• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • stina84

Vad gott det låter med alla som gör egen hemmagjord glass När jag var liten bodde en av mina bästa vänner på en bondgård med mjölk kor och de gjorde glass på riktigt fet mjölk. Där kan man snacka god gräddglass!

Imorgon är det nyårsafton.. Jag hänger inte med. Har nog fortfarande inte fattatr riktigt att det var julafton för 1 vecka sedan
    Min man har semester nu, så himla gött är det Tiden går så fort bara, rätt som det är så ska han börja jobba igen...

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Ellie84

Min man har aldrig semester, nedrans egenföretagare..
    På vintern hyr han ut sig själv till en firma som jobbar med att göra banor och preparera dessa banor till däcktestare, denna säsong börjar lagom då hans säsong med sitt riktiga jobb (grävmaskinist) är över..
    Har man tur får hanvara ledig en stund på våren men då har jag högsäsong på mitt jobb (är vikarie) och då vill folk vara lediga..

Och till sommarn lagom när vi får våran bebis är juh hans ordinarie arbete igång.
    Han kommer vara hemma fem av dessa tio pappadagar som man får i början och sen ingen ledighet alls under hela sommaren.. som vanligt :-/
    Massa trist men vad ska man göra.. Bara hoppas att man inte får kolikbarn, faktiskt..

Trött är man idag..
    Lillbruden är juh ledig från skolan vilket innebär sovmornar och sena kvällar men nu beslöt jag och sambon igår att försöka änra tebax, är juh ohållbart att hon ska ligga vaken tillelva tolv trots att hon är i säng halv åtta åtta..
    Så trots den sena natten igår så steg jag och fröken upp med sambon klockan sex imorse..
    Hade gärna sovit en stund till kan man säga..
    Nu känns det, dock håller lillan igång som hon skulle sovit alldeles för mye :-/

• stina84

Ja fy det låter inte som någon höjdare precis.. Även fast man är egenföretagare så måste man ju ta sig lite ledigt.. På min mans firma är det bara han och hans chef som arbetar. Även fast de har hur mkt att göra som helst sommartid så stänger de firman hela juli. Man orkar ju inte i längden om man inte har någon semester. Skit tråkigt är det för eran skull i vilket fall som helst, förstår ju att det är inget han gör med glädje..

• MaraFara

Jaha, så var det tydligen dags för uvi nr 2 under den här graviditeten.. Blev ju behandlad för en precis när jag gjorde mitt gravtest, och nu har jag då fått svar på den odling som jag lämnade i samband med att jag fick som sammandragningar och gjorde ett akut ultraljud på jobbet den 27/12.. Får väl se om jag slipper fler, eller om den här graviditeten kommer präglas av uvi.. Jag som inte haft uvi på flera år, sen typ jag var liten.. Nu kommer det 2 stycken inom loppet av 3 mån :)

• stina84
    MaraFara skrev 2009-12-30 11:31:43 följande:
    Jaha, så var det tydligen dags för uvi nr 2 under den här graviditeten.. Blev ju behandlad för en precis när jag gjorde mitt gravtest, och nu har jag då fått svar på den odling som jag lämnade i samband med att jag fick som sammandragningar och gjorde ett akut ultraljud på jobbet den 27/12.. Får väl se om jag slipper fler, eller om den här graviditeten kommer präglas av uvi.. Jag som inte haft uvi på flera år, sen typ jag var liten.. Nu kommer det 2 stycken inom loppet av 3 mån :)
    Usch och fy... Har du ont av dem med? Skönt att du kan ta lite urinprover själv och skicka iväg om det skulle vara så Det possitiva är ju att du får se bebisen iallafall
  • MaraFara

Nej, den här har jag inte ens känt av.. Så jag blev lite förvånad när det damp ner ett recept i brevlådan.. Men jag får väl knata iväg till apoteket :)

• stina84

ja, hoppas dina sd släpper av nu då när du får din medicin

• Ellie84

Jag hoppas jag klarar mig från UVI men har inte haft nån under hela mitt liv så jag skulle bli förvånad om jag fick det nu ..
    Nej nu börjar det vara dags att göra lunch här..

Hungrig.

• stina84

ja, jag är med hungrig. Vad ska ni andra äta idag? Vi gör något smidigt, hade tänkt mig stekt fläsk med raggmunkar och lingon

Svar på tråden BF Juni 2010!