• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • Pepparkaksdeg

VAFAAAN! Det funkar ju inte! Vad gör jag för feeeel!?!!
    Jag har ju lagt in bilden i mitt galleri och sen kopierat därifrån och postat här! Grrrr...

• rednose
    Pepparkaksdeg skrev 2010-01-07 17:20:33 följande:
    Nu har jag bestämt mig för vagn! Det BLIR en Bugaboo! Kommer invänta en bra beg på blocket framåt våren. Men har redan nu beställt egen klädsel från kidzshop.se. Så den kommer se EXAKT ut som jag vill ha den! Valde den kul mönstrade klädseln med rutor och Small-Paul. Kommer att spara allt ouppackat,tror att just den klädseln är lätt att kränga vidare eftersom det är "limited edition"Man vet ju som sagt aldrig om man ändrar sig....
    Förlåt mig nu men... Såg en asarg mamma idag som fick släpa fram sin Bugaboo i snön på skottad trottoar. Hon sa att hon hatade den jävla vagnen. :S :D Kan ju ha varit stundens hetta och det faktum att hon hade de små hjulen fram. :)

Paul frank rockar hur som helst!
  • stina84

Dottan55: Vad kul med en så trevlig BM och grattis till lyckat UL

Jag har ju med varit på RUL idag och det var precis som jag trodde, moderkakan ligger i framvägg! Känner ju bebisen men inte lika hårda sparkar nu som med dottern så jag misstänkte att den låg i framvägg Ska på nytt UL i v.30 för att kolla så moderkakan flyttat sig från förlossningskanalen och växt uppåt med livmodern Sedan kommer de även då göra en tillväxtkontroll sa hon Längtar så! Så fina bilder fick vi med på bebisen. Den låg och drack fostervatten, voinkade till oss och sög på tummen Sedan fick vi 3 bilder med oss hem Blev flyttad från den 7 juni till den 10 juni. Spelar ju inte så stor roll egentligen, bebisen kommer med största sannolikhet inte den 10 ändå

♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Miss Johanna

Har idag sett min lilla krabat =-D Svävar på moln just nu! Det var en livlig en, rörde på benen och viftade med armarna, men jag känner inget än. Vilken lättnad detta är att se att den både lever och rör på sig! Vi fick också titta länge, ca 40 min eftersom det var en barnmorska som också skulle lära sig göra UL. Fick två fina bilder som finns i mitt bildgalleri. Blev dock tillkakaflyttad 1,5 vecka. Så nu har vi BF 20 juni och jag är i v.16, istället för v.18.

Jag är också ett Ullaredsfan åker ca 2ggr om årert. Ska dit i feb och storhandla babyprylar.

• Pepparkaksdeg
    rednose skrev 2010-01-07 17:36:16 följande:
    Förlåt mig nu men... Såg en asarg mamma idag som fick släpa fram sin Bugaboo i snön på skottad trottoar. Hon sa att hon hatade den jävla vagnen. :S :D Kan ju ha varit stundens hetta och det faktum att hon hade de små hjulen fram. :)Paul frank rockar hur som helst!
    Kommer kanske köra min gamla P&T om det blir moddigt sen nästa vinter.
    Eller vända stora hjulen fram på Buggan. Eller sätta på snöhjul.
    Får se.Men fram tills dess så funkar nog Bugaboon finfint mitt i stan.

Är som sagt en velfia,som byter vagn mer än en gång undre vagnsperioden hursomhelst.
    Den enda vagn jag nånsin behållit tills den verkligen är slutkörd är fasktiskt P&Tn
    Alla andra har sålts vidare efter en period.
  • stina84
    Miss Johanna skrev 2010-01-07 17:48:05 följande:
    Har idag sett min lilla krabat =-D Svävar på moln just nu! Det var en livlig en, rörde på benen och viftade med armarna, men jag känner inget än. Vilken lättnad detta är att se att den både lever och rör på sig! Vi fick också titta länge, ca 40 min eftersom det var en barnmorska som också skulle lära sig göra UL. Fick två fina bilder som finns i mitt bildgalleri. Blev dock tillkakaflyttad 1,5 vecka. Så nu har vi BF 20 juni och jag är i v.16, istället för v.18. Jag är också ett Ullaredsfan åker ca 2ggr om årert. Ska dit i feb och storhandla babyprylar.
    Jättefina bilder   Jag ska med till Ullared snart Vi hade tänkt åka i början på mars
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Pepparkaksdeg
    Miss Johanna skrev 2010-01-07 17:48:05 följande:
    Har idag sett min lilla krabat =-D Svävar på moln just nu! Det var en livlig en, rörde på benen och viftade med armarna, men jag känner inget än. Vilken lättnad detta är att se att den både lever och rör på sig! Vi fick också titta länge, ca 40 min eftersom det var en barnmorska som också skulle lära sig göra UL. Fick två fina bilder som finns i mitt bildgalleri. Blev dock tillkakaflyttad 1,5 vecka. Så nu har vi BF 20 juni och jag är i v.16, istället för v.18. Jag är också ett Ullaredsfan åker ca 2ggr om årert. Ska dit i feb och storhandla babyprylar.
    Välkommen till vecka 16,där är jag med
    Sååå söt liten krabat du har i din mage!
  • Pepparkaksdeg

Nu har jag gått in på min pres och jag har ju inte ens något galleri som andra kan gå in och titta i juh!
    Själv kan jag se bild,men har ingen ikon som alla andra kan klicka på!
    Hur har ni andra gjort?!?
    Snälla någon; HJÄLP!

• Pepparkaksdeg
    Mollystar skrev 2010-01-07 17:51:30 följande:
    Magen i V 16+2
    ÅHHH! Vilken fiiiin mage du har!
    Min såg ut så förut men har krymt ihop till en liten deg igen,snyft....
Svar på tråden BF Juni 2010!