...

Skönt att de känts bra hitills o ta de lugnt nu då!
  • Harley
    hoppfull trots allt skrev 2009-12-21 20:30:37 följande:
    Har helt missat att du är från Karlstad! Var också där i morse och gjorde FVP, hade tid kl 8.40 men vi har ju ganska lång resväg. Dottern är ju sjuk så hon var vaken till halv 2 inatt så när kl ringde strax före 6 var jag i koma.. Kom i väg i planerad tid men då hade jag glömt plånboken med leg så det var bara att vänd.. Fick ringa till ul och säga att vi var 10 min sena och dom var tacksamm att vi ringde.. Blev i ordninggjord av som vanligt trevliga sköterskor och dom gick för att hämta överläkaren och jag fick genast onda aningar.. In kommer den personen jag bett att aldrig mer behöva träffa!! (Fick honom då vi var på ul för 2 år sen precis och bebisen visade sig vara död och blev då slussad till honom ,detta var en fredag em, och han säger: Har du barn förut? Ja, snyftar jag fram.. -Då klarar du föda fram detta själv på badrumsgolvet under helgen! Båder jag och sambon var i chock, åkte hem,utan att ta tab som skulle framkalla abort, sen tog vi kontakt på nytt efter helgen och bad att aldrig någonsin behöva träffa honom igen) Nåja, det var ju bara att bita ihop.. Han har ingen bra patientkontakt tycker jag men är ju duktig. Blev förvånad då han stack på "frihand", förra gången hade dom armställning och djupinställning på ul-handenheten.. Jaja det gjorde inte ont, sen vickade han nålen så jag skulle se var den var, det gillade jag inte, det gjorde lite ont när han drog ur nålen.. Läckte lite blod och vätska vid nålsticket och haft lite stramningar i magen annars har det kännts bra hittills.. Typiskt att det är massa helger nu men så länge man inte får telefonsamtal så är jag nöjd. Tidigast måndag skulle dom ringa om det var negativt.. länge dit! Hoppas det är bra med dig och bebben efter sticket. Min lille hade vett att krypa längst ned/in under ingreppet Smart!
    Vi var där kl 8.20 Nä jag bor inte i Karlstad. Har drygt 10 mil dit

Misstänker att vi hade samma läkare. Lite halvnorsk...? Förra gången träffade jag honom sent i graviditeten för att min älskade mormor dog. Jag ville bli igångsatt för jag orkade inte begrava henne ena veckan för att sedan ladda om och föda nästa vecka. Han svarade helt kallt... "Mår du dåligt så ta en alvedon och ring upp en psykolog". Satan vad jag grät! Klarade både att begrava mormor och föda min dotter såklart, men det var en tuff tid. Jag tyckte att detta var grisigt gjort av honom, men det han sa till er var något av det vidrigaste jag hört. Vilken idiot! Kram till dig.
    Mamma till Världens Bästa Pytt Cayenne 060224
  • MorV

Hoppfull trots allt & Harley: Vilken fruktansvärt hemsk människa!!! Kan ni inte anmäla honom på något sett så att han inte får knäcka fler blivande mammor!

• hoppfull trots allt
    Harley skrev 2009-12-22 09:40:22 följande:
    Vi var där kl 8.20 Nä jag bor inte i Karlstad. Har drygt 10 mil dit Misstänker att vi hade samma läkare. Lite halvnorsk...? Förra gången träffade jag honom sent i graviditeten för att min älskade mormor dog. Jag ville bli igångsatt för jag orkade inte begrava henne ena veckan för att sedan ladda om och föda nästa vecka. Han svarade helt kallt... "Mår du dåligt så ta en alvedon och ring upp en psykolog". Satan vad jag grät! Klarade både att begrava mormor och föda min dotter såklart, men det var en tuff tid. Jag tyckte att detta var grisigt gjort av honom, men det han sa till er var något av det vidrigaste jag hört. Vilken idiot! Kram till dig.
    Då kan vi slå fast att han är helt okapabel att hantera andra människors svårigheter!  Han heter Jens Hareire (osäker på stavningen på efternamnet) och är norsk så nog är det samma skitstövel alltid.. Synd att vi inte var i tid så man hann få en glimt av er då
    MorV skrev 2009-12-22 10:15:52 följande:
    Hoppfull trots allt & Harley: Vilken fruktansvärt hemsk människa!!! Kan ni inte anmäla honom på något sett så att han inte får knäcka fler blivande mammor!
    Vi funderade på att anmäla men hade faktiskt inte den orken just då och eftersom vi blev bemötta väl efter att vi sagt ifrån så blev det till att koncentrera sig på aborten eller vad man nu ska kalla det.. Var inlagd en vecka då det blev komplikationer, svimmade även på toan en natt på sjukan och skadade nacken så det blev bara för mycket med allt.. Men nu är vi på g igen och Jens H kan slänga sig i väggen!
  • hoppfull trots allt
    Mamsterbabe skrev 2009-12-21 19:45:10 följande:
    Är det bara jag som verkligen lider av hormonerna? skrek nyss på sambon i telefon, grät & slängde på luren.Usch,känner mig så ouppskattad & ledsen :(
    Hormonerna sprätter minsann här med och sambon bryr sig inte och då blir jag ännu mer ledsen.. Var så förra gången med och efter att förklarat detta med att jag behöver extra uppmärksamhet och omtanke när jag är gravid så trodde jag det skulle fungera bättre denna gång då han vet det men icke..
    Visst blir det lite extra gräl od men men.. Det går över är min tröst!
  • Ellie84

Lyssnade på hjärtat igår jag och sambon.. Så underbart det var..
    Nu längtar man massvis mera till ul

Svar på tråden BF Juni 2010!