• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • krissa
    Trojanen skrev 2009-12-28 23:09:22 följande:
    Det är just otrivin comp man inte ska ta som gravid, de andra otrivin går bra enligt fass.
    Ja och det är just Comp som jag tagit (3 ggr).... Hoppas på att den minimala bitn brie inte heller ställt till något...
  • Ellie84

Tjenare brudar..
    Nu behöver jag er hjälp..
    På nyår ska vi tillsvägerskan och äta och i år gör jag efterrätten..
    Jag jobbar dock hela dagen ändå till klockan fyra så min rätt BÖR gå att förberedas så mye som möjligt dagen innan, men det står stilla i huvudet..
    Varm frukt har jag tänkt på eller paj eller kladdkaka..

Har inte ni nått underbart gott recept..??
    Mailagärna eller skriv här om ni har något att dela med er av!!

Ang, brieost..Gud vad sugen man kan bli på det ibland, men tror det är just bara för att man rekomenderas avstå.. varför måste man alltid ge upp gottis..
    Kunde det inte varit nått annat trist som lever eller sånt..

• msfine
    krissa skrev 2009-12-29 10:49:30 följande:
    Ja och det är just Comp som jag tagit (3 ggr).... Hoppas på att den minimala bitn brie inte heller ställt till något...
    hon på apoteket sa att det var lugnt så det är nog ingen fara
    nu har jag köpt hem vanlig ortivin
  • hoppfull trots allt
    Ellie84 skrev 2009-12-29 11:17:27 följande:
    Tjenare brudar..Nu behöver jag er hjälp..På nyår ska vi tillsvägerskan och äta och i år gör jag efterrätten..Jag jobbar dock hela dagen ändå till klockan fyra så min rätt BÖR gå att förberedas så mye som möjligt dagen innan, men det står stilla i huvudet..Varm frukt har jag tänkt på eller paj eller kladdkaka..Har inte ni nått underbart gott recept..??Mailagärna eller skriv här om ni har något att dela med er av!!Ang, brieost..Gud vad sugen man kan bli på det ibland, men tror det är just bara för att man rekomenderas avstå.. varför måste man alltid ge upp gottis..Kunde det inte varit nått annat trist som lever eller sånt..
    Vit chokladpannacotta! Jättegott och enkelt att göra.. och lite festligt tyckerjag om man serverar i fina glas, ska man ha det med fungerar det i plastglas också
  • Summer
    Ellie84 skrev 2009-12-29 11:17:27 följande:
    Tjenare brudar..Nu behöver jag er hjälp..På nyår ska vi tillsvägerskan och äta och i år gör jag efterrätten..Jag jobbar dock hela dagen ändå till klockan fyra så min rätt BÖR gå att förberedas så mye som möjligt dagen innan, men det står stilla i huvudet..Varm frukt har jag tänkt på eller paj eller kladdkaka..Har inte ni nått underbart gott recept..??Mailagärna eller skriv här om ni har något att dela med er av!!Ang, brieost..Gud vad sugen man kan bli på det ibland, men tror det är just bara för att man rekomenderas avstå.. varför måste man alltid ge upp gottis..Kunde det inte varit nått annat trist som lever eller sånt..
    Jag har ett galet smarrigt recept på chokladpannacotta som vi åt förra nyår och som vi även ska göra denna nyår eftersom den e så god och lättgjord.

Recept: www.recept.nu/1.6571/anders_leven/efterratter_godis/agg_mejeri/chokladpannacotta

Smaklig spis! :)
  • Harley
    Hoppfull trots allt- Har du fått svar på FVP? Jag börjar bli smått nojjig nu... Tror jag ringer dit imorgon om jag inte har fått svar. Vill gärna kunna slappna av under nyårshelgen.
    Mamma till Världens Bästa Pytt Cayenne 060224
  • Thesso
    smurfensmamma skrev 2009-12-28 19:17:55 följande:
    RUL i morgon bitti. Snälla håll tummarna för att det går bra för oss. Scary... känner ju den "sparka" i alla fall, men är rädd för allt möjligt.
    Hur har det gått??
  • Thesso

Var hos bm går och lyssnade lite till på hjärtat. Har ju varit lite orolig nu så här innan jag känner nåt i magen men det har verkligen stillats så det är skönt.
    DÄREMOT hade jag gått upp 7 kilo. Inte så kul!!! Känner att det är lite mer vätska i kroppen än vanligt så det är ju alltid nåt att skylla lite vikt på =)
    Har även fått tid för RUL nu, blir den 7 januari. Längtar så otroligt mycket!

• Xtra
    Thesso skrev 2009-12-29 16:19:54 följande:
    Var hos bm går och lyssnade lite till på hjärtat. Har ju varit lite orolig nu så här innan jag känner nåt i magen men det har verkligen stillats så det är skönt. DÄREMOT hade jag gått upp 7 kilo. Inte så kul!!! Känner att det är lite mer vätska i kroppen än vanligt så det är ju alltid nåt att skylla lite vikt på =)Har även fått tid för RUL nu, blir den 7 januari. Längtar så otroligt mycket!
    Och jag har gått upp 6kg hittills... bläää. Men så har jag ätit en del gott, som tårtor, bakelser, smulpajer, chokladbollar etc... hehe. Så jag ska FÖRSÖKA skära ner på sånt.

Jag fick hem en kallelse idag... ska på RIKTAT ultraljud den 20 januari (RUL har jag den 12 januari). Om jag fattat rätt så får vi riktat ultraljud för att jag är reumatiker och har högt blodtryck och nån utav mina mediciner (jag kommer aldrig ihåg vilket!) kan hämma tillväxten på bebis en aning... så de ska kolla upp det lite extra. Men var jag än söker info om riktat UL så hittar jag bara om dem som ska kolla extra på hjärtat osv...

Någon som kan detta med riktat ultraljud och kan berätta lite?
  • hoppfull trots allt
    Harley skrev 2009-12-29 14:22:40 följande:
    Hoppfull trots allt- Har du fått svar på FVP? Jag börjar bli smått nojjig nu... Tror jag ringer dit imorgon om jag inte har fått svar. Vill gärna kunna slappna av under nyårshelgen.
    Nej, har inte fått svaret än.. Jag praktiskt taget galopperade till brevlådan idag och blev grymt besviken på att det inte var något brev med från dom.. Men å andra sidan så är det ju positivt för om det inte hade varit bra hade dom ringt igår i såfall.. Men hursomhelst så vill man ju ha beskedet! I morgon sitter jag och väntar på posten runt 10 tiden..
Svar på tråden BF Juni 2010!