• mejola

BF Juni 2010!

BF Juni 2010! Nu är jag med i så många Junitrådar att jag tänker jag samlar alla dessa underbara FL.are i en enda stor samlingstråd. Här är de som väntar barn i juni, alla är välkommna från förstföderskor till er omföderskor. BFlistan finner ni här, skriv gärna in er: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48244012.html Välkommen in i värmen, hoppas ni ska trivas!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-25 20:19

Lite länkar:

Se hur bebisen växer i magen vecka för vecka:

www.babyvarlden.se/Verktyg/Se-barnet-vaxa-i-magen/uSeu-barnet-og-magen-din-vokse/

Se hur bebisen ser ut vecka för vecka:

pregnancyandbaby.sheknows.com/pregnancy/baby/Week-4--What-your-baby-looks-like-now-3084.htm

3dpregnancy.parentsconnect.com/calendar/1-week-pregnant.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-09 22:23

Träfftråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48588935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 16:11

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-11-241/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-11-27 17:13
    Bildtråd (fungerande länk)

www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48994554.html

• Svar på tråden BF Juni 2010!
  • kristallen
    Ellie84 skrev 2010-01-07 17:22:40 följande:
    Miranda kommer oxå ha sommarlov Men hon har som sagt sin fyrhjuling som hon kör på.. får ställa ner gasen så hon inte försvinner ur sikt.. haha
    Kan ju va en hit

Nä men ska kolla en sån ståbräda som man kan sitta på. Enda är att om jag ska ha en enkelvagn så vill jag ha en emmaljunga edge duo så jag hoppas att det finns en sån ståbräda till den.
    Älskar mina barn och maken också
  • Joggi
    Pepparkaksdeg skrev 2010-01-07 17:13:46 följande:
    Vad kul med ett så lycket UL Min moderkaka låg också långt ner på RULnär jag väntade min tjej så jag fick som du komma tillbaka runt v 30. Då hade den flyttat upp sig och vi fick ett suuuperfint ansiktsporträtt att ta med hem Då kunde de dessutom se att det var en tjej vi väntade. De var tvärsäkra och hade helt rätt!
    Ja absolut=) Man blir ju lite orolig över moderkakan där, jag hoppas verkligen att den växer upp.. Vill inte snittas! Längtar tills nästa UL nu bara=)
    Och då skulle vi kolla mer på könet lovade hon, även fast hon redan nu trodde flicka=)
    Mollystar skrev 2010-01-07 17:20:20 följande:
    Vi hade nog samma då , hon såg oxå ut så och jätte trevlig. Mitt lilla barn var mindre än dom trodde så jag ska dit igen om 2 veckor och mäta för säkerhetsskull. men gud vad den rörde sig och man känner inget. Jag frågade om könet men vi börja prata om annat så det glömdes bort men nästa gång då ska jag fråga igen. Detta var det häftigaste jag har varit med om. Kul att jag fick 3 bilder oxå. Och vad mycket man såg av lillskroet , såg att den hade 4 kammrar i hjärtat och bägge hjärnhalvorna och mycket mer. :) nej fan vad kul det var nu längtar man ju som en galning tills den 22 jan när vi ska dit igen. Räkningen här på FL stämde med hur stor den var.
    Ja gud vilken trevlig människa! Min kompis fick oxå komma på ett till UL efter 2 veckor och allt såg jättebra ut och bebisen växte fint=) Det är nog mest för säkerhets skull som dom gör så, skönt att dom tar hant om oss=)
    Hoppas du får veta kön på nästa!
    Ja absolut jag med, helt otrolig känsla=) Ja man såg otroligt mkt! Och hon va så duktig på att visa och förklara vad hon visade=)

