• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • annanazell
    Joggi skrev 2010-01-07 16:21:21 följande:
    Snart din tur, tiden går fort=) Och fråga om könet, iaf hon jag hade va jätte samarbetsvillig=) Tror dom bara har 2 st där oxå..
    ok gud vad kul då ska jag fråga:) Hur sa du det då liksom att du ville veta???? Hoppas jag får en snäll också då som säger det:)
  • rednose

Ni som gjort RUL, var gör ni era och talar de om kön då?
    I Göteborg talar de inte om könet på RUL, eller i alla fall inte på Östra dit vi ska. :( Dåligt tycker jag.

• Joggi
    annanazell skrev 2010-01-07 16:53:36 följande:
    ok gud vad kul då ska jag fråga:) Hur sa du det då liksom att du ville veta???? Hoppas jag får en snäll också då som säger det:)
    Jag frågade om det va helt omöjligt att få veta könet här=) Hon svarade då "Nej, absolut inte, är det någon som har sagt det?" Jag sa då att det va det jag hade hört.. Då gick hon igenom att det va så att dom egentligen inte fick lägga ner tid på att leta men såg dom så sa dom gärna det.. Och hon gick oxå igenom tydligt att svaret inte är 100% utan dom kan ju ha fel..

Jag tycker att hon laner lite tid på att titta ändå faktiskt=) Jättesnäll! Håller tummarna på att du får henne, hon hade rödtonigt hår, långt, och glasögon.. Och lugg tror jag om jag inte minns fel..
  • Pepparkaksdeg
    Joggi skrev 2010-01-07 16:19:57 följande:
    Hej alla!Idag har vi varit på UL=)Fick en superduper trevlig tjej! Helt suverän och försökte verkligen se könet.. Bebisen ville inte ligga rätt allt för ofta men hon försökte titta flera ggr och ett par ggr låg bebisen så man såg! Hon tyckte ändå att det va svårt att se men hon trodde att det va en flicka! Hon såg 3 streck (och vi med då) och det ska tydligen se ut så om det är en flicka. Men hon sa ju oxå att det är lättare att se om det är en pojke..Tänk att vi kanske ska få en flicka=)Sen tog bebisen ner handen mellan benen och då skrattade hon och sa att "då borde det va en pojke"=D Vi är jättenöjda verkligen och hon visade allt och vi fick titta länge och fråga och hon svarade kanon! Är oxå 100 på att det är bebis jag känner och har känt i 2 veckor nu då jag kände buffen och såg bebisen sparka på skärmen flera ggr=) Buffarna blir oxå starkare, hoppas man snart känner dom utifrån!Min moderkaka låg däremot långt ner så vi fick ett till UL i v 32. Hoppas att den har flyttat upp då efter vad jag har läst på när jag googlat lite nu.. Kan innebära blödningar i slutet och antagligen snitt. Men oftast har den flyttat upp. Hoppas. Och då kanske man verkligen får veta att det är en flicka oxå=)Stina84 - Ja kring den veckan vill jag nog oxå ha vagnen hemma, som du skriver så vet man ju aldrig när bebis vill titta fram=) Jag är ett kontrollfreak och vill ha allt klart=)Hoppfull trots allt - Jag älskar Ullared jag med!!! Försöker åka en gång/år men det är ju 80 mil typ så det är typiskt=/
    Vad kul med ett så lycket UL
    Min moderkaka låg också långt ner på RULnär jag väntade min tjej så jag fick som du komma tillbaka runt v 30. Då hade den flyttat upp sig och vi fick ett suuuperfint ansiktsporträtt att ta med hem
    Då kunde de dessutom se att det var en tjej vi väntade. De var tvärsäkra och hade helt rätt!
  • Mollystar
    Joggi skrev 2010-01-07 17:02:46 följande:
    Jag frågade om det va helt omöjligt att få veta könet här=) Hon svarade då "Nej, absolut inte, är det någon som har sagt det?" Jag sa då att det va det jag hade hört.. Då gick hon igenom att det va så att dom egentligen inte fick lägga ner tid på att leta men såg dom så sa dom gärna det.. Och hon gick oxå igenom tydligt att svaret inte är 100% utan dom kan ju ha fel..Jag tycker att hon laner lite tid på att titta ändå faktiskt=) Jättesnäll! Håller tummarna på att du får henne, hon hade rödtonigt hår, långt, och glasögon.. Och lugg tror jag om jag inte minns fel..
    Vi hade nog samma då , hon såg oxå ut så och jätte trevlig. Mitt lilla barn var mindre än dom trodde så jag ska dit igen om 2 veckor och mäta för säkerhetsskull. men gud vad den rörde sig och man känner inget. Jag frågade om könet men vi börja prata om annat så det glömdes bort men nästa gång då ska jag fråga igen. Detta var det häftigaste jag har varit med om. Kul att jag fick 3 bilder oxå. Och vad mycket man såg av lillskroet , såg att den hade 4 kammrar i hjärtat och bägge hjärnhalvorna och mycket mer. :) nej fan vad kul det var nu längtar man ju som en galning tills den 22 jan när vi ska dit igen. Räkningen här på FL stämde med hur stor den var.
  • Pepparkaksdeg

Nu har jag bestämt mig för vagn!
    Det BLIR en Bugaboo!
    Kommer invänta en bra beg på blocket framåt våren.
    Men har redan nu beställt egen klädsel från kidzshop.se.
    Så den kommer se EXAKT ut som jag vill ha den!
    Valde den kul mönstrade klädseln med rutor och Small-Paul.
    Kommer att spara allt ouppackat,tror att just den klädseln är lätt att kränga vidare eftersom det är "limited edition"Man vet ju som sagt aldrig om man ändrar sig....

• Ellie84
    kristallen skrev 2010-01-07 16:21:24 följande:
    När bebis kommer så är barna ju ledig från dagis så ijallefall emil får jag ju ha med mig . Har ju 3 grabbar i ålder 8, 5 och emil som blir 3 i maj. Men sammtidigt kanske det blir för jobbigt att stå på ståbräda en låmg bit. Har sett att det finns en ståbräda som man kan sitta på med, ska kolla upp den.
    Miranda kommer oxå ha sommarlov
    Men hon har som sagt sin fyrhjuling som hon kör på.. får ställa ner gasen så hon inte försvinner ur sikt.. haha
    Miranda 031228 BF 100604
  • Pepparkaksdeg

Äsh,det fukade inte att lägga in bilden rakt av,får gå via albumet tror jag....

• Pepparkaksdeg
    Denna toppklädsel har jag just beställt från kidzshop.se.
    Såhär ser grejerna ut!
    Klicka för att få en större bild.
    Hoppas det funkar nu......
Svar på tråden BF Juni 2010!