• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Milliemolly

1000 tack för tipsen!

Det känns lite bättre idag men det behövs en tt som någon skrev!
    Nu går jag på julledigt i 3 veckor. Underbart! Jag har inte berättat ännu på jobbet, så när jag kommer tillbaka är jag i vecka 20 och sak ha tajta kläder...............ska bli skoj

• stina84

Hoppfull trots allt: Hoppas ni mår bättre där hemma nu! Fy alltså Det enda possitiva är väl att bättre nu än till julafton...

MillieMolly:Usch, förstoppning är ingen höjdare.. Jag har ju varit det sedan dag 1 i graviditeten.. Om du får långvariga problem med det som jag har så rekomenderar jag dig att köpa laktipex på apoteket. Det fungerar inte laxerande utan hjälper bara tarmen att arbeta. Kan varmt rekomendera det. Hoppas du kan göra en tt snart

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84

Igår var vi och köpte de sista julklapparna. Var ute i 1½ timme. Efter det kunde jag knapt gå pga foglossning framtill.. Så ledsen att det är så påtagligt redan... Och jag som ska jobba ikväll, hur ska detta gå? Jag har inte jobbat på 1 månad nu och så ska jag in och jobba ikväll. 17-20.30. Vet att det inte är så lång tid men det är ett tungt yrke och jag är ensam så ingen kan hjälpa mig... Usch hoppas så det kommer gå bra..
    Annars tycker jag tiden går ruskigt fort nu! Går in i v.17 imorgon

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Ellie84

Jagjobbar oxå kvällen ikväll.. 16-21.15..
    Skönt arbeta..
    Jag har juh inga påtagliga smärtor förutom kraftiga sammandragningar men dom kommer inte så ofta..Skönt..
    Hade absolut ingen foglossning medflickan heller,dock sex år sedan så mycket kan ha hänt i kroppen men jag tror inte och hoppas verkligen att jag inte får nån denna gång heller..

Fick hem angelsoundet frånen kompis idag så nyss har jag lyssnat på det lilla livet som bökar runt där inne, tog lite tid innan jag hittadehjärtat, man lära trycka relativt hårt men så vackert ljud =)

• Thesso
    Ja, maken kör med de argumenten också. Han berättar om de som inte vetat om att de varit gravida osv och säger att det visst syns, han ser det. Men inte jag... jaja, det smäller väl till sen efter årsskiftet kanske. Det växer tydligen så det knakar enligt alla böcker och dyl dessa veckor så det kommer väl så småningom om.
    I min förra grav så såg jag det inte själv på jättelänge men det gjorde nog andra för när jag kollar på kort nu från den tiden så fattar jag inte hur jag kunde missa det!
  • 6 Små Älsklingar

Hej på er, jag har tidigare skrivit unde signaturen juniblomma 2010.
    Våra föräldrar vet inget än men dom flesta andra, så jag vill helst inte att ni skriver något i min gästbok om tvillingarna.

Jag är i v 13+1 idag och var på ultraljud, båda bebisarna såg ut att må fint

Jag hade med mig videokameran och filmade men nu har jag världens problem att få in filmen i datorn, jag kämpar vidare en stund.

Jag är också rätt hård i magen, köpte idag både lactulos och microlax.
    Köpte även novalucol för halsbrännan som kommit nu.

Oj nu bråkar barnen.

• Harley

Måndag 21 december, -16 och dagen för fostervattenprov i Karlstad. Lämnade Cayenne hos farmor och farfar igår för att få ta det lugnt idag och bara rå om mig själv.

Blev inkallade direkt när vi kom fram. Skönt att inte behöva sitta och jaga upp sig i väntrummet...
    Kissade lite innan vi gick in, men hade fortfarande för mycket urin i blåsan så jag fick gå upp och kissa en gång till. Att jag aldrig lär mig...
    Allt var mycket lugnare den här gången. Inga gröna rockar, mindre med folk därinne och jag kläddes inte heller in i grönt papper.
    Doktorn var bra, men han fick liksom trycka igenom 3 lager kändes det som. Inte behagligt alls kan jag lova. Det absolut bästa med allt var att det gick så oerhört fort. Hade nålen i magen kanske max 1 minut. Har vi tur så får vi provsvaret innan nyår, men de kunde inget lova såklart. Det som var synd är att de inte kollar vilket kön som sprattlar så fint i min mage. Får fråga det på ultraljudet den 12 januari.
    Lilla Pip var så stor och fin idag. "Han" var så tydlig på skärmen och det är verkligen en liten bebis därinne.
    Lade mig och sov en timme när vi kom hem. Har lite ont i magen. Det drar liksom. Minns inte att jag hade det så förra gången, men hoppas det går över snart.
    Så glad att det är gjort...

Kram till er alla
    Mamma till Världens Bästa Pytt Cayenne 060224
  • msfine

Nu har jag lagt in bild på min mage, kan nån se om den syns eller inte...bilden inte magen (för den syns)

• Harley
    msfine skrev 2009-12-21 18:15:07 följande:
    Nu har jag lagt in bild på min mage, kan nån se om den syns eller inte...bilden inte magen (för den syns)
    Nope ingen bild...
    Mamma till Världens Bästa Pytt Cayenne 060224
  • msfine

Hur lägger man till bilder lägger det i galleri och standardmappen, men verkar inte fungera :(

Svar på tråden BF Juni 2010!