• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Ellie84

Gud vad jobbigt då det inte går att se smileys..
    Massa konstigheter där dom ska vara så det är jättesvårt att läsa inläggen ni skrivit..
    Hoppas det gått braför er som redan haft ert RUL idag och hoppas att det kommer gå bra för er som har det senare under dagen..

Längtar massa tills mitt som jag har på måndag..
    Sambon oxå.. Har prov på förmiddagen innan det är dags att bege sig.. Gissa om det kommer vara svårt koncentrera sig på provet..

JAg känner oxå av bebis varje dag nu och mer och mer under dagarna..En riktig vilding ärdet som bor där inne..hehe

Miranda 031228 BF 100604
  • rednose
    Ellie84 skrev 2010-01-07 13:01:30 följande:
    Gud vad jobbigt då det inte går att se smileys.. Massa konstigheter där dom ska vara så det är jättesvårt att läsa inläggen ni skrivit.. Hoppas det gått braför er som redan haft ert RUL idag och hoppas att det kommer gå bra för er som har det senare under dagen.. Längtar massa tills mitt som jag har på måndag.. Sambon oxå.. Har prov på förmiddagen innan det är dags att bege sig.. Gissa om det kommer vara svårt koncentrera sig på provet.. JAg känner oxå av bebis varje dag nu och mer och mer under dagarna..En riktig vilding ärdet som bor där inne..hehe
    Är det sant? :) Va kul! vilken vecka är du i?
    Jag är i vecka 17 nu men har nog inte kännt det "på riktigt" än. Ligger o försöker känna hela tiden men nej nej, här ska det dröjas verkar det...
  • Ellie84
    rednose skrev 2010-01-07 15:07:00 följande:
    Är det sant? :) Va kul! vilken vecka är du i? Jag är i vecka 17 nu men har nog inte kännt det "på riktigt" än. Ligger o försöker känna hela tiden men nej nej, här ska det dröjas verkar det...
    Är i vecka nitton.. 18+5..
    Förut var det som sagt bara på morgon men nu är det hela dagarna..
    Sambon känner oxå.. I vanliga fall har jag läst attbebis slutar röra sig i princip då pappan lägger handen på och ska känna men denna fortsätter hela tiden ..

31 minus ute.. Kylan har greppat Älvsbyn..
    Längtar ut!!!!
    Miranda 031228 BF 100604
  • kristallen

Vad kul ni som känner av bebis, jag känner inget än. Trodde jag gjorde det för ett tag sen men nu har jag inte känt nåt alls. Och detta är ju mitt 4 så jag vet ju hur det känns. Men det kommer väl .

Har ni köpt mycket till eran bebis än? Jag har inte köpt nåt och det enda som vi har kvar är sängen typ. KLäder och sånt har vi ´gett bort eller slängt. Barnvagn måste vi också köpa då vi bara har kvar sittvagn till våran 2 ½ åringen. Och är lite fundersam på om vi kommer behöva ha en syskonvagn. Ska man gå en lång sträcka och måste ha med sig den då 3-åringen så orkar han ju aldrig att gå så långt. Och är man ute för att motionera så vill man ju ha lite tempo och då kan man ju inte ta med sig han utan måste ha nån som passar han eller vänta tills maken kommer hem vilket kan bli sent ibland. Är väldigt kluven! NÅn som har nån i samma ålder? Och hur tänker ni i så fall?

Älskar mina barn och maken också
  • Ellie84
    kristallen skrev 2010-01-07 15:53:10 följande:
    Vad kul ni som känner av bebis, jag känner inget än. Trodde jag gjorde det för ett tag sen men nu har jag inte känt nåt alls. Och detta är ju mitt 4 så jag vet ju hur det känns. Men det kommer väl . Har ni köpt mycket till eran bebis än? Jag har inte köpt nåt och det enda som vi har kvar är sängen typ. KLäder och sånt har vi ´gett bort eller slängt. Barnvagn måste vi också köpa då vi bara har kvar sittvagn till våran 2 ½ åringen. Och är lite fundersam på om vi kommer behöva ha en syskonvagn. Ska man gå en lång sträcka och måste ha med sig den då 3-åringen så orkar han ju aldrig att gå så långt. Och är man ute för att motionera så vill man ju ha lite tempo och då kan man ju inte ta med sig han utan måste ha nån som passar han eller vänta tills maken kommer hem vilket kan bli sent ibland. Är väldigt kluven! NÅn som har nån i samma ålder? Och hur tänker ni i så fall?
    Har bara köpt några enstaka plagg.. resten kommer nu under våren..

du kan kanske köpa en ståbräda.. och en elmoppe för raska promenader..
    Jag har ingeni den åldern men dottern somär sex år kommer få köra sin fyrhjuling på motionsrundorna.. sköna promenader får jag passa på att ta då hon är i skolan..
    Miranda 031228 BF 100604
  • rednose

vi har inte köpt mycket till vår än men den kommer ju inte förrän i juni. :)
    Ska köpa vagn strax dock eftersom jag tänkte ta den med hem från USA dit jag ska om 7 veckor. Ska bli skoj! :)
    Var på Babyproffsen och hittade en fin säng idag. En sån man kan ha brevid sin egen säng i början. Sen kollade jag på bilbarnstol oxå men får nog kolla lite hur vår bil funkar med det. har en terrängare så där finns inga fästen men de flesta kanske funkar med bälten?
    Jag är egen företagare så jag ska köpa bröstpump i USA oxå. Vill ju kunna amma så länge det går och när det inte går så vore det ju bra om det ändå gick att ge bröstmjölk.
    Nån som har erfarenhet av egenföretagande och ammning? Verkar vara lite dåligt med enga företagare hör på fl...