Vi blev flyttad 4 dgr.. Konstigt, jag som trodde att jag hade stenkoll på ÄL.. Testade... Men men.. 18+0 nu istället för 18+4.........
  • Joggi
    stina84 skrev 2010-01-07 17:41:31 följande:
    Dottan55: Vad kul med en så trevlig BM och grattis till lyckat UL Jag har ju med varit på RUL idag och det var precis som jag trodde, moderkakan ligger i framvägg! Känner ju bebisen men inte lika hårda sparkar nu som med dottern så jag misstänkte att den låg i framvägg Ska på nytt UL i v.30 för att kolla så moderkakan flyttat sig från förlossningskanalen och växt uppåt med livmodern Sedan kommer de även då göra en tillväxtkontroll sa hon Längtar så! Så fina bilder fick vi med på bebisen. Den låg och drack fostervatten, voinkade till oss och sög på tummen Sedan fick vi 3 bilder med oss hem Blev flyttad från den 7 juni till den 10 juni. Spelar ju inte så stor roll egentligen, bebisen kommer med största sannolikhet inte den 10 ändå
    Tack detsamma! Skönt att veta att allt såg bra ut=)
    Är det samma som om moderkakan ligger för lågt som min? Om den inte flyttar sig blir det snitt här=( Ska ju tillbaka v 32. Hoppas den har växt upp! Men den låg i bakvägg annars iaf..
    Våran bebis va en riktig vilde, rörde sig hela tiden i stort sett=) Mysigt!
  • hoppfull trots allt

Grattis till alla lyckade ul och fina bilder på bebisar och magar! Härligt

• Joggi
    Miss Johanna skrev 2010-01-07 17:48:05 följande:
    Har idag sett min lilla krabat =-D Svävar på moln just nu! Det var en livlig en, rörde på benen och viftade med armarna, men jag känner inget än. Vilken lättnad detta är att se att den både lever och rör på sig! Vi fick också titta länge, ca 40 min eftersom det var en barnmorska som också skulle lära sig göra UL. Fick två fina bilder som finns i mitt bildgalleri. Blev dock tillkakaflyttad 1,5 vecka. Så nu har vi BF 20 juni och jag är i v.16, istället för v.18. Jag är också ett Ullaredsfan åker ca 2ggr om årert. Ska dit i feb och storhandla babyprylar.
    Grattis! Många i tråden som svävar nu tror jag=) Är lika lycklig jag! Bara en fördel att det va en som skulle lära sig, kanon ju!
  • hoppfull trots allt
    stina84 skrev 2010-01-07 11:33:08 följande:
    A, men det kan jag med förstå att hon inte vill åka.. Vad tråkigt för dem.. Låter ju mysigt med camping Har ni blivit filmade kanske? heheVet inte exakt hur många mil det är dit, men bor i jönköping så det är ju inte så långt som 33 mil. Kan tänka mig att det är runt en 10-15 mil.
    nej till den kategorin som blev filmade hörde vi inte tack och lov

Kanske blir en ullaredsträff här fram i mars? hade ju varit coolt..
  • stina84
    Joggi skrev 2010-01-07 19:08:38 följande:
    Tack detsamma! Skönt att veta att allt såg bra ut=)Är det samma som om moderkakan ligger för lågt som min? Om den inte flyttar sig blir det snitt här=( Ska ju tillbaka v 32. Hoppas den har växt upp! Men den låg i bakvägg annars iaf..Våran bebis va en riktig vilde, rörde sig hela tiden i stort sett=) Mysigt!
    Ja det stämmer, vi har samma problem fast din är i bakvägg och min i framvägg. Jag hoppas med att moderkakan kommer växa med livmodern upp. Jag vill absolut INTE snittas....
    Min bebis sov nästan hela tiden, vaknade efter BM bad mig gå och lätta på trycket lite När den ligger i framvägg så känner man sparkarna senare för moderkakan fungerar då som en stötdämpare. Jag hade det på känn innan Kände ju mkt tydligare nu med dottern och man kände även utanpå magen. Nu är det mer som buffar bara, men det kommer ju
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Joggi

Vi är så många som gjort ul idag så jag gör som Hoppfull trots allt och gratulerar alla nu=)

• stina84

Grattis till dagens alla lyckade RUL Å ni som ännu inte haft era, det kommer

• stina84

dottan55: Fick du behålla ditt BF datum?

Svar på tråden BF Juni 2010!