• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Ellie84

Nån som har tips på bra sidor med billiga mammakläder??
    REdan lollat tradera 4mom och några till sånna.,
    Tips på andra??

• Harley
    Ellie84 skrev 2009-12-28 10:51:48 följande:
    Nån som har tips på bra sidor med billiga mammakläder?? REdan lollat tradera 4mom och några till sånna., Tips på andra??
    Letar också, men hittills är det bara på Tradera jag har hittat till hyffsat pris.
    Mamma till Världens Bästa Pytt Cayenne 060224
  • Harley

Idag är det en vecka sedan jag gjorde fostervattenprovet. Hoppas innerligt att det kommer ett brev snart som talar om att allt är bra med Lille Pip...

Mamma till Världens Bästa Pytt Cayenne 060224
  • stina84

Goddag i tråden

Idag har jag varit hos sjukgymnasten. Fick inga nya tips som jag inte redan visste om sedan förra graviditeten. Hon tyckte jag skulle ta kontakt med min läkare.. Tur jag har tid inbokad redan om 1 vecka ungefär, annars kan man få vänta evigheters evigheter på att få träffa en gyn läkare på mvc här. Får se vad de säger. Så som det är nu så kan jag bara inte jobba, iallafall inte inom vården där jag är nu... Hoppas vi kan hitta en bra lösning!

Vaknat flera gånger inatt av att jag har haft sammandragningar. KOnstigt. Det brukar ju bara komma när jag är i rörelse och gör något ansträngande annars. Vet att jag har drömt en hel del konstiga drömmar inatt, vet inte om alla sd jag har gått kan påverkas av om jag är etressad och uppjagad i sömnen..?? De gjorde inte ont eller så men det var ju ändå så jag vaknade av dem... Någon mer som fått så någon gång??

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Pirayamajja

Hej hopp
    Har spanat in tråden länge men har inte skrivit något. Nu ger jag mig till känna =)
    Har skrivit in mig på BF listan så jag finns där under 10 juni. (var 12 från början men efter KUB ändrade sig) Eftersom det börjar synas ganska mycket nu kan jag nog inte vara så hemlig längre =)

Det här ärvårt andra barn, har en flicka på tre sen förut, den här graviditeten är helt annorlunda. Jag mår fortfarnade illa ibland och har äcklig smak i munnen, någon som upplevt liknande? Men min dotter, Elsa mådde jag jättebra.

Att jag har varit hemlig ett tag beror dels på att det inte riktigt var meningen att jag skulle bli gravid, trots att tankarna fanns där, vi hade försökt ett halvår tidigare, men utan resultat. Men det var likadant med dottern. När vi sluta försöka så tog det sig. Jag hade svårt att förstå att jag var gravid. Men nu vet jag =). Det berodde också dels på att jag håller på att sluta skolan och sökt lite jobb och ville inte att graviditeten skulle påverka en anställning (även om det inte får det, men man vet ju aldrig) har nu fått en anställning i en termin som resurslärare. Men man får väl se om man orkar ända fram till sommarlovet...verkar ju kanske inte troligt =)

Har RUL i januari.

• Bustrollen
    Ellie84 skrev 2009-12-28 10:51:48 följande:
    Nån som har tips på bra sidor med billiga mammakläder??REdan lollat tradera 4mom och några till sånna.,Tips på andra??
    Jag har köpt en hel del på hm:s onlineshop. Deras linnen och så är ju inte så dyra.
  • Bustrollen
    Pirayamajja skrev 2009-12-28 15:19:06 följande:
    Hej hoppHar spanat in tråden länge men har inte skrivit något. Nu ger jag mig till känna =)Har skrivit in mig på BF listan så jag finns där under 10 juni. (var 12 från början men efter KUB ändrade sig) Eftersom det börjar synas ganska mycket nu kan jag nog inte vara så hemlig längre =)Det här ärvårt andra barn, har en flicka på tre sen förut, den här graviditeten är helt annorlunda. Jag mår fortfarnade illa ibland och har äcklig smak i munnen, någon som upplevt liknande? Men min dotter, Elsa mådde jag jättebra. Att jag har varit hemlig ett tag beror dels på att det inte riktigt var meningen att jag skulle bli gravid, trots att tankarna fanns där, vi hade försökt ett halvår tidigare, men utan resultat. Men det var likadant med dottern. När vi sluta försöka så tog det sig. Jag hade svårt att förstå att jag var gravid. Men nu vet jag =). Det berodde också dels på att jag håller på att sluta skolan och sökt lite jobb och ville inte att graviditeten skulle påverka en anställning (även om det inte får det, men man vet ju aldrig) har nu fått en anställning i en termin som resurslärare. Men man får väl se om man orkar ända fram till sommarlovet...verkar ju kanske inte troligt =)Har RUL i januari.
    Välkommen!
  • stina84

Pirayamajja: Välkommen hit Jobbigt att du mår illla, verkar vara en del i tråden som också gör det fortfarande.. Hoppas det ger med sig snart
    Jag har inget illamående själv, däremot har jag fått ont av SD och foglossning..
    Jag har med RUL i Januari, den 7:e för att vara mer exakt
    Än en gång välkommen hit!

• rödnos

willkommen willkommen! :)
    Jag verkar ha kommit igenom det värsta nu och har mått ganska helkalas i två dagar snart!
    laktrits vart min räddning, samt nu även craving! haha!

Vad är SD?

jag har RUL den 28 januari.

• stina84
    rödnos skrev 2009-12-28 15:30:31 följande:
    willkommen willkommen! :)Jag verkar ha kommit igenom det värsta nu och har mått ganska helkalas i två dagar snart! laktrits vart min räddning, samt nu även craving! haha!Vad är SD?jag har RUL den 28 januari.
    SD = sammandragning/ar

vilken god craving, blev lite sugen nu faktiskt
Svar på tråden BF Juni 2010!