• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • smurfensmamma
    Thesso skrev 2009-12-29 16:17:42 följande:
    Hur har det gått??
    Tack Thesso! Det gick bra, underbart att få sen den lilla/lille. BF 31a maj! Den såg minsann ut att må bra där inne, häftigt! Vi hade en bm som gick på upplärning samt en ordinarie bm, så det tog lite extra lång tid. Men när det nu gick så bra så var det ju bara mysigt att ligga där och kika på det lilla miraklet.
  • MaraFara

Har mina barn här, så idag blir det korv med potatismos.. Simpelt och lättlagat.. Sen spär jag på med broccoli till mig för att få upp järnvärdet.. Ska bli väldigt intressant att se i februari om mitt järndepåvärde har förbättrats sen jag började med extra järntablett, torkade aprikoser å broccoli..

Senare kommer barnens pappa för att hämta sonen, och kvar blir mina 2 döttrar.. Vi ska nämligen ha en mamma-döttrar kväll med tjejfilm och hemma-SPA..

• MaraFara

Ni som nyligen fått barn, varför ska man ha med sig MVC-journalen till ultraljudet? vad gör dom med den? Nu är ju dom flesta digitaliserade, men bara en liten fråga.. Själv var det ju så länge sen, så jag kommer inte ens ihåg..

• Gothica

Nån här som känt av bebisen än? Antar att vi alla är i ungefär samma vecka. Jag är i V.16.

• elinasteen
    Gothica skrev 2009-12-30 12:39:15 följande:
    Nån här som känt av bebisen än? Antar att vi alla är i ungefär samma vecka. Jag är i V.16.
    jag är i vecka 17 (16+2) och känner nåt som rör sig på kvällarna och ibland när jag sitter i badet börjar bli tydligare nu än för en vecka sen ca ultraljud den 4 janurai! längtar så jag spricker!
  • Summer

Hej! Jag har en fråga till alla.

Jag läser att det är så många som äter extra järntabletter. Hur har ni kommit på att ni ska göra det och varför?

Jag träffade min bm i v. 13 senast och då nämnde hon inte det och ska tillbaka v. 19 för RUL. Är järn något man MÅSTE äta?

Själv äter jag 2 st Mitt Val Kvinna och 1 st Omega-3 om dagen.

• elinasteen

när jag var på inskrivningen så tog hon ju blodprov o sa att om några veckor måste du börja äta järntabletter, så ja, hon sa det till mig.
    men om din bm inte sagt nåt så har du kanske inte järnbrist, eller om du är osäker ring o fråga om du ska ta tillskott

• MaraFara

Jag är i v 17 (16+4 enl Sm) och i v18 (v 17+3 ) enl tidigt UL, men jag känner ingenting som jag direkt kan säga är sparkar.. Däremot så känner jag att det är ngt som rör sig inuti magen, men det är också diffust.. Mer som att det spänner till å från på olika ställen i magen.. Men sen har ju jag också min moderkaka i framväggen, vilket kan påverka att jag inte känner ngt direkt.. Men jag kände sent med mina andra barn oxå.. Barn nr 3 kände jag i v18 som små bubblor..

• MalouG
    Summer skrev 2009-12-30 12:53:38 följande:
    Hej! Jag har en fråga till alla.Jag läser att det är så många som äter extra järntabletter. Hur har ni kommit på att ni ska göra det och varför?Jag träffade min bm i v. 13 senast och då nämnde hon inte det och ska tillbaka v. 19 för RUL. Är järn något man MÅSTE äta?Själv äter jag 2 st Mitt Val Kvinna och 1 st Omega-3 om dagen.
    På inskrivningen i nov låg jag bra till. För två-tre v sen hade jag blodsocker/blodtrycksfall så jag gick upp till min mor som jobbar på närakuten där jag bor och kolla alla värden igen och där fick jag veta att jag hade både lågt järnvärde och blodsocker så för mig är det att äta 17 ggr om dagen plus att äta leverpastej, torkade aprikoser och järntabletter från syster som fick barn ett halvår sedan.
  • Sweetangel85
    Summer skrev 2009-12-30 12:53:38 följande:
    Hej! Jag har en fråga till alla.Jag läser att det är så många som äter extra järntabletter. Hur har ni kommit på att ni ska göra det och varför?Jag träffade min bm i v. 13 senast och då nämnde hon inte det och ska tillbaka v. 19 för RUL. Är järn något man MÅSTE äta?Själv äter jag 2 st Mitt Val Kvinna och 1 st Omega-3 om dagen.
    På inskrivningen tar de ju blodprov o hb o ser om du har lågt järnvärde.. O har du då ett bra värde så behöver du inte äta järn.. men de flesta kvinnor behöver äta efter v.20.. o då är det 2:a besöket hos BM då de tar samma blodprov igen o hb. Ser de då att du har lågt så får du äta järntabletter eller dricka blutsaft eller ngt annat beroende på hur långt de är.. Men om du då inte har lågt järnvärde så behöver du inte äta extra då heller..

jag åt inga järntabletter under hela graviditeten me sonen.. hade 137 vid inskrivningen, 124 sen senare så mitt var bra hela tiden..
Svar på tråden BF Juni 2010!