• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Cam82

När börjar man gå ner ordentligt i vikt när man kör lchf? Jag har bara kört 1,5 vecka men är nyfiken hur det var för er andra? har gått upp en del nu under ägglossning, men jag tror att det börjar ge med sig nu. När börjar kilona att röra på sig ordentligt? jag gick ner 2kg första veckan, men det antar jag är mest vätska.

• Kenzie
    gimatah skrev 2010-01-22 11:07:45 följande:
    Varför ska man äta mkt fett? Är det för att man ska fortare bli mätt eller har det ngt med förbränningen att göra?Och varför ska det vara fett från animaliska produkter och inte vegetabiliska är det inte animaliska som det är kolesterol varning på?
    Läs gärna på kostdoktorn.se
    Där finns massor utav bra information
    Lights will guide you home...
  • Jen nifer

Startar dag 5 nu.
    Startvikt: 63.2
    Idag: 60.8

Visst är de baar vätska, men de är ändå peppade. Dessutom kom jag i ett par byxor ja inte gjort tidigare imorse. Jag bara längtar efter fettet börjar försvinna på vågen med :D nu har ja tappat ca 2½kg vatten så snart så borde ja inte förlora så mycket mer vätska.

Mollys & Minnas mamma
  • gimatah
    Kenzie skrev 2010-01-22 11:39:41 följande:
    Läs gärna på kostdoktorn.se Där finns massor utav bra information
    Tack jag har skummat lite där men åndå inte riktigt förstått varför man ska äta mkt fett.
    kritikerna menar ju på att det inte är LCHF kosten i sig som gör att man går ner i vikt utan mängden mat man äter. För fett är mättande vilket gör att man äter mindre mängder och kan hålla sig på det, vilket iofs är bra, men är fett bra även rent förbränningsmässigt.
    För då hade man ju kunna fylla buken med vatten annars om det endast handlar om mättnads känsla i förhållande till mat.
  • WillElv

Är det ngn som har ett bra recept på Falsk fläskfilé?

• frökenskabb

Jag försökte länka till vikttråden men länken, som ni säkert märkt kom tillbaka hit.
    Ska vi starta en separat vikttråd eller vad tycker ni? =)
    Om någon känner sig manad så gör jag gärna ett nytt försök att länka

• helene306
    frökenskabb skrev 2010-01-22 12:32:28 följande:
    Jag försökte länka till vikttråden men länken, som ni säkert märkt kom tillbaka hit.Ska vi starta en separat vikttråd eller vad tycker ni? =)Om någon känner sig manad så gör jag gärna ett nytt försök att länka
    Gjorde ni inet en viktlista här i tråden? Isf går det inet att länka eftersom den ligger här. Då får man ta ett nytt inlägg och skriva allt där och sen länka i din TS. Alternativt är väl att leta tillbak några sidor för att hitta sista viktlistan?

Jaha, jag känner nog av abstinens: huvudvärk Hade väl räknat med att bli trött och seg igen som jag blev sist (trött är jag visserligen) men huvudvärk kunde jag ju klara mig utan
    (¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)
  • jagäraf
    gimatah skrev 2010-01-22 11:47:26 följande:
    Tack jag har skummat lite där men åndå inte riktigt förstått varför man ska äta mkt fett.kritikerna menar ju på att det inte är LCHF kosten i sig som gör att man går ner i vikt utan mängden mat man äter. För fett är mättande vilket gör att man äter mindre mängder och kan hålla sig på det, vilket iofs är bra, men är fett bra även rent förbränningsmässigt.För då hade man ju kunna fylla buken med vatten annars om det endast handlar om mättnads känsla i förhållande till mat.
    Fettet sätter igång fettförbränningen medan kolhydrater stoppar den pga att de påverkar insulinutsöndringen. Sen är det också sant att man blir mer mätt av fett och dessutom blir man mätt under längre tid.
  • saris 83
    Flapper skrev 2010-01-22 08:36:30 följande:
    En fråga... Ni som har pysslat med detta ett tag nu: Hur gör ni vid restaurangbesök, fika ute med kompisar, lunch ute med arbetskamraterna osv?
    Vid restaurangbesök så har vi oftast ätit på ställen med lunchbuffe, vilket gör det jättelätt att plocka ihop det man kan äta. Nån gång fuskade jag och tog soppa, förmodligen redd med mjöl för jag fick ont i magen.
    När jag fikar är det inga problem, oftast en latte eller en kaffe med mjölk och en mörk chokladbit till (brukar finnas på de flesta fik numera)
    Jag tycker att det oftast går att anpassa maten efter behov.
    Ofta kan man be om en sallad till köttet/fisken istället för potatis/strips eller vad det nu kan va man bjuds. Det har jag gjort när vi varit ute och ätit på kvällarna.

Till och med pizza äter jag (men inte botten), min sambo tycker jag är helknäpp som äter pålägget och pizzasallad med vitlökssås {#lang_emotions_laughing}
    Godingen Lucas 080424