• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Joggi
    stina84 skrev 2010-01-07 19:22:36 följande:
    dottan55: Fick du behålla ditt BF datum?
    Nee jag fick flytta 4 dgr=( 18+0 idag istället för 18+4..
    Konstigt jag som hade stenkoll på mens och ägglossning! Hur kommer det sig att jag blivit befruktad 4 dgr senare än ägglossningen egentligen?
  • Joggi
    stina84 skrev 2010-01-07 19:17:33 följande:
    Ja det stämmer, vi har samma problem fast din är i bakvägg och min i framvägg. Jag hoppas med att moderkakan kommer växa med livmodern upp. Jag vill absolut INTE snittas....Min bebis sov nästan hela tiden, vaknade efter BM bad mig gå och lätta på trycket lite När den ligger i framvägg så känner man sparkarna senare för moderkakan fungerar då som en stötdämpare. Jag hade det på känn innan Kände ju mkt tydligare nu med dottern och man kände även utanpå magen. Nu är det mer som buffar bara, men det kommer ju
    Missade ditt inlägg....
    Okej, då håller jag tummarna för oss. Enligt BM så växer den oftast upp om den sitter lågt så vi hoppas på det.. Jag vill verkligen inte heller snittas! Har varit helt inställd på vaginal förlossning och det va först idag som jag insåg att man faktiskt inte alltid har ett val! Man måste ju ändå vara beredd på att det kan bli snitt oavsett..
    Sen juldagen har jag känt buffar nu! Har känt dom varje dag sen dess, mest när jag ligger ner.. Längtar tills man känner utifrån så sambon får känna=) Men som du skriver, det kommer! Man får ha lite tålamod=)
  • Hk83

Hej hej..Känner mej inte så aktiv här... Jobbar föär mycket för att orka med..=) Men Läser vad ni skriver iaf..=) Grattis alla till lyckade ul.. Jag har mitt imorgon och är jättenervös för att det ska vara nått fel...

Här blir det också snart en Ullaredsresa..=) Det är grejjer det.=)

• stina84
    Joggi skrev 2010-01-07 19:27:40 följande:
    Nee jag fick flytta 4 dgr=( 18+0 idag istället för 18+4..Konstigt jag som hade stenkoll på mens och ägglossning! Hur kommer det sig att jag blivit befruktad 4 dgr senare än ägglossningen egentligen?
    Fast det spelar ju inte så stor roll egetligen... Bebisen lär ju förmodligen inte komma det datumet ändå Med dottern stirrade jag blind på BF datumet, alla trodde jag skulle få tidigare så jag var ju inställd på det.. Bf kom och ingen bebis Varje dag över tiden kändes som 1 vecka! Så denna gången ska jag iallafall försöka tänka 2 veckor framför BF, eller därikring bf
    Joggi skrev 2010-01-07 19:32:11 följande:
    Missade ditt inlägg....Okej, då håller jag tummarna för oss. Enligt BM så växer den oftast upp om den sitter lågt så vi hoppas på det.. Jag vill verkligen inte heller snittas! Har varit helt inställd på vaginal förlossning och det va först idag som jag insåg att man faktiskt inte alltid har ett val! Man måste ju ändå vara beredd på att det kan bli snitt oavsett.. Sen juldagen har jag känt buffar nu! Har känt dom varje dag sen dess, mest när jag ligger ner.. Längtar tills man känner utifrån så sambon får känna=) Men som du skriver, det kommer! Man får ha lite tålamod=)
    Jo, det sa BM till mig med Hon sa att jag inte skulle oroa mig för det och jag tänker inte göra det heller, allt löser sig till sist
    Hk83 skrev 2010-01-07 19:38:19 följande:
    Hej hej..Känner mej inte så aktiv här... Jobbar föär mycket för att orka med..=) Men Läser vad ni skriver iaf..=) Grattis alla till lyckade ul.. Jag har mitt imorgon och är jättenervös för att det ska vara nått fel... Här blir det också snart en Ullaredsresa..=) Det är grejjer det.=)
    Lycka till med RUL imorgon och berätta hur det gick sen
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Joggi
    stina84 skrev 2010-01-07 19:50:36 följande:
    Fast det spelar ju inte så stor roll egetligen... Bebisen lär ju förmodligen inte komma det datumet ändå Med dottern stirrade jag blind på BF datumet, alla trodde jag skulle få tidigare så jag var ju inställd på det.. Bf kom och ingen bebis Varje dag över tiden kändes som 1 vecka! Så denna gången ska jag iallafall försöka tänka 2 veckor framför BF, eller därikring bf Jo, det sa BM till mig med Hon sa att jag inte skulle oroa mig för det och jag tänker inte göra det heller, allt löser sig till sist Lycka till med RUL imorgon och berätta hur det gick sen
    Absolut så är det ju=) Jobbigt att tänka om bara.. Ny vecka på Torsdagar nu inte Söndagar som förr.. Vi fick BF efter varandra nu såg jag!
    Mamma gick över 2 veckor med båda barnen och har hört att det är ärftligt, jag kommer oxå att ställa in mig på övertid...

Jag tänker inte heller oroa mig, men ställa in mig på att det inte alltid blir som man har tänkt sig...

Nu ska jag äta sockerkaka och dricka mjölk=) Gott!
  • stina84
    Joggi skrev 2010-01-07 19:59:08 följande:
    Absolut så är det ju=) Jobbigt att tänka om bara.. Ny vecka på Torsdagar nu inte Söndagar som förr.. Vi fick BF efter varandra nu såg jag! Mamma gick över 2 veckor med båda barnen och har hört att det är ärftligt, jag kommer oxå att ställa in mig på övertid...Jag tänker inte heller oroa mig, men ställa in mig på att det inte alltid blir som man har tänkt sig...Nu ska jag äta sockerkaka och dricka mjölk=) Gott!
    Å vad gott det lät Jag håller på att lägga dottern nu och min man är nere och gör taccos till oss Det bästa som finns!
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Hk83

Stina84: Blääää för tacos.. Bara tanken på det får mej att rysa och vilja kräkas.. Älskar det i vanliga fall men icke nu under graviditeten.. Likadant förra graviditeten.. Usch...=)

• AnAngel

Idag gick jag hem från jobbet, eller gick... maken hämta mig, fått så ont i ländryggen/korsryggen, kunde knappt stå,än värre gå! Men så fort jag sitter så går de onda över... Började få lite ont i tisdags men tänkte att ja säkert legat konstigt eller så... men måste vara ngt annat, känns som tusen nålar i ryggslutet när jag rör mig! Hur ska jag sova inatt då?? Ska träffa bm imorgon samt en läkare, och innan de göra mitt RUL, så full rulle... inte lätt att vara gravid inte! Hoppas bara att de inte är ngt farligt och snart ger med sig, blir hemma en vecka i allafall, redan gjort upp de med chefen, så jag får vila, så får vi se va läkaren säger imorgon om de blir längre... de lät så på min bm... och jag som får noja på att vara inne och ta de lugnt! Klättrar på väggarna om de blir för lugnt, haha!

GRATTIS till lyckade RUL... va underbart! Ska lyckas ta mig upp till sängen och försöka vila, helt slut!

"2010 blir ett magiskt år"
  • Ellie84

Grattis alla som haft underbara RUL!!!
    Längtar ännu mera till mitt..
    Vet att jag kommer bli flyttad fyra dagar MINST eftersom vi gjort tidigt UL men BM sa att man ändrar iaf ine datum förrän efter RUL..

Miranda 031228 BF 100604
Svar på tråden BF Juni 2010!