• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Bustrollen
    msfine skrev 2009-12-26 18:20:09 följande:
    Idag har jag varit på rean i kupolen, jag och mamma + 1 miljon andra.Köpte lite tröjor på Gina samt mamma bysbyxor (underbart) och mamma leggings. På måndag ska jag på jakt efter stövlar och en mamma jeanskjol (jag har aldig kjol, men tänkte att variation förnöjer)Letade efter ett par svarta finbyxor men det fanns inte. Var väldigt urplockat med mamma kläder tyvärr. Och ingen rea heller nästan (köpte en mamma tröja på rea allt annat var på ordinarie pris)
    Vad synd att det var dåligt med mammakläder. Jag hade hoppats det skulle finnas massor billigt nu...de är ju dyrare än de vanliga kläderna annars
    Jaja...det måste ju handlas i alla fall. Själv ska jag in och köpa lite nya Bh:ar tänkte jag. Det börjar bli dags för omgång 2 på det nu.
  • msfine
    Bustrollen skrev 2009-12-26 21:12:16 följande:
    Vad synd att det var dåligt med mammakläder. Jag hade hoppats det skulle finnas massor billigt nu...de är ju dyrare än de vanliga kläderna annars Jaja...det måste ju handlas i alla fall. Själv ska jag in och köpa lite nya Bh:ar tänkte jag. Det börjar bli dags för omgång 2 på det nu.
    Måste också köpa lite nya behåar, fick pressentkort på lindex så på måndag bär det av dit. Har en som sitter skönt och en annan som jag kan ha men det har så tajt =(
    undra när de ska sluta växa, kommer bli dolly parton nr två när all mjölk kommer *snyft
  • majess

Hej och god fortsättning på er alla!! har precis kommit tillbaka från julfirande i trysil...utan laptop....hoppas allas jul varit underbar!

• stina84

Hej allihopa! Hoppas ni alla haft en underbart mysig jul med god mat och sällskap
    Här har det varit full rulle och vi har haft övernattningar. Nu ska alla snart åka och det kommer bli tomt här hemma. Kommer nog ändå kännas ganska skönt när alla åkt då allt blir som vanligt igen Igårbjöd vi alla på taccos. Ja vi var 25 pers. här hemma. Stod och lagade taccos i 2 timmar, var ingen höjdare. Men gott var det
    Nu har vi varit och köpt en ny dator. Vi har en stationär och köpte nu en bärbar som vi bara ska ha till bankärenden och dyl. Denna har vi fått virus på och varit en del strul med sidor som sparas från internet och då banken som INTE ska sparas. Någon himla skit från google som det sparas på. Så då fick det bli en till dator till bara sådana ärenden. Låter svammligt men hoppas ni fattar vad jag menar

Har fått mer ont av foglossning nu med. Blir bra att få komma till sjukgymnasten imorgon och få lite tips med. Kommer inte fixa jobba om det inte blir bättre..

Ses senare!
    kramar!

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • rödnos

suck... jag fick presentkort på Sisters av min svärmor... smart eller? :D Man kanske kan kränga det på blocket för jag passar då inte in i några av kläderna de har där. Möjligen om de hade haft nån stor kofta, men icke...
    Dessutom kallade hon mig mullig och småtjock typ hela julen så det har varit "underbart". Men nu är jag ÄNTLIGEN hemma igen! haha!

Nån mer som irriterar sig på att så många tycker sig ha rätt att ta på magen?
    Jag klappar tillbaka på deras mage (om det inte är nån som jag har en nära relation till då och det faktiskt ÄR ok) och frågar samma fråga tillbaka. Tack, hur är det själv med magen? ;)
    Lustigt att man ska bli allmän egendom bara för att man har en bebis i magen kan tyckas...

