• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • msfine
    rödnos skrev 2009-12-27 12:55:09 följande:
    Tydligen är det bara giltigt ett år. Ska ha middag för alla tjejerna idag dock så man kanske kan pracka på nån av dem ett presentkort. :)I övrigt är svärisen över lag rätt klantig och hela anledningen till varför jag bara stannade där i tre dagar och sambon är kvar och träffar gamla kompisar och åker skidor. :)En annan grej jag tänkte på... jag fick bara grejer som skulle vara för bebisen. En sångbok och en kokbok med bra mat för barn. För det behöver ju inte hennes son liksom. han behöver ju saker som hörlurar till sin iPod och en bra bok av Henning Mankell. Hmm...Haha! jaja, tur hon bor 150 mil bort!
    Det var på behörigt avstånd :)
    Snacka om att hon måste tro att du ska ta hand om allt och inte din sambo...ibland blir man trött
  • Joggi

Åh jag hatar oxå att folk ska ta på magen! En arbetskamrat (tant) drog tom upp tröjan! Jag slog bort hennes hand direkt, usch.. Jag vill lixom inte att folk ska titta, klämma, smeka och känna på min mage precis lika lite som för ett halvår sen.. Jag blir spyfärdig bara jag tänker på alla som har tagit sig rätten redan och tänk på hur det kommer att bli sen....... Usch=(

Min sambo får såklart=) Sen i framtiden när man har fått kula så kommer väl det kännas okej med de närmsta.. KANSKE...

• Ellie84

Hejsan alla..
    Visst är det konstigt att det ska tas på magen och spekuleras i allt kring bebis som egentligen inte berör dom...
    Svärmor min är supergullig men när det kommer till namn så häver hon ur sig saker som fy usch och gud vad hemskt..
    Det är namn VI funderar på som hon egentligen inte har med att göra men det ska ändå påpekas hur fula vissa namn är

• 0810

Hej tjejer! Har precis kommit hem från en veckas julfirande hos sambons familj, till skillnad från några här i tråden har jag underbara svärföräldrar som verkligen välkomnar en och vill att man ska trivas. I morgon åker vi vidare till Idre, ser inte fram emot sex timmar i bilen med lilltjejen, men det får man väl stå ut med... Hon hatar verkligen att åka bil, men jag hoppas hon kan sova en stund och sen har vi laddat med dvd-filmer, vi får väl se hur det går.

Jag tycker inte att det är särskilt jobbigt när folk tar på min mage, men alla är ju olika och jag har full förståelse för att andra inte tycker om det, och jag skulle aldrig få för mig att gå fram och känna på någon annans gravidmage, det känns respektlöst att göra det utan att fråga. Och jag skulle bli tokförbannad om någon drog upp min tröja, då har man verkligen gått för långt!

• MaraFara

Fick göra ett akut ultraljud igår när jag jobbade.. Fick som sammandragningar som inte släppte helt under ett par timmar, som till slut gjorde riktigt ont.. Men allt var precis som det skulle med bebisen, och jag fick även veta att livmodern i v 16-17 ska vara stort som ett barnhuvud, och min var så normal och gick upp till naveln.. Fick göra ett vaginalt ultraljud, och han mätte bara huvudets diameter, vilket motsvarade v 17+1.. Enlig SM skulle jag vara i 16+1, och enligt det ultraljud jag gjorde i Sthlm skulle jag vara i v 17+0.. Så det ska bli jättespännande att se vad RUL visar..

