• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Milliemolly

Hej tjejer!

Jag har haft förstoppningen from hell!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! sedanigår. Kunde inte sova någonting inatt

HAr fortfarande ont i magen. Har ätit knäcke, havregröt och morötter med massa vatten.

Hoppas "proppen" lossnar snart. Magen är så spänd och uppblåst så jag ser ut att vara i 8 månaden!

Några tips på apoteksgrejer som hjälper?

Ska köpa sviskon och torkade aprikoser i morgon!

Jag är också orolig för babyn. Jag har jätteont nere på höger sida. Gör ont när jag går.

Längtar till ons och bm - sak få höra hjärtljuden igen

• rödnos

Nej man känner ju inte efter för att man är orolig för det behöver man ju med största sannolikhet inte vara.
    Snarare för att det är så spännande det som händer där inne. :)
    Som sagt, det är kul att vänta och se när man märker det på riktigt!

• hoppfull trots allt
    Milliemolly skrev 2009-12-20 19:37:03 följande:
    Hej tjejer! Jag har haft förstoppningen from hell!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! sedanigår. Kunde inte sova någonting inatt HAr fortfarande ont i magen. Har ätit knäcke, havregröt och morötter med massa vatten. Hoppas "proppen" lossnar snart. Magen är så spänd och uppblåst så jag ser ut att vara i 8 månaden! Några tips på apoteksgrejer som hjälper? Ska köpa sviskon och torkade aprikoser i morgon! Jag är också orolig för babyn. Jag har jätteont nere på höger sida. Gör ont när jag går. Längtar till ons och bm - sak få höra hjärtljuden igen
    Inge kul! Ibland när jag varit riktigt förstoppad och inget hjälpt så har jag käkat starka chips, som pringels svarta rör, dom är starka och det har aldrig slagit fel utan det har blivit en tt på morgonen.. tt= totaltömning
    Annars har ju apoteket laktulos som är ofarligt när man är gravid, har ingen laxerande effekt utan smörjer tarmen, den tycker jag är bra..
    Lycka till!
  • Joggi

Jag har oxå ont på magen.. Är öm när jag nuddar den och ja, är spänd och öm helt enkelt. På livmodern, är det normalt?

• JuliaIsabella

hoppfull trots allt skrev 2009-12-20 17:17:11 följande:

jaha då var det andra dotterns tur att kräkas i dag då.. verkar vara lindrigt alla fall som tur är men det är inte kul ändå.. sen har min lilla tjej fått sin första förkylning i dag, näsan rinner konstant.. Vi ska ju ha barnvakt i morgon bitti (den sjuka dottern är den enda tillgängliga) då vi ska på fvp på morgonen.. Fast vi bara ska fram och tillbaka utan ärende tar det ca 4 tim, skräckscenariot är väl att jag ska börja kräkas eller att barnvakten inte är frisk nog eller att lilltjejen får kräkan också.. etc etc Tror jag har känt sparkar svagt 2 gånger men jag är inte riktigt säker fastän jag vet hur det ska kännas..
    Vad spännande med FVP ska med göra ett den 28 dec nervös hoppas att det kommer att gå bra för oss båda ha en bra dag och peppar peppar att ni får klara er från med kräksjuka
  • Thesso
    Bustrollen skrev 2009-12-20 12:01:08 följande:
    De flesta bilder jag hitta är folk stora på, det är det som gör mig så nojjig. Jag är antagligen bara larvig men jaja...det hör väl till.
    I min värld var dom stora iaf.
    Tycker inte du ska oroa dig nåt. Allas mager blir ju olika stora. Tänk dom som inte vet att dom är gravida föränn månad 6 och så. På dom kan det ju inte synas nånting alls!
  • Thesso
    Milliemolly skrev 2009-12-20 19:37:03 följande:
    Hej tjejer! Jag har haft förstoppningen from hell!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! sedanigår. Kunde inte sova någonting inatt HAr fortfarande ont i magen. Har ätit knäcke, havregröt och morötter med massa vatten. Hoppas "proppen" lossnar snart. Magen är så spänd och uppblåst så jag ser ut att vara i 8 månaden! Några tips på apoteksgrejer som hjälper? Ska köpa sviskon och torkade aprikoser i morgon! Jag är också orolig för babyn. Jag har jätteont nere på höger sida. Gör ont när jag går. Längtar till ons och bm - sak få höra hjärtljuden igen
    Köp microlax!!!
    Finns på apoteket och hjälpte mig jättemycket i början när man hade förstoppning hela tiden.
  • rödnos

Ett annat tips om man inte vill ta till läkemedel...

Man kan man blötlägga lite fikon och äta till gröt med lite krossade linfrön i. Då har du så gå gott som aldrig trög mage. :)

Eller, drick plommonjuice.

Sen börjar vi ju oxå närma oss perioden då det är viktigt med mycket fiber i maten så är ni förstoppade kan det bero på att ni käkar för lite fiber! :)
    Mer frukt & grönt och grövre bröd alltså.

• Bustrollen
    Sweetangel85 skrev 2009-12-20 22:26:17 följande:
    Här är en bild som du kan lugna dig med www.barntotal.se/graviditetskalender/gravidit.../
    Okej, vad bra. Då har jag bara hittat fel sidor innan då. Då är jag officiellt bara nojjig då
    Thesso skrev 2009-12-21 08:27:49 följande:
    I min värld var dom stora iaf. Tycker inte du ska oroa dig nåt. Allas mager blir ju olika stora. Tänk dom som inte vet att dom är gravida föränn månad 6 och så. På dom kan det ju inte synas nånting alls!
    Ja, maken kör med de argumenten också. Han berättar om de som inte vetat om att de varit gravida osv och säger att det visst syns, han ser det. Men inte jag... jaja, det smäller väl till sen efter årsskiftet kanske. Det växer tydligen så det knakar enligt alla böcker och dyl dessa veckor så det kommer väl så småningom om.
Svar på tråden BF Juni 2010!