Så skrev nåt igår om vikten..det är ju inte vikten jag är intresserad av egentligen utan OM man går ner nåt i vikt/storlek. fast man är normalviktig sedan innan...? kanske blir en chock för kroppen till en början men att den sedan lägger sig på idealavikt?
Har nu kört lchf i en vecka! Gått såå bra och nu känns det faktiskt nåt i kroppen...känner mig fastare på nåt sätt? haft energi och tränat på som vanligt.
Har under hela veckan hela tiden känt mig "lagom" mätt och inte haft stooora hungekänslor eller ätit mig föör fettmätt om ja kan uttrycka mig så. Igår blev vi bjudna på lunch, på sjukhusets restaurang där jag praktiserar. Bekymrade mig vad jag skulle välja men såg till min förvåning att det fanns ett alternativ var väldigt lchf inriktat. Nämligen en LÖKTÅRTA! Baserat på kesella,ägg, bacon, lök givetvis ;) örter och en massa ost! Såå gott! Nått att göra hemma LÄTT!
Nu är det fredag och jag ska unna mig keso á la malta ikväll gär.. keso+vispad grädde och liiite apelsinbitar...man kan också ta hallon/blåbär...sen en bit mörk choklad riven över.
ha haft en toppen vecka med denna kost och jag har ulcerös kolit..och det är också anledningen till att jag ville testa denna kost. Kommer nog fortsätta med detta, för såhär bra har aldrig min mage mått :)