• hoppfull trots allt
    rödnos skrev 2009-12-27 12:55:09 följande:
    Tydligen är det bara giltigt ett år. Ska ha middag för alla tjejerna idag dock så man kanske kan pracka på nån av dem ett presentkort. :)I övrigt är svärisen över lag rätt klantig och hela anledningen till varför jag bara stannade där i tre dagar och sambon är kvar och träffar gamla kompisar och åker skidor. :)En annan grej jag tänkte på... jag fick bara grejer som skulle vara för bebisen. En sångbok och en kokbok med bra mat för barn. För det behöver ju inte hennes son liksom. han behöver ju saker som hörlurar till sin iPod och en bra bok av Henning Mankell. Hmm...Haha! jaja, tur hon bor 150 mil bort!
    Du kanske kan gå till Sisters och fråga om det går att förlänga presentkortet typ ett halvår?
    Undrar om våra svärmödrar är släkt? Jag fick duschtvål för män och när jag påpekade det så skrattade hon bara, oj, så det kan bli typ.. När vi fick missfall för ett drygt år sen sa hon: Jaja men vi kan väl bara skaffa ett par katter till barnen istället..   nu när sambons bror och hans tjej fick mf så sa hon att det var ju värre för dom än för oss.. Orkade inte hålla mig utan frågade hur hon tänkte då. Fick svaret att det var ju deras första barn.. Svarade att det var ju första barnet för morgan också+ att vi hade kämpat i 3 1/2 år med provrör + att jag är 39 år och har panik åldersmässigt (svågerns tjej är 25) men att mf nog aldrig jämföras för det är lika jävligt för vem som än drabbas tyvärr.. Har svårt för henne!
  • Bustrollen
    msfine skrev 2009-12-26 22:48:42 följande:
    Måste också köpa lite nya behåar, fick pressentkort på lindex så på måndag bär det av dit. Har en som sitter skönt och en annan som jag kan ha men det har så tajt =(undra när de ska sluta växa, kommer bli dolly parton nr två när all mjölk kommer *snyft
    Ja, jag vet inte riktigt när de slutar växa. Jag hoppas snart. Mina hade hållt sig stabila ett tag men nu har det börjar produceras råmjölk så det ömmar växer så det knakar. Det gäller att inte klämma för då läcker de
    Tycker det är svårt med bh:ar. Sist så hade jag problem med att hitta min storlek och det lir väl inte lättare nu när jag ska upp ännu en storlek. Omkretsen ändras ju inte, bara kupstorleken...knepigt värre.
  • Bustrollen
    rödnos skrev 2009-12-27 11:11:38 följande:
    suck... jag fick presentkort på Sisters av min svärmor... smart eller? :D Man kanske kan kränga det på blocket för jag passar då inte in i några av kläderna de har där. Möjligen om de hade haft nån stor kofta, men icke...Dessutom kallade hon mig mullig och småtjock typ hela julen så det har varit "underbart". Men nu är jag ÄNTLIGEN hemma igen! haha!Nån mer som irriterar sig på att så många tycker sig ha rätt att ta på magen?Jag klappar tillbaka på deras mage (om det inte är nån som jag har en nära relation till då och det faktiskt ÄR ok) och frågar samma fråga tillbaka. Tack, hur är det själv med magen? ;) Lustigt att man ska bli allmän egendom bara för att man har en bebis i magen kan tyckas...
    Jag hatar när folk tar mig på magen. Visst om jag undrar ngt och de ska visa, då är det okej. Som när jag frågade mannens syster och hon drog lite och klappade och visade hur formen hade ändrats. Det är helt okej, det stör mig inte alls.
    Men när folk jag knappt känner helt plötsligt petar mig på magen då blir jag knäpp, det är fortfarande min kropp. Min personliga sfär är ju lika stor nu som för några månader sen...
    Jag ska köpa en tröja där det står typ, akta jag bits eller ngt liknande...har redan tröttnat på allt petande.
  • Bustrollen
    MaraFara skrev 2009-12-27 20:46:41 följande:
    Fick göra ett akut ultraljud igår när jag jobbade.. Fick som sammandragningar som inte släppte helt under ett par timmar, som till slut gjorde riktigt ont.. Men allt var precis som det skulle med bebisen, och jag fick även veta att livmodern i v 16-17 ska vara stort som ett barnhuvud, och min var så normal och gick upp till naveln.. Fick göra ett vaginalt ultraljud, och han mätte bara huvudets diameter, vilket motsvarade v 17+1.. Enlig SM skulle jag vara i 16+1, och enligt det ultraljud jag gjorde i Sthlm skulle jag vara i v 17+0.. Så det ska bli jättespännande att se vad RUL visar..
    Vad skönt att allt var bra.
  • rödnos

hoppfull trots allt skrev 2009-12-27 21:14:53 följande:

Du kanske kan gå till Sisters och fråga om det går att förlänga presentkortet typ ett halvår? Undrar om våra svärmödrar är släkt? Jag fick duschtvål för män och när jag påpekade det så skrattade hon bara, oj, så det kan bli typ.. När vi fick missfall för ett drygt år sen sa hon: Jaja men vi kan väl bara skaffa ett par katter till barnen istället..   nu när sambons bror och hans tjej fick mf så sa hon att det var ju värre för dom än för oss.. Orkade inte hålla mig utan frågade hur hon tänkte då. Fick svaret att det var ju deras första barn.. Svarade att det var ju första barnet för morgan också+ att vi hade kämpat i 3 1/2 år med provrör + att jag är 39 år och har panik åldersmässigt (svågerns tjej är 25) men att mf nog aldrig jämföras för det är lika jävligt för vem som än drabbas tyvärr.. Har svårt för henne!
    Du det förstår jag! Vilken kärring rent ut sagt. Gissar att det känns som att loppet är kört lite eller? Min sambo och jag har typ gett upp. Det kommer ju inte att ändras liksom, mammor o pappor blir ju dessvärre oftast gaggigare och knepigare med åldern. Men det där var riktigt elakt gjort. Fy.

Ska kolla med Sisters men vore änu bättre om jag kunde bli av med det för Sisters är ändå inte min stil, men en stil som svärmor gärna ser på tjejer. :) en till störig detalj. men men...

Nån skrev att man kan handla efter födseln. Jo kanske det men jag skulle inte tro att pinnformen kommer tillbaka så jättehastigt precis. ;)
    Brukar ju ändå ta ett tag innan kilona trillat av liksom...
Svar på tråden BF Juni 2010!