• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • msfine

God jul alla blivande mammor med familjer

• JuliaIsabella

God jul på er hoppas dagen och kvällen har varit toppen nu bara 4 dagar kvar till mitt fvp spännande och nervöst sov gott

• Milliemolly

Jag är i vecka 17 och har gått upp 3 kg..........de sitter på magen och överallt

HAr förstört 2 par jeans och inget går ängre att knäppa. Måste in på mellandagsrean och shoppa nya kläder Fick massa sköna mysbrallor i julklapp, men de kan jag ju inte ha på jobbet

Fortsatt trevlig helg på er alla junimammor, SNART ÄR VI HALVVÄGS!

• MaraFara

Hej på er..

Hoppas allt är bra med er därute i snön.. Har iallafall haft en helt underbar julafton som firades tillsammans med exmannen och våra barn.. Min dotter på 9 år hade gjort en leksak på träslöjden till bebisen ( en hund på hjul att dra efter sig) och jag blev ju så rörd så jag började gråta.. Mina barn ser verkligen framemot att få ett syskon, dom pratar och klappar på magen.. Är verkligen jättekul att se.. Har däremot inte kunnat känna bebisen och vara där jättesäker på att det är den.. Däremot så spänner och trycker det ibland inuti magen, så man tror att magen ska spricka.. Vet inte om det är bebisen som bökar runt därinne.. Nåja, det är bara 10 dgr kvar till RUL..

• hoppfull trots allt

Här var det lugnt.. Hoppas alla njuter i vintervädret! Har varit ute och skottat sjukt mycket snö här för att överhuvudtaget ta oss ut, och sen en promenad med vagnen vilket inte vara direkt lätt i all snö men skönt ändå. Lite drar och stretar det i magen efter dom aktiviteterna..
    V17 idag! Har känt av bebben lite idag då mina brallor är för trånga och när jag sitter vid datorn och lutar mig fram så blir det några protestsparkar för det blir väl tajt för den lill* också.. Mysigt men jag hoppas verkligen jag hittar nya byxor på rean till måndag
    I går fick jag sjukt ont i magen (biverkningar av niferexen, lös i magen) och det var med nöd och näppe jag hann in på toan.. Kände att det var mer grejjer på gång och fick panik! Kräkas nu! Eftersom jag var fullt upptagen med att skita och jag inte riktigt visste var jag skulle ta vägen så tog jag Alice nyinköpta (oinvigda) potta och kräktes järnet i den Hu.. jobbigt
    Men en kvart senare låg jag i soffan och käkade praliner och chips omvartannat Hoppas verkligen det var sista gången jag kräktes för det är inte nice..
    Hoppas ni mår bra!

• msfine

Idag har jag varit på rean i kupolen, jag och mamma + 1 miljon andra.
    Köpte lite tröjor på Gina samt mamma bysbyxor (underbart) och mamma leggings. På måndag ska jag på jakt efter stövlar och en mamma jeanskjol (jag har aldig kjol, men tänkte att variation förnöjer)
    Letade efter ett par svarta finbyxor men det fanns inte. Var väldigt urplockat med mamma kläder tyvärr. Och ingen rea heller nästan (köpte en mamma tröja på rea allt annat var på ordinarie pris)

• Summer
    msfine skrev 2009-12-26 18:20:09 följande:
    Idag har jag varit på rean i kupolen, jag och mamma + 1 miljon andra.Köpte lite tröjor på Gina samt mamma bysbyxor (underbart) och mamma leggings. På måndag ska jag på jakt efter stövlar och en mamma jeanskjol (jag har aldig kjol, men tänkte att variation förnöjer)Letade efter ett par svarta finbyxor men det fanns inte. Var väldigt urplockat med mamma kläder tyvärr. Och ingen rea heller nästan (köpte en mamma tröja på rea allt annat var på ordinarie pris)
    Hej! Mamma-jeanskjol finns på Polarn och pyret såg jag idag. Funderar själv på att köpa en :)
Svar på tråden BF Juni 2010!