• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Lumut

hej är normalviktig...men har ulceröds colit och äter väldigt lite mjöl produkter sedan innan men mått dåligt av för lite med energi så jag tänkte att ja provar denna kost.

Har kännts bra...har energi o får inte smärtor i magen av hunger lr olika stärkelser som finns i mkt mat...kört på lchf kosten i 5 dagar nu.
    Men väger 54 kilo och kanske skulle vilja gå ner till 50-51 där. Lite "studentkilon" kanske det är?
    Iallafall det jag undrar, ni som inte är direkt överviktiga utan vill bli av med ett par-5kg hur har denna kosthållning fungerat för Er? Hur lång tid tog de? Förmodar att de tar lite långsammare då man har ganska ok vikt sedan innan, liksom. 
  • Emmi2

Hihi, verkar som att jag tjatar, men jag undrar också det där med viktnedgång när man bara vill ner några kilon.

Har "pluggat" lite i bla Annika Dahlqvists blogg, och där verkar det ju vara som en hel vetenskap med exakt avvägt hur mkt man ska äta av vad för att gå ner i vikt.

Hur har det funkat för er andra?

• curiosa

Dagens mat:

Frukost: 2 kokta ägg, en skinkrulle med brie
    Middag: Bratwurst med blomkålsmos, en massa ost
    Em: TY med jätte mkt grädde.

Har vart mätt hela dagen, helt otroligt för jag borde vart hur hungrig som helst.

• Flapper

Ett förslag . Är det inte bättre med en vikt och måttlista? Inte alltid det syns på vikten att man går åt rätt håll...

• helene306
    Vikt: Har man några kilon att gå ner kan det ta lite längre tid än om man behöver ner 10-20 kilon. Det beror på vad kroppen vill eller om den håller hårt i sitt "fett". För en del går 5 kilon jättelätt att gå ner medans andra får kämpa på. Fördelen är ju att man mår bra och är mätt med lchf.

Sötsug: Mitt stsug försvann efter 2 dagar men då åt inte jag kakor/godis osv varje dag men kanske 3 gånger i veckan. Jag tyckte det var jätteskönt när suget försvann! Däremot var jag nästan helt orkeslös i 3 veckor innan det vände. sen jäklar vad jag mådde bra!
    (¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)
  • The Kittycats
    lindha roger skrev 2010-01-21 21:26:24 följande:
    hej  det va melkers falukorv från falun näringsvärde per 100g kolhydart 5g och 20g fett köptes på ica. hej ja kålpudding e ju bra dock beror det på hur man själv gör sin när jag gjord emin kålpudding innan hade jag sirap uppe på och dte e ju no no nu hehe.. dete svårt att ställa om sig att fett e bra. tar ett tag hehe. dock för mig hjälper fettet att inte vilja ha socker som jag e beroende av känne rmig mätt länge små äter inte=)men endå svårt för det går ju emot allt man annars lärt sig hehe
    Ah, tack
    ♥ bf 2010-07-17
  • Flapper

En fråga... Ni som har pysslat med detta ett tag nu: Hur gör ni vid restaurangbesök, fika ute med kompisar, lunch ute med arbetskamraterna osv?

• Lullisgirl

Jag har haft en super jobbig natt med en ett-åring som är förkyld. Inte många timmars sömn för mig. Nu är jag så otroligt trött och bara läääääääääääängtar efter en hel chokladkaka. För en snabb fix. Har inget hemma så det gäller att stå emot suget och inte fara till butiken. Var just på en promenad och fick lite luft det hjälpte lite iaf. Tur att svärmor kommer på besök i dag (hon äter oxå LCHF) så hon kan peppa mig att äta rätt.