• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Harley
    hoppfull trots allt skrev 2009-12-29 17:42:49 följande:
    Nej, har inte fått svaret än.. Jag praktiskt taget galopperade till brevlådan idag och blev grymt besviken på att det inte var något brev med från dom.. Men å andra sidan så är det ju positivt för om det inte hade varit bra hade dom ringt igår i såfall.. Men hursomhelst så vill man ju ha beskedet! I morgon sitter jag och väntar på posten runt 10 tiden..
    Suck vad det är jobbigt att vänta... Här på vischan kommer posten runt 13.... Dubbelsuck...
    Mamma till Världens Bästa Pytt Cayenne 060224
  • kela81

Hej tjejer! Och god fortsättning på er! Hoppas ni mår bra allihopa

Själv är jag fortfarande datorlös, *suck* ska köpa en ny men nu när jag varit sjukskriven så länge så är ekonomin inte den bästa (+ jul och allt)

Mår iallfall bättre och har börjat jobba lite smått, skönt. Fast fasar inför att börja jobba heltid då mitt jobb itne alls vill hjälpa mig och lägga om schemat (så jag slipper stå upp utan rast i 10-12 timmar) och läkaren inte vill skriva sjukintyg på att det inte är lämpligt Så jag vet i nte hur det ska gå.

Ont i ryggen och benen till och från, svårt att sova, illamående och yr lite til och från, men jag ska inte klaga Kände bebben sparka loss för fösta gången i förgår, så hårt att till och med maken kunde känna det. Häftigt

• Joggi
    ZettanA skrev 2009-12-28 20:10:40 följande:
    Dottan56: Jag köpte en glassmaskin till min sambo i julklapp.. lite otippat kanske eftersom han jobbar med att leverea glass till butiker =0) Måste i alla fall rekomnendera Aftereight glass!!! Helt underbart gott! Jag har varit i italien 2 ggr och där gör alla glassbarer sin egen glass.. den är helt otroligt god om man jämför med den vi har i sverige. I dag gjorde vi nutellaglass och i morgon blir det nog hallon eller smarties!
    Tack för tipsen! Är verkligen helt underbart gott med hemmagjord! Ska jag rekommendera alla=)
    Ska göra blåbärsglass till efterätt på nyår, hittade ett recept som såg smarrigt ut.. Använder du basreceptet som förljer med och sen har i egna smaksättningar eller?
  • Joggi

Miss Johanna skrev 2009-12-28 22:06:19 följande:

Jag har också en glassmaskin, har haft den i några år. Men tyvärr blir det inte att man gör så ofta. Men när jag gör blir det antingen vaniljglass eller någon form av sorbet. Har provat, hallon, svartvinbär, äpple och citron. Det är så gott och fräscht på sommaren. Håller med om att det inte går att jämföra med köpt. Ska nog ta och göra någon dag nu, blev lite sugen nu Apelsiner är jag också tokig i nu och har varit ända sen de började säljas för ett par månader sen. Minst 2 om dagen!Vill passa på att önska alla en god fortsättning och vi får väl hoppas att 2010 blir vårat år! För då kommer vi ju bli föräldrar ( Många av oss är säkert redan det)
    Många som säger det, att man använder den mindre efter ett tag.. Jag hoppas mitt nya intresse håller i sig *lol*.. Låter så otroligt friskt och gott med sorbet på sommaren.. Ska göra nån sorbet i dagarna tror jag.. Måste öva inför sommaren=)
  • msfine
    kela81 skrev 2009-12-29 18:34:04 följande:
    Hej tjejer! Och god fortsättning på er! Hoppas ni mår bra allihopa Själv är jag fortfarande datorlös, *suck* ska köpa en ny men nu när jag varit sjukskriven så länge så är ekonomin inte den bästa (+ jul och allt)Mår iallfall bättre och har börjat jobba lite smått, skönt. Fast fasar inför att börja jobba heltid då mitt jobb itne alls vill hjälpa mig och lägga om schemat (så jag slipper stå upp utan rast i 10-12 timmar) och läkaren inte vill skriva sjukintyg på att det inte är lämpligt Så jag vet i nte hur det ska gå.Ont i ryggen och benen till och från, svårt att sova, illamående och yr lite til och från, men jag ska inte klaga Kände bebben sparka loss för fösta gången i förgår, så hårt att till och med maken kunde känna det. Häftigt
    Vad jobbar du med när du står upp i 10-12h utan rast, finns ju faktiskt lagar att följa med raster, lunch osv.
  • mjauen

Hejsan allihopa!
    Trodde att jag skulle bli tvungen att läsa ikapp 1507 sidor eftersom jag inte varit inne på typ en vecka, men det var bara några sidor att ta igen. Antar att de flesta haft fullt upp under julhelgen.

Tråkigt att vissa mår illa fortfarande, låter väldigt jobbigt! Hoppas det släpper snart!

En glassmaskin har vi oxå! Fast det är väldigt länge sen jag använt den, tyvärr. Vi har haft så liten frys här så det har inte rymts nåt extra i den.
    Men nu ska vi flytta i helgen o då kommer vi att få en större frys så då ska jag försöka komma ihåg att göra lite glass. Så fort vi kommt iordning, vill säga...
    Jag gjorde en gång cappuccinoglass med nötter i, blev supergott! Använde sån där snabbpulver som man ska blanda med varmt vatten.
    Så har jag gjort nån gång på mascarponeost oxå, men kommer inte ihåg receptet...måste leta fram det...nån gång

Vad många som har rul 7:e. Jag ska först 18:e, är då i v.19+2. Med sonen var jag en vecka tidigare.
    I och med flutten blir jag tvungen att byta bm oxå. Synd, för hon jag haft är såå bra. Hoppas den nya är det oxå.
    Min bm tyckte förresten att jag hade stor mage för mina veckor o jag tycker själv oxå att den har vuxit mycket på sistone. Måste ha gubben att ta kort så jag kan lägga in i bildtråden.

• Ellie84

Jag har RUL 11 januari..
    Har känt bebis ganska länge men inte ofta..
    Det är nån buff här och nån buff där.. Inte regelbundet eller ihållande..
    Men nu börjar dom bli mye kraftigare buffarna.. Mojs
    Glassmaskin lät inte dumt..Kanske något att spana in till sambon fyller år i mars.. Så hinner man träna lagom till sommaren då man kommer vara hemma och vara mammaledig..
    Storasster får sommarlov i samma veva så hon kommer vara hemma..
    Skönt slippa stressa upp på mornar och iväg..

• ZettanA
    Joggi skrev 2009-12-29 19:02:45 följande:
    Tack för tipsen! Är verkligen helt underbart gott med hemmagjord! Ska jag rekommendera alla=) Ska göra blåbärsglass till efterätt på nyår, hittade ett recept som såg smarrigt ut.. Använder du basreceptet som förljer med och sen har i egna smaksättningar eller?
    Jag andvänder mig av ett italiensktbasrecept å så har jag bara i det jag tror passar =0) Nutellaglassen som gjordes i går vart smaskig!
Svar på tråden BF Juni 2010!