• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Summer
    Bustrollen skrev 2009-12-19 20:56:31 följande:
    En fråga tjejer...har insett efter lite efterforskningar att det borde synas nu att jag är gravid. Var inne och kollade här bla: www.minbebis.com/gravid_vecka_16.htmlSå ser jag inte alls ut...det syns ingenting på mig. Borde det inte det? Börjar bli lite orolig...När min syster var i v.15-16 på vårt bröllop så syntes det tydligt. Visserligen är hon smalare än jag men det syntes väldigt mycket på henne...
    Det där är ju så himla individuellt. Jag tror inte att man ska jämföra sig med andra. Min kompis är väldigt smal och på henne började inte magen att synas förrän runt v. 18-19 och hon kände inte något förrän v. 20 eftersom moderkakan låg i framvägg, så jag tror inte du behöver vara orolig.

När gjorde du UL senast?
  • msfine
    rödnos skrev 2009-12-19 12:26:09 följande:
    Vilken vecka är du i??
    Jag är i vecka 16
  • MaraFara

Jag kollade när jag kände mina andra barn, och med barn nr 2 kände jag bubblor i v16, rörelser i v 18 men ingen ordentlig spark förrän i v 20.. Där låg moderkakan i bakväggen.. Med barn nr 3 så kändes bubblorna i v15, första sparken i v 19, och rejäla sparkar i v 21, vet ej hur moderkakan låg då.. Å nu ligger den i framväggen, och jag har tror mig känna ngt i v15 som bubblor, men sen inget mer.. Men jag känner mig inte speciellt orolig.. Har ju känt senare med mina andra barn, och om nu moderkakan ligger i framväggen så kan jag ju känna ännu senare för det..

Har dessvärre fått problem med ischias, eller vad det nu kan vara.. Har så ont ibland på höger sida av korsryggen och ner i skinkan.. Ska på medarbetarsamtal imorron med min sektionsledare, och vi ska bla prata om ifall det finns andra arbetsuppgifter åt mig längre fram i graviditeten. Annars måste min chef skicka in papper till FK om att dom inte kan ge mig andra arbetsuppgifter, och då blir det till att söka havandeskapspenning..

• Bustrollen
    Summer skrev 2009-12-20 00:34:40 följande:
    Det där är ju så himla individuellt. Jag tror inte att man ska jämföra sig med andra. Min kompis är väldigt smal och på henne började inte magen att synas förrän runt v. 18-19 och hon kände inte något förrän v. 20 eftersom moderkakan låg i framvägg, så jag tror inte du behöver vara orolig.När gjorde du UL senast?
    Jag räknar med att inte känna något på en månad minst, det har jag ställt in mig på. Annars blir jag bara besviken. Jag är ändå bara på 15+2 idag.
    Jag gjorde ul när vi var på kub-testet den 2 december, har rul den 12 januari sen.
  • Bustrollen
    Thesso skrev 2009-12-19 21:56:07 följande:
    Måste ju säga att dom där bilderna som fanns på den sidan var väldigt stora allihop tycker jag!!
    De flesta bilder jag hitta är folk stora på, det är det som gör mig så nojjig. Jag är antagligen bara larvig men jaja...det hör väl till.
  • Summer
    Bustrollen skrev 2009-12-20 11:59:24 följande:
    Jag räknar med att inte känna något på en månad minst, det har jag ställt in mig på. Annars blir jag bara besviken. Jag är ändå bara på 15+2 idag.Jag gjorde ul när vi var på kub-testet den 2 december, har rul den 12 januari sen.
    Samma här, visst längtar man till sparkarna men de kommer när de kommer. Vad skönt att du nyligen gjorde UL, det känns ju säkrast, annars skulle du kanske vara ännu mer nojjig.

Jag har RUL 15 januari så jag ligger bara lite efter dig. Det ska bli underbart med RUL och få se lilla bebis igen. Längtar så!

Ang magarna så är det ju trist att de bara har stora magar eftersom magar kan se så olika ut. Jag hade endel mage innan jag blev gravid så själv känner jag mig mest tjock just nu, vilket inte heller är så kul. Jag längtar tills magen blir större och tar dess runda form så man ser att det är en riktig gravidmage, men men det kommer när det kommer :)
  • rödnos
    elsabubblan skrev 2009-12-19 22:13:48 följande:
    Jag fick göra vul i torsdags. Jättehärligt att få bevis för att det verkligen är nåt där. Jag är i vecka 14 och tycker mig ha känt nåt i magen men läkaren sa "inte en chans". Bebben är 7 cm och det finns ingen rimlig möjlighet, menade hon. KÄnde första bubblet i vecka 18 med andra barnet, med första var det betydligt senare.
    fast efter att ha letat runt lite här i gamla trådar verkar det visst finnas de som känt runt vecka 14-15 oxå.
    Jag kände som sagt något i förrgår eller när det var men inget sen dess.
    Tror det är väldigt individuellt.
    Läkare generaliserar ju oxå gärna för att man inte ska nojja sig så mycket.
    Till mig sa de att man inte kan känna att man är gravid förrän tidigast vecka fem och DET är då inte sant. :) Alla kvinnor i min släkt på min mammas sida har känt tidigare och jag kände det i vecka 3.
    Tror det beror mycket på hur väl man känner sin egen kropp. :)
    Hur som, kul är det att gå o vänta i alla fall! :)
  • Joggi

Ser att det pratas sparar och bubbel.
    Vecka 17 för mig idag och jag känner inget och är inte ett dugg orolig över det. Det är ovanligare att känna tidigare än senare.
    Känner jag nåt som känns som det egentligen kan vara vad som hellst, tarmar eller så, då antar jag att det är nåt annat än att jag ska "gissa" att det är bebis.
    Alla som jag pratat med säger att man känner när det är bebisen för första gången då undrar man inte. Så jag väntar tills jag vet...

Snart är det jul! Guuuud vad jag ska äta julmat!!!
    Igår låg jag och sambon och drack glögg och tittade på Sunes jul, hihi myyys=)

• Ellie84

känner typ inget här heller..
    Ska iväg efter att dottern farit till sin pappa, och hämta ett angelsound hos en kompis..
    Nån här inne som harett??
    Erfarenheter??

• hoppfull trots allt

jaha då var det andra dotterns tur att kräkas i dag då.. verkar vara lindrigt alla fall som tur är men det är inte kul ändå.. sen har min lilla tjej fått sin första förkylning i dag, näsan rinner konstant.. Vi ska ju ha barnvakt i morgon bitti (den sjuka dottern är den enda tillgängliga) då vi ska på fvp på morgonen.. Fast vi bara ska fram och tillbaka utan ärende tar det ca 4 tim, skräckscenariot är väl att jag ska börja kräkas eller att barnvakten inte är frisk nog eller att lilltjejen får kräkan också.. etc etc

Tror jag har känt sparkar svagt 2 gånger men jag är inte riktigt säker fastän jag vet hur det ska kännas..

Svar på tråden BF Juni 2010!