• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • smurfensmamma

RUL i morgon bitti. Snälla håll tummarna för att det går bra för oss. Scary... känner ju den "sparka" i alla fall, men är rädd för allt möjligt.

• AnAngel

...ville bara skriva att jag har kanontur med mina svärföräldrar! de är fantastiska på alla sätt och vis... och fanns verkligen här för oss när vi fick mf i Juli, de va över varje dag med mat och så. De längtar nog lika mkt efter detta lill* liv som vi gör, blir deras första barnbarn! Kommer nog vara tvungen att stoppa dem emellanåt så de inte köper allt åt oss! ... längtar så till RUL 8 januari! Hopaps man får någon bra bild då....

• rödnos
    AnAngel skrev 2009-12-28 19:26:33 följande:
    ...ville bara skriva att jag har kanontur med mina svärföräldrar! de är fantastiska på alla sätt och vis... och fanns verkligen här för oss när vi fick mf i Juli, de va över varje dag med mat och så. De längtar nog lika mkt efter detta lill* liv som vi gör, blir deras första barnbarn! Kommer nog vara tvungen att stoppa dem emellanåt så de inte köper allt åt oss! ... längtar så till RUL 8 januari! Hopaps man får någon bra bild då....
    Skoj för dig. Synd att det inte är så för mig.
    Vi har iaf bestämt att kommer de på besök i fortsättningen är det hotell som gäller för deras skull och max tre timmar hemma hos oss åt gången.
    :) Så kan det gå när man beter sig som en idiot. :)
  • krissa

Hjälp!

Råkade ta näsdropparna Otrivin Comp ett par gånger innan jag av en slump fick för mig att läsa bipacksedeln! Självklart stod det att man INTE ska använda dem när man är gravid... Sen lyckades svärmor övertala mig på julafton att ta en pytte, pytte liten bit brieost!

Magen är lite mindre sen igår, så nu är jag jätteorolig att mina två missöden skall ha ställt till något :o(

Har era magar plötsligt bara blivit lite mindre? Så pass märkbart att även maken reagerar??

• ZettanA

Dottan56: Jag köpte en glassmaskin till min sambo i julklapp.. lite otippat kanske eftersom han jobbar med att leverea glass till butiker =0)
    Måste i alla fall rekomnendera Aftereight glass!!! Helt underbart gott! Jag har varit i italien 2 ggr och där gör alla glassbarer sin egen glass.. den är helt otroligt god om man jämför med den vi har i sverige.
    I dag gjorde vi nutellaglass och i morgon blir det nog hallon eller smarties!

• Miss Johanna
    Joggi skrev 2009-12-28 19:15:35 följande:
    Apelsiner är jag helt galen i med! Håller med, dom är så otroligt goda nu! Har inga hemma................. Suck.. Igår köpte vi en glassmaskin som vi har invigt idag=) Blev vaniljglass med hackade chokladsnäckor (från chokladask ni vet=) Tog det vi hade hemma. Ska ätas ikväll har bara smakat än och fään så otroligt gott med hemmagjord glass! Ska aldrig mer köpa!! Nån som har glassmaskin? Köpte oxå en handdammsugare och är än så länge bland det bästa jag nånsin köpt! (tillsammans med glassmaskinen, haha=) Är NÖJD=) Jag skrev för ett tag sen om fosterrörelser och att jag hade hört att man känner när dom kommer, att man inte undrar då. (Att jag hade hört det då) Nu är det så att jag har en fundering till er som vet hur det känns! Tror det började på juldagen, på kvällen. Låg ner i soffan efter en stressig dag och kände precis som oregelbunda muskeldragningar inifrån magen. Höll i sig till och från nån minut och har kommit tillbaka minst 2 ggr varje kväll sedan dess. Det kändes som när man får muskelryck i armen ni vet, fast inifrån magen.. Lite alienvarning, har aldrig kännt så förr.. När man verkligen känner rörelserna så kommer jag ju känna igen och veta om det är det eller inte, men måste bara höra om ni känner igen=) Just det, kommer alltid från där livmodern är oxå..
    Jag har också en glassmaskin, har haft den i några år. Men tyvärr blir det inte att man gör så ofta. Men när jag gör blir det antingen vaniljglass eller någon form av sorbet. Har provat, hallon, svartvinbär, äpple och citron. Det är så gott och fräscht på sommaren. Håller med om att det inte går att jämföra med köpt. Ska nog ta och göra någon dag nu, blev lite sugen nu

Apelsiner är jag också tokig i nu och har varit ända sen de började säljas för ett par månader sen. Minst 2 om dagen!

Vill passa på att önska alla en god fortsättning och vi får väl hoppas att 2010 blir vårat år! För då kommer vi ju bli föräldrar ( Många av oss är säkert redan det)
  • Ior78

Krissa: vad jag har hört så är inte brieost farligt för barnet utan för dig när du är gravid.

• rödnos
    krissa skrev 2009-12-28 19:44:06 följande:
    Hjälp! Råkade ta näsdropparna Otrivin Comp ett par gånger innan jag av en slump fick för mig att läsa bipacksedeln! Självklart stod det att man INTE ska använda dem när man är gravid... Sen lyckades svärmor övertala mig på julafton att ta en pytte, pytte liten bit brieost! Magen är lite mindre sen igår, så nu är jag jätteorolig att mina två missöden skall ha ställt till något :o( Har era magar plötsligt bara blivit lite mindre? Så pass märkbart att även maken reagerar??
    Det är med allra största sannolikhet NOLL fara. :)
    Brieosten KAN innehålla bakterier men GÖR DET VÄLDIGT SÄLLAN. Otrivin rekommenderas dessutom av vissa barnmorskor till mina vänner så det är inte heller någon fara. Sen ska man som med alla nästäppemediciner inte ta dem under en längre period än ca en vecka, då får du gå till läkaren med näsan istället.

Appropå magen... Min mage var större för en vecka sedan. Tror det är mina tarmar som lugnat sig lite. Är tex inte lika förstoppad längre...

Hoppas det var lite lugnande! :)
  • Trojanen

Det är just otrivin comp man inte ska ta som gravid, de andra otrivin går bra enligt fass.

• msfine
    krissa skrev 2009-12-28 19:44:06 följande:
    Hjälp!Råkade ta näsdropparna Otrivin Comp ett par gånger innan jag av en slump fick för mig att läsa bipacksedeln! Självklart stod det att man INTE ska använda dem när man är gravid... Sen lyckades svärmor övertala mig på julafton att ta en pytte, pytte liten bit brieost!Magen är lite mindre sen igår, så nu är jag jätteorolig att mina två missöden skall ha ställt till något :o(Har era magar plötsligt bara blivit lite mindre? Så pass märkbart att även maken reagerar??
    De har jag tagit flera gånger per dag i snart en vecka =(
    lär åka ner och köpa några andra idag
Svar på tråden BF Juni 2010!