• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Ellie84

Jag har inte vägt mig på länge men tror inte jag har gått up speciellt..
    På morgon då jag ligger kvar i sängen, på rygg, så kan jag se precis vars livmodern är...
    Det är som en boll som sticker upp längst ner i magen=)
    Nån mer??

• Bustrollen
    stina84 skrev 2009-12-23 11:03:25 följande:
    Skönt att höra att det är helt normalt iallafall. Anledningen till att jag är så nojjig är att jag gick upp 28kg med dottern och hade över 10 kvar att gå ner... Vill itne gå upp så mkt igen.Bustrollen: Oj vad du har gått ner i vikt! Mår du illa och kräks?
    Mår mest illa numera, kräks kanske varannan dag ungefär. Men jag har väldigt svårt att äta bara jag mår lite illa så matportionerna är inte stora. Äter mest knäckebröd med smör eller massor av isglass hela dagarna...inte så mycket kalorier i det inte.
  • stina84
    Ellie84 skrev 2009-12-23 12:18:20 följande:
    Jag har inte vägt mig på länge men tror inte jag har gått up speciellt..På morgon då jag ligger kvar i sängen, på rygg, så kan jag se precis vars livmodern är...Det är som en boll som sticker upp längst ner i magen=)Nån mer??
    haha, ja visst ser det roligt ut! Jag har sett det sedan v.12. Har ju bild på min snea morgonmage Nu på morgonen så ligger bebis alltid på höger sida. Vä sida är helt tom...Och på högra sidan känner jag livmodern strax under revbenen. Knasig sovplats den har På dagen om jag lägger mig ner går den till naveln och då är den jämnt fördelad över hela magen
    Bustrollen skrev 2009-12-23 13:05:48 följande:
    Mår mest illa numera, kräks kanske varannan dag ungefär. Men jag har väldigt svårt att äta bara jag mår lite illa så matportionerna är inte stora. Äter mest knäckebröd med smör eller massor av isglass hela dagarna...inte så mycket kalorier i det inte.
    Usch att det sitter i så för dig.. Inte konstigt du går ner i vikt om du mår illa och kräks.. Hoppas det ger med sig snart.. Hoppas du kan njuta lite av all den goda julmaten imorgon

Nu har jag precis gjort 1.5kg köttbullar. Var lite lat så jag gjorde dem på långpanna i ugnen och fräste sedan bara till dem i pannan så de får en fin stekyta. Imorgon så ska jag göra potatisgratäng, är inget jansons fan direkt..*blä*
    Hoppas verkligen ni alla får en underbar jul!
    {#lang_emotions_tomte}God Jul allesammans!{#lang_emotions_tomte}
    och ta hand om er och era {#lang_emotions_gravid}
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Trojanen

Jag har gått ner några kilon sen inskrivningen upptäckte jag, men jag hade å andra sidan gått upp några när jag skrevs in. Har inte brytt mig speciellt faktiskt. Dessutom vägs man ju med alla kläder hos BM, det ger ju lite mer utslag då.

God jul på er alla!

• Bustrollen
    stina84 skrev 2009-12-23 14:23:47 följande:
    haha, ja visst ser det roligt ut! Jag har sett det sedan v.12. Har ju bild på min snea morgonmage Nu på morgonen så ligger bebis alltid på höger sida. Vä sida är helt tom...Och på högra sidan känner jag livmodern strax under revbenen. Knasig sovplats den har På dagen om jag lägger mig ner går den till naveln och då är den jämnt fördelad över hela magen

Usch att det sitter i så för dig.. Inte konstigt du går ner i vikt om du mår illa och kräks.. Hoppas det ger med sig snart.. Hoppas du kan njuta lite av all den goda julmaten imorgon Nu har jag precis gjort 1.5kg köttbullar. Var lite lat så jag gjorde dem på långpanna i ugnen och fräste sedan bara till dem i pannan så de får en fin stekyta. Imorgon så ska jag göra potatisgratäng, är inget jansons fan direkt..*blä* Hoppas verkligen ni alla får en underbar jul!God Jul allesammans!och ta hand om er och era
    Ja, jag hoppas att jag kan äta lite i alla fall, längtar efter revbensspjällen i alla fall. Har gjort det några veckor nu.

God jul!
  • hoppfull trots allt
    GOD JUL ALLA GRAVIDA SNÄCKOR I TRÅDEN!  {#lang_emotions_tomte}
  • AnAngel

Är i v 16+1 idag... gått upp 5,5 kg... har en söt liten bäbis mage... får se hur mkt jag går upp till slutet... så länge jag mår bra och bäbbis med så är de bra! Äter inte speciellt mkt mer än innan, snarare mindre när jag fortfarande till och från mår illa... kräktes senast igår...

GOD JUL ALLA!

• Thesso

God jul!!
    Hoppas ni som fortfarande mår illa får en fridag och kan äta massor av god mat!

Svar på tråden BF Juni 2010!