• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • stina84
    rödnos skrev 2009-12-22 17:06:53 följande:
    Alltså... jag har en fundering...Jag har ett jobb som kräver MYCKET oergonomiska ställningar och som varje dag frestar på ryggen mycket.Nu är jag bara i vecka 15 men det börjar redan kännas sjukt mycket mer än annars.Nån som vet bra ryggövningar eller nåt jag kan testa. Nån som känner liknande saker? Brukar köra "plankan" i 3 x 3 minuter men har iof inte gjort det på ett tag eftersom jag slackade till med träningen en aning under må illa perioden...Några förslag eller så?
    Tycker du ska ta kontakt med en sjukgymnast som kan ge dig bra tips och råd. Om du får mer problem längre fram så bör det vara lättare att få igenom en sjukskrivning av läkaren om han ser att du sökt hjälp innan. Jag har gjort det och ska träffa sjukgymnast den 28. Lycka till!
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • rödnos
    stina84 skrev 2009-12-22 17:09:52 följande:
    Tycker du ska ta kontakt med en sjukgymnast som kan ge dig bra tips och råd. Om du får mer problem längre fram så bör det vara lättare att få igenom en sjukskrivning av läkaren om han ser att du sökt hjälp innan. Jag har gjort det och ska träffa sjukgymnast den 28. Lycka till!
    Ja, jag funderade på att kolla upp det med en sjukgymnast faktiskt. Är du sjukskriven för ryggen eller för nåt annat?
    Har inte riktigt lust att bli sjukskriven dock eftersom jag är egen företagare och det skulle vara ganska förödande för min mammapeng...
    Kul hur rättvist det där är...
  • Ellie84

En emmaljunga cerox e färgen elk.. bor på blocket men folk verkar hålla hårt i dom

• Harley
    Ellie84 skrev 2009-12-22 17:56:35 följande:
    En emmaljunga cerox e färgen elk.. bor på blocket men folk verkar hålla hårt i dom
    Ok, vet inte hur de ser ut. Om du kommer på bättre tankar så har jag en annan vagn till salu. Inboxa om du (eller någonannan) har frågor.
    Mamma till Världens Bästa Pytt Cayenne 060224
  • Ellie84

Den är riktigt snygg och både jag och sambon har fastnat för den.. Tittade på cityvross oxå men faller hela tiden tebax på ceroxen

• elinasteen
    Xtra skrev 2009-12-22 15:56:28 följande:
    Ni som känt fosterrörelser eller sprattel eller vad ni nu känt i magen hittills...Kan det kännas som om det kittlas? Idag vid något tillfälle när jag satt vid datorn så kände jag inget sprattel eller så, men kändes mysko på nåt sätt, som om det kittlade innanför magen. Långt ner vad det också i magen... säkert precis ovanför blygdbenet eller nåt. Jag tänkte på fostret direkt MEN så höll det på en stund... 1-2 minuter eller något... så jag tänkte att nää, det är nog annat. Vad tror ni? Jag har aldrig varit gravid så jag vet inte alls hur det "ska" kännas, o jag väntar mig inte attk änna något än... är i v.15+3 idag och det känns aningen för tidigt för en förstföderska på nåt sätt...?
    jag är också i vecka 16 nu och känner fosterrörelser sällan, men det händer, och läste häromdagen att om det känns som bubblor/små fisksnärtar (jag tycker nog bubblorna förklarar känslan bättre, som bubblor som rör sig helt enkelt.

MEN, det jag skulle komma till var att om man känner den känslan regelbundet under några minuter så är det antagligen barnet som har lite hicka
  • Summer

Det märks att man är i v. 16 nu. Det ilar och värker olustigt i livmodern sedan igår, riktigt obehagligt. Jag antar att det är bebis som växer så det knakar. De ska ju växa som mest mellan v. 16-22 eller 26 eller hur det var?

• Martinis84
    Summer skrev 2009-12-22 18:41:10 följande:
    Det märks att man är i v. 16 nu. Det ilar och värker olustigt i livmodern sedan igår, riktigt obehagligt. Jag antar att det är bebis som växer så det knakar. De ska ju växa som mest mellan v. 16-22 eller 26 eller hur det var?
    Är i vecka 17 och jag har flera gånger tänkt att det varit bebben, men sedan nä..
    Men i går kväll kände jag något som nästan var som hjärtklappning fast i magen. Kan inte beskriva, men var nästan lite obehagligt. Men får nog snällt invänta dom riktiga sparkarna för att jag ska veta vad det är känns det som. Någon mer som kan känna som värk när man sträcker på sig eller i bland nyser? Jag kan känna att det är som något hugger tag i magen.
  • stina84
    rödnos skrev 2009-12-22 17:14:12 följande:
    Ja, jag funderade på att kolla upp det med en sjukgymnast faktiskt. Är du sjukskriven för ryggen eller för nåt annat?Har inte riktigt lust att bli sjukskriven dock eftersom jag är egen företagare och det skulle vara ganska förödande för min mammapeng...Kul hur rättvist det där är...
    Jag är inte sjukskriven, inte än iallafall. Jag ska träffa sjukgymnasten pga foglossning jag med, fast mitt sitter i blygbenet. Hade jätte ont av det med dottern med så jag är 100% på att det är foglossning.. Tyvärr. Sedan har jag fått en hel del SD med, fast det kan ju inte sjukgymnasten hjälpa mig med.. I början av januari ska jag träffa en gyn läkare och lägga upp en graviditetsplan och tänkte då ta upp med henne om foglossningen och SD. Hon har ju "makten" att kunna sjukskriva mig om det behövs. Nu är jag arbetslös, men jag stämplar och jobbar extra på akuten och hemtjänsten så det är tungt och stressigt arbete. Så kan jag inte jobba pga att jag har för ont så vill jag ju bli sjukskriven så jag kan spara mina stämplingsdagar.
    Förstår att du känner som du gör. Om du blir sjukskriven så är det ju ditt egna som drabbas liksom.. Vad är det för företag du har?
  • stina84
    Summer skrev 2009-12-22 18:41:10 följande:
    Det har jag med kännt och har undrat hur det kommer sig att jag har sådan molvärk igen som i början. Men det förklarar ju en hel del om det är som du säger att de växer som mest nu
    Nu kommer jag inte i några av mina byxor, inte ens med gummiband! Har inte vågat väga mig på ett par dar. Sist hade jag gått upp 700gram på 4 dagar!!!

Hur mycket har ni andra gått upp nu?
    Jag har gått upp 4 kg nu allt som allt och är i v.17. Är det mkt? Någon som vet?
Svar på tråden BF Juni 2010!