• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Vårflickan84

sitter på jobbet och åt lunch för ungefär 3timmar sen. stekta grönsaker och hällde i creme fraiche.

men frågan e...vad ska jag äta nu som mellanmål? en banan? har förstått att det innehålelr mycket socker.. e väldigt hungrig och har två timmar kvar att jobba!

• helene306
    Vårflickan84 skrev 2010-01-22 14:31:08 följande:
    sitter på jobbet och åt lunch för ungefär 3timmar sen. stekta grönsaker och hällde i creme fraiche. men frågan e...vad ska jag äta nu som mellanmål? en banan? har förstått att det innehålelr mycket socker.. e väldigt hungrig och har två timmar kvar att jobba!
    Vad har du att tillgå? Banan är inte att rekommendera och du kommer garanterat bli mer hungrig om du tar den.

Ost/ skinka med smör, kaffe med grädde?
    (¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)
  • Sagalin
    Vårflickan84 skrev 2010-01-22 14:31:08 följande:
    sitter på jobbet och åt lunch för ungefär 3timmar sen. stekta grönsaker och hällde i creme fraiche. men frågan e...vad ska jag äta nu som mellanmål? en banan? har förstått att det innehålelr mycket socker.. e väldigt hungrig och har två timmar kvar att jobba!
    Inte banan!!!

Ost, ägg, tonfisk, keso med grädde i.

Jag vet inte vad du har tillgång till.

Din lunch verka inte innehålla några proteiner, grönsaker och cf blir inte så mättande.
  • Penno

Hej, någon som har tips på recept på plättar? Inte med keso i för det har jag inte hemma :S

• jagäraf

Ikväll ska jag festa på nåt som jag tycker är supergott! Keso á la Malta. Inte helt lchf-riktigt kanske men men.

Man tar en halv liten burk keso. Sen vispar man ca 1 dl grädde och en knivsudd vaniljsocker. Sen blandar man keson och den vispade grädden med 1/2 - 1 apelsin skuren i småbitar. Kyler den gärna en stund. Smakar som ris á la Malta/apelsinris.

• saris 83
    jagäraf skrev 2010-01-22 16:04:24 följande:
    Ikväll ska jag festa på nåt som jag tycker är supergott! Keso á la Malta. Inte helt lchf-riktigt kanske men men.Man tar en halv liten burk keso. Sen vispar man ca 1 dl grädde och en knivsudd vaniljsocker. Sen blandar man keson och den vispade grädden med 1/2 - 1 apelsin skuren i småbitar. Kyler den gärna en stund. Smakar som ris á la Malta/apelsinris.
    Åh det är så gott :)
    Jag använder vaniljpulver ist, supergott också i TY
    Godingen Lucas 080424
  • Ogift Fru

Behöver lite pepp... Vågen står förbenat still... Ändå äter jag så pass strikt att jag bara äter kött och fett och har gjort det i över en vecka. Fattar nada?!

Hur hinner man göra femtielva saker samtidigt när man bara har åtta armar?!
  • Ogift Fru
    Ogift Fru skrev 2010-01-22 16:43:21 följande:
    Behöver lite pepp... Vågen står förbenat still... Ändå äter jag så pass strikt att jag bara äter kött och fett och har gjort det i över en vecka. Fattar nada?!
    Äter ioffs avokado oxå, så jag ljög liiiite...
    Hur hinner man göra femtielva saker samtidigt när man bara har åtta armar?!
  • jagäraf
    saris 83 skrev 2010-01-22 16:34:40 följande:
    Åh det är så gott :)Jag använder vaniljpulver ist, supergott också i TY
    Var hittar man vaniljpulver? Jag är inte helt nöjd med att äta vaniljsocker även om det är så liten mängd.
  • saris 83

Jag köpte på Hemköp, en liten brun förpackning vid bakprodukterna. Kostade typ 49 kr, men det är superdrygt :)

Godingen Lucas 080424