Flapper skrev 2010-01-22 08:36:30 följande:
En fråga... Ni som har pysslat med detta ett tag nu: Hur gör ni vid restaurangbesök, fika ute med kompisar, lunch ute med arbetskamraterna osv?
Under dessa tre veckor har det blivit lunch ute två gånger. Ena gången gick jag till en lunchrest som serverade LCHF och andra gången tog jag dagenssallad med bacon och avocado (tog bort brödet). Salladen kändes lite för lite men jag tog några ostskivor när jag kom hem så ordnade det sig. Annars kan man ju se till att äta lite fett innan man går (om man tror att man inte blir mätt på en typ dagenssallad)
Några kompisar frågade om jag skulle komma med ut och äta o dricka gott en kväll men då tackade jag faktiskt nej eftersom jag bara hade ätit detta en vecka då.
Fika funkar ju bra för då beställer du ju själv vad du vill ha. Kaffe med mjölk eller grädde. Det är ju bara att hoppa över fikabrödet. Värre tyckte jag det var när jag var på besök till en kompis som hade bakat och fixat när jag skulle komma. Jag avböjde genom att säga att jag försökte sluta äta sött och frågade om hon tog illa upp. Hon sa nej så det gick ju bra. Är inte så nära vän med henne. Är det nära vänner berättar jag varför jag inte äter sött och bröd.
Jag är just nu hemma och är mammaledig men har klurat lite på hur det kommer bli i höst när jag börjar jobba (jobbar på skola). Förhoppningsvis kommer jag ha gått ner så pass mycket o vant min kropp av kh då så jag kan bara hoppa över potatis, ris och pasta och ta av det väl till tagna salladsbordet. Typ såser och sånt är ju avredda med mjöl och alla grönsaker är ju inte tillåtna men jag hoppas det ska funka. Får väl ha med mig ost och annat fett som mellis för att komplettera den fettsnåla maten som serveras...
Hur gör ni andra som jobbar men inte har möjlighet att välja lunch?