• Pepparkaksdeg
    kristallen skrev 2010-01-07 15:53:10 följande:
    Vad kul ni som känner av bebis, jag känner inget än. Trodde jag gjorde det för ett tag sen men nu har jag inte känt nåt alls. Och detta är ju mitt 4 så jag vet ju hur det känns. Men det kommer väl .Har ni köpt mycket till eran bebis än? Jag har inte köpt nåt och det enda som vi har kvar är sängen typ. KLäder och sånt har vi ´gett bort eller slängt. Barnvagn måste vi också köpa då vi bara har kvar sittvagn till våran 2 ½ åringen. Och är lite fundersam på om vi kommer behöva ha en syskonvagn. Ska man gå en lång sträcka och måste ha med sig den då 3-åringen så orkar han ju aldrig att gå så långt. Och är man ute för att motionera så vill man ju ha lite tempo och då kan man ju inte ta med sig han utan måste ha nån som passar han eller vänta tills maken kommer hem vilket kan bli sent ibland. Är väldigt kluven! NÅn som har nån i samma ålder? Och hur tänker ni i så fall?
    Jag har faktisk skaffat massor!
    Först så åkte några enstaka plagg hem från jobbet på Myrorna.
    Sen strax före ju kikade jag in på Lindex och då blev det ett gäng lite nya grejer som jag tyckte var fina.
    Och för ett par dar sen så kollade jag in reorna i olika nätbutiker. Så då blev det lite från Molo bla. Tog inte de absoluta favvoplaggen utan det fick bli sånt som var rejält nersatt. Men ändå sååå fina saker. och lätta att kränga på Tradera sen
  • Joggi

Hej alla!

Idag har vi varit på UL=)
    Fick en superduper trevlig tjej! Helt suverän och försökte verkligen se könet.. Bebisen ville inte ligga rätt allt för ofta men hon försökte titta flera ggr och ett par ggr låg bebisen så man såg! Hon tyckte ändå att det va svårt att se men hon trodde att det va en flicka! Hon såg 3 streck (och vi med då) och det ska tydligen se ut så om det är en flicka. Men hon sa ju oxå att det är lättare att se om det är en pojke..
    Tänk att vi kanske ska få en flicka=)

Sen tog bebisen ner handen mellan benen och då skrattade hon och sa att "då borde det va en pojke"=D

Vi är jättenöjda verkligen och hon visade allt och vi fick titta länge och fråga och hon svarade kanon! Är oxå 100 på att det är bebis jag känner och har känt i 2 veckor nu då jag kände buffen och såg bebisen sparka på skärmen flera ggr=) Buffarna blir oxå starkare, hoppas man snart känner dom utifrån!

Min moderkaka låg däremot långt ner så vi fick ett till UL i v 32. Hoppas att den har flyttat upp då efter vad jag har läst på när jag googlat lite nu.. Kan innebära blödningar i slutet och antagligen snitt. Men oftast har den flyttat upp. Hoppas.
    Och då kanske man verkligen får veta att det är en flicka oxå=)

Stina84 - Ja kring den veckan vill jag nog oxå ha vagnen hemma, som du skriver så vet man ju aldrig när bebis vill titta fram=)
    Jag är ett kontrollfreak och vill ha allt klart=)

Hoppfull trots allt - Jag älskar Ullared jag med!!! Försöker åka en gång/år men det är ju 80 mil typ så det är typiskt=/

• Joggi
    annanazell skrev 2010-01-07 09:38:57 följande:
    Ska göra det ganska sent så ska inte dit förren den 25/1.
    Snart din tur, tiden går fort=) Och fråga om könet, iaf hon jag hade va jätte samarbetsvillig=) Tror dom bara har 2 st där oxå..
  • kristallen
    Ellie84 skrev 2010-01-07 16:02:04 följande:
    Har bara köpt några enstaka plagg.. resten kommer nu under våren..du kan kanske köpa en ståbräda.. och en elmoppe för raska promenader..Jag har ingeni den åldern men dottern somär sex år kommer få köra sin fyrhjuling på motionsrundorna.. sköna promenader får jag passa på att ta då hon är i skolan..
    När bebis kommer så är barna ju ledig från dagis så ijallefall emil får jag ju ha med mig . Har ju 3 grabbar i ålder 8, 5 och emil som blir 3 i maj. Men sammtidigt kanske det blir för jobbigt att stå på ståbräda en låmg bit. Har sett att det finns en ståbräda som man kan sitta på med, ska kolla upp den.
    Älskar mina barn och maken också
Svar på tråden BF Juni 2010!