• stina84
    rödnos skrev 2009-12-27 11:11:38 följande:
    suck... jag fick presentkort på Sisters av min svärmor... smart eller? :D Man kanske kan kränga det på blocket för jag passar då inte in i några av kläderna de har där. Möjligen om de hade haft nån stor kofta, men icke...Dessutom kallade hon mig mullig och småtjock typ hela julen så det har varit "underbart". Men nu är jag ÄNTLIGEN hemma igen! haha!Nån mer som irriterar sig på att så många tycker sig ha rätt att ta på magen?Jag klappar tillbaka på deras mage (om det inte är nån som jag har en nära relation till då och det faktiskt ÄR ok) och frågar samma fråga tillbaka. Tack, hur är det själv med magen? ;) Lustigt att man ska bli allmän egendom bara för att man har en bebis i magen kan tyckas...
    Lite klantig present av din svärmor, för jag antar att hon visste om innan att du var gravid?
    Det där med att folk tar på magen tycker jag faktiskt inte är så farligt denna gången, men jag minns med dottern så vart jag väldigt obekväm med det...
    Hoppas julen din har varit bra ändå
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • msfine
    rödnos skrev 2009-12-27 11:11:38 följande:
    suck... jag fick presentkort på Sisters av min svärmor... smart eller? :D Man kanske kan kränga det på blocket för jag passar då inte in i några av kläderna de har där. Möjligen om de hade haft nån stor kofta, men icke...Dessutom kallade hon mig mullig och småtjock typ hela julen så det har varit "underbart". Men nu är jag ÄNTLIGEN hemma igen! haha!Nån mer som irriterar sig på att så många tycker sig ha rätt att ta på magen?Jag klappar tillbaka på deras mage (om det inte är nån som jag har en nära relation till då och det faktiskt ÄR ok) och frågar samma fråga tillbaka. Tack, hur är det själv med magen? ;) Lustigt att man ska bli allmän egendom bara för att man har en bebis i magen kan tyckas...
    Var inte så genomtänkt, var in där igår provade en tröja men den satt inte så bra.
    Min mamma som är smal provade en jacka i XL och den var lagom. Hur tänkte din sväris när du som gravid ska kunna köpa kläder där? Kanske kna du spara det till du har fått bebisen?
  • rödnos
    msfine skrev 2009-12-27 11:39:28 följande:
    Var inte så genomtänkt, var in där igår provade en tröja men den satt inte så bra.Min mamma som är smal provade en jacka i XL och den var lagom. Hur tänkte din sväris när du som gravid ska kunna köpa kläder där? Kanske kna du spara det till du har fått bebisen?
    Tydligen är det bara giltigt ett år.
    Ska ha middag för alla tjejerna idag dock så man kanske kan pracka på nån av dem ett presentkort. :)

I övrigt är svärisen över lag rätt klantig och hela anledningen till varför jag bara stannade där i tre dagar och sambon är kvar och träffar gamla kompisar och åker skidor. :)

En annan grej jag tänkte på... jag fick bara grejer som skulle vara för bebisen. En sångbok och en kokbok med bra mat för barn. För det behöver ju inte hennes son liksom. han behöver ju saker som hörlurar till sin iPod och en bra bok av Henning Mankell. Hmm...
    Haha! jaja, tur hon bor 150 mil bort!
  • Milliemolly

Men till sommaren när bebis är född är det väl perfekt att få gå och köpa lite nya kläder på Sisters???????

JAg fick massa presentkort på kläder i julklapp och blev jätteglad! Ska verkligen shoppa loss till hösten när man kan ha vanliga kläder igen!

Har provat svägerskans mammakläder idag men verkar vara i ett mellanläge. Mammakläderna för stora och vanliga kläderna för små Nåja om några veckor så passar nog mammakläderna

• AnAngel

Har fått låna massa mammakläder av mina tre närmsta vänner... de är rätt lika mig, så jag har hur mkt mammakläder som helst, värsta nya garderoben nu! Fått låna mammajacka och allt, inget jag saknar! *S*... ibland är de tur att man får barn sist! och en av de fick i mars, en i Juli och en i Augusti, så perfekt nu när jag ska ha i juni...

Svar på tråden BF Juni 2010!