• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Sweetangel85
    stina84 skrev 2009-12-22 20:19:55 följande:
    Det har jag med kännt och har undrat hur det kommer sig att jag har sådan molvärk igen som i början. Men det förklarar ju en hel del om det är som du säger att de växer som mest nu Nu kommer jag inte i några av mina byxor, inte ens med gummiband! Har inte vågat väga mig på ett par dar. Sist hade jag gått upp 700gram på 4 dagar!!!Hur mycket har ni andra gått upp nu?Jag har gått upp 4 kg nu allt som allt och är i v.17. Är det mkt? Någon som vet?
    Jag har gått ner 1 kg så jag står fortfarande kvar på de.. men jag mår ju illa hela dagarna o kvällarna o spyr emellanåt så.

Neej det e fullt normalt.. Kom inte ihåg vart jag läste de men tror att det stod att man säkerligen gått upp mellan 2-5 kg nu.
  • Summer
    Det har jag med kännt och har undrat hur det kommer sig att jag har sådan molvärk igen som i början. Men det förklarar ju en hel del om det är som du säger att de växer som mest nu Nu kommer jag inte i några av mina byxor, inte ens med gummiband! Har inte vågat väga mig på ett par dar. Sist hade jag gått upp 700gram på 4 dagar!!!Hur mycket har ni andra gått upp nu?Jag har gått upp 4 kg nu allt som allt och är i v.17. Är det mkt? Någon som vet?
    Ja, man får trösta sig med att det är normalt fast det är obehagligt. Jag använder fortfarande bara leggings. Två svarta från Gina Tricot och ett par jeansliknande från Lindex, funkar mycket bra :)

Jag har inte vägt mig på länge. I v. 13 hade jag bara gått upp 2 hg men nu har jag säkert också gått upp 4 kilo (de senaste veckorna). Tror det är helt normalt i vår vecka :)
  • Xtra

Men vad irriterande att jag inte vet vad det är jag känner i magen. Har kommit lite då och då under dagen, och alltid när jag sitter lite framåtlutad... sprattel är det i alla fall inte, och bubblor skulle jag inte beskriva det som... nåja, jag får väl vänta och se. Tids nog fattar även jag

Martinis84 skrev 2009-12-22 19:52:36 följande:
    Är i vecka 17 och jag har flera gånger tänkt att det varit bebben, men sedan nä..Men i går kväll kände jag något som nästan var som hjärtklappning fast i magen. Kan inte beskriva, men var nästan lite obehagligt. Men får nog snällt invänta dom riktiga sparkarna för att jag ska veta vad det är känns det som. Någon mer som kan känna som värk när man sträcker på sig eller i bland nyser? Jag kan känna att det är som något hugger tag i magen.
    Här gör det också ont när jag sträcker på mig eller nyser i vissa ställningar. AJ! liksom... men det är helt normalt har jag förstått
  • Bustrollen
    Nej det är inte mycket, mellan 2,5-5 kg har de flesta gått upp enligt mina gravidböcker i alla fall. Jag har för mig att jag läst någonstans att 400g/vecka är normalt att gå upp nu.
    Själv kämpar jag med att inte tappa mer vikt just nu, har nästan gått ner 7 kg vid det här laget. Jag hoppas att det vänder snart.
  • MorV
    Martinis84 skrev 2009-12-22 19:52:36 följande:
    Är i vecka 17 och jag har flera gånger tänkt att det varit bebben, men sedan nä..Men i går kväll kände jag något som nästan var som hjärtklappning fast i magen. Kan inte beskriva, men var nästan lite obehagligt. Men får nog snällt invänta dom riktiga sparkarna för att jag ska veta vad det är känns det som. Någon mer som kan känna som värk när man sträcker på sig eller i bland nyser? Jag kan känna att det är som något hugger tag i magen.
    Jag får också ont när jag nyser, hostar, sträcker eller reser på mig. Lite typiskt när jag haft en smygförkylning som ligger och retas, så jag nyser hela tiden.
    Det har läst om många som har likadant.
    Men jag hoppas att det inte håller i under hela graviditeten.
  • MorV

Är det någon annan här som har eller haft ischias, som vet om man kan göra något åt det?
    Min ischas tycks bara bli värre och har börjat sträcka sig över ett större område i ryggen och ända nedanför knät.

Tänkte att det kanske finns några rörelser som underlättar....

Vid ett tillfälle la jag mig på golvet för att sträcka ut ryggen, men det var ingen hit för hela ryggen/rumpan låste sig och gjorde skitont. Jag skrek rätt ut så sambon fick hjälpa mig att komma upp genom att på något sett rulla runt mig och sen hjälpa mig upp.
    Liknande smärta kommer om jag försöker sträcka själv, så det vågar jag inte.

• hoppfull trots allt
    MorV skrev 2009-12-23 08:43:13 följande:
    Är det någon annan här som har eller haft ischias, som vet om man kan göra något åt det? Min ischas tycks bara bli värre och har börjat sträcka sig över ett större område i ryggen och ända nedanför knät. Tänkte att det kanske finns några rörelser som underlättar....Vid ett tillfälle la jag mig på golvet för att sträcka ut ryggen, men det var ingen hit för hela ryggen/rumpan låste sig och gjorde skitont. Jag skrek rätt ut så sambon fick hjälpa mig att komma upp genom att på något sett rulla runt mig och sen hjälpa mig upp. Liknande smärta kommer om jag försöker sträcka själv, så det vågar jag inte.
    har haft det både som gravid och inte gravid.. var hos sjukgymnasten och hon masserade rumpan, en fläck, oftast där jeansfickan sitter typ. Gjör jävulskt ont men effektivt som bara den. Är ju svårt att massera själv så jag fick tipset att lägga mig på rygg i sängen med en tennisboll på den fläcken (jag lovar, du känner när du är på rätt ställe) Det har fungerat bra för mig i perioder, kan ju vara värt att pröva. Lycka till!
  • MorV

hoppfull trots allt skrev 2009-12-23 10:00:10 följande:

har haft det både som gravid och inte gravid.. var hos sjukgymnasten och hon masserade rumpan, en fläck, oftast där jeansfickan sitter typ. Gjör jävulskt ont men effektivt som bara den. Är ju svårt att massera själv så jag fick tipset att lägga mig på rygg i sängen med en tennisboll på den fläcken (jag lovar, du känner när du är på rätt ställe) Det har fungerat bra för mig i perioder, kan ju vara värt att pröva. Lycka till!
    Åh tack! Det ska jag absolut testa. Får väl även be sasmbon om lite massage på rumpan.
    Jag har haft "falsk ischias" innan graviditeten, men denna är mycket värre...
  • stina84

Skönt att höra att det är helt normalt iallafall. Anledningen till att jag är så nojjig är att jag gick upp 28kg med dottern och hade över 10 kvar att gå ner... Vill itne gå upp så mkt igen.

Bustrollen: Oj vad du har gått ner i vikt! Mår du illa och kräks?

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden BF Juni 2010!