• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Harley
    Pirayamajja skrev 2009-12-28 15:19:06 följande:
    Hej hopp Har spanat in tråden länge men har inte skrivit något. Nu ger jag mig till känna =) Har skrivit in mig på BF listan så jag finns där under 10 juni. (var 12 från början men efter KUB ändrade sig) Eftersom det börjar synas ganska mycket nu kan jag nog inte vara så hemlig längre =) Det här ärvårt andra barn, har en flicka på tre sen förut, den här graviditeten är helt annorlunda. Jag mår fortfarnade illa ibland och har äcklig smak i munnen, någon som upplevt liknande? Men min dotter, Elsa mådde jag jättebra. Att jag har varit hemlig ett tag beror dels på att det inte riktigt var meningen att jag skulle bli gravid, trots att tankarna fanns där, vi hade försökt ett halvår tidigare, men utan resultat. Men det var likadant med dottern. När vi sluta försöka så tog det sig. Jag hade svårt att förstå att jag var gravid. Men nu vet jag =). Det berodde också dels på att jag håller på att sluta skolan och sökt lite jobb och ville inte att graviditeten skulle påverka en anställning (även om det inte får det, men man vet ju aldrig) har nu fått en anställning i en termin som resurslärare. Men man får väl se om man orkar ända fram till sommarlovet...verkar ju kanske inte troligt =) Har RUL i januari.
    Välkommen tjejen. Vi har samma BF
    Mamma till Världens Bästa Pytt Cayenne 060224
  • Pirayamajja

Tack allihop!
    Hade lakrits som räddning i början, och clementiner och tuggummi, men nu fungerar inget... föråt mig på lakrits =)
    Man får väl hoppas det går över

• ZettanA

jag har ett helt knasigt carving.. Potatismos! Hemmagjord potatismos.. skulle kunna äta det varje dag om inte sambon redan hade tröttnat på det =0)

Till er som äter lakrits.. man får väl inte äta för mycke lakrits när man är gravid va??.. så var i alla fall rekomnedationerna när jag var gravid med dottern.. kanske har ändrats??

• Summer
    ZettanA skrev 2009-12-28 16:09:09 följande:
    jag har ett helt knasigt carving.. Potatismos! Hemmagjord potatismos.. skulle kunna äta det varje dag om inte sambon redan hade tröttnat på det =0) Till er som äter lakrits.. man får väl inte äta för mycke lakrits när man är gravid va??.. så var i alla fall rekomnedationerna när jag var gravid med dottern.. kanske har ändrats??
    Jag har också hört det...pga blodtrycket som blir lägre..
  • rödnos
    ZettanA skrev 2009-12-28 16:09:09 följande:
    jag har ett helt knasigt carving.. Potatismos! Hemmagjord potatismos.. skulle kunna äta det varje dag om inte sambon redan hade tröttnat på det =0) Till er som äter lakrits.. man får väl inte äta för mycke lakrits när man är gravid va??.. så var i alla fall rekomnedationerna när jag var gravid med dottern.. kanske har ändrats??
    Är det sant? Skiiiit!
    Måste kollas upp!
  • rödnos

Aha!
    Inte mer än 50 gram om dagen för gravida såväl som ickegravida...
    Det blir till att suuuga på dem länge! :)

• stina84

Jag har faktiskt inga cravings, än iallafall. Äter väldigt mkt apelsiner och clementiner, men det gör jag annars med Apelsinerna är ju så gudomligt goda nu! Bara vattnas i munnen på mig när jag tänker på det

Idag har tomten varit här och hämtat dotterns tuttar, blir spännadne att se hur denna natten blir..

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • rödnos
    stina84 skrev 2009-12-28 18:29:18 följande:
    Idag har tomten varit här och hämtat dotterns tuttar, blir spännadne att se hur denna natten blir..
    OH NO! Då blir hon bröstlös sen ju! :P
  • stina84
    rödnos skrev 2009-12-28 18:32:01 följande:
    OH NO! Då blir hon bröstlös sen ju! :P
    haha precis
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Joggi
    stina84 skrev 2009-12-28 18:29:18 följande:
    Jag har faktiskt inga cravings, än iallafall. Äter väldigt mkt apelsiner och clementiner, men det gör jag annars med Apelsinerna är ju så gudomligt goda nu! Bara vattnas i munnen på mig när jag tänker på det Idag har tomten varit här och hämtat dotterns tuttar, blir spännadne att se hur denna natten blir..
    Apelsiner är jag helt galen i med! Håller med, dom är så otroligt goda nu! Har inga hemma................. Suck..

Igår köpte vi en glassmaskin som vi har invigt idag=) Blev vaniljglass med hackade chokladsnäckor (från chokladask ni vet=) Tog det vi hade hemma. Ska ätas ikväll har bara smakat än och fään så otroligt gott med hemmagjord glass! Ska aldrig mer köpa!! Nån som har glassmaskin?
    Köpte oxå en handdammsugare och är än så länge bland det bästa jag nånsin köpt! (tillsammans med glassmaskinen, haha=) Är NÖJD=)

Jag skrev för ett tag sen om fosterrörelser och att jag hade hört att man känner när dom kommer, att man inte undrar då. (Att jag hade hört det då) Nu är det så att jag har en fundering till er som vet hur det känns! Tror det började på juldagen, på kvällen. Låg ner i soffan efter en stressig dag och kände precis som oregelbunda muskeldragningar inifrån magen. Höll i sig till och från nån minut och har kommit tillbaka minst 2 ggr varje kväll sedan dess. Det kändes som när man får muskelryck i armen ni vet, fast inifrån magen.. Lite alienvarning, har aldrig kännt så förr..
    När man verkligen känner rörelserna så kommer jag ju känna igen och veta om det är det eller inte, men måste bara höra om ni känner igen=)
    Just det, kommer alltid från där livmodern är oxå..
Svar på tråden BF Juni 2010!