• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Ogift Fru
    curiosa skrev 2010-01-22 18:25:45 följande:
    Dagens upptäkt!!!!Mina celluliter (som var groteska) är stort sett borta och jag är bara på dag 5.Så över lycklig Sen så har jag kommit fram till att Thaimat var ingen höjdare, magen svullnade och jag fick sitta på toa en bra stund efteråt.Mat idag:Frukost: Ett ägg, Ty, grädde och keso blandatMiddag: Thai (grönsaker, kyckling kokosmjölk)Kväll: Avokado med räkröra (räkor, majonös, dill)Huvudvärken har vart mycket mindre idag så det går förhoppningsvis åt rätt håll.
    Härligt!
    Hur hinner man göra femtielva saker samtidigt när man bara har åtta armar?!
  • Sagalin
    curiosa skrev 2010-01-22 18:25:45 följande:
    Dagens upptäkt!!!!Mina celluliter (som var groteska) är stort sett borta och jag är bara på dag 5.Så över lycklig Sen så har jag kommit fram till att Thaimat var ingen höjdare, magen svullnade och jag fick sitta på toa en bra stund efteråt.Mat idag:Frukost: Ett ägg, Ty, grädde och keso blandatMiddag: Thai (grönsaker, kyckling kokosmjölk)Kväll: Avokado med räkröra (räkor, majonös, dill)Huvudvärken har vart mycket mindre idag så det går förhoppningsvis åt rätt håll.
    Mina celluiter är numera obetydliga!

Thaimaten innehöll säkert E621 och det tål inte jag, jag får jätteont i magen och blir dålig.
  • Lumut

Ja ser främst på låren den "utbukningen" mellan lår o bakdelen..har minskat/blivit slätare...o kanske över höfterna o givetvis dekolltaget.. Men tränar en del och är inte så stor sedan innan. pendlar mellan 52-54 på 1.60m...men att den känns fräshare o energifullare är jag så glad över!

Börjar alltid dagen med en varm kopp citronvatten (fick tipset mot uvi men det är även "renande").
    Känns som man anstränger sig mer för att variera kosten nu också. Har nog aldrig varierat mina frukostar så som jag gör nu...o försöker tänka mer på nyttiga kryddor och tillbehör.. 
    De jag äter mest av nu är:
    ifettväg/protein: majjonäs, grädde, fet keso, fet mjölk, smörklick på en del mat (bregott grön),milda culinnesse steker jag i, brieost,valnötter, mandel, cashew, solrosfrön avokadofetaost, kesella, hushållsost, turkisk youghurt som bas i smoothies. 
    protein: Ägg, tonfisk i olja, falukorv, qournbitar/kebabbitar, egna köttbullar, pannbiffar, fläsk, bacon, fläskgrytbitar, räkor,salami,skinka Lax i olika varianter :D 
    har varit fd veggie så jag vill äta en del grönt: Vitkål (pizzasallad), broccolli, blomkål, tomat, gurka, machesallad+annat, spenat, morötter, avokado, (med citron över sänker GI), hallon, blåbär, kantareller- (vet någon värdet här??), 
    Brukar också ta 2-3 msk med physsuliumfrön, krossade linfrön och quinoapuffar som müsli till min hallon/turkisk youghurt müsli. För att få lite att "tugga" på på morgonen. Dricker nästan alltid vatten, citronvatten, kaffe+mjölk eller provivamango kanske 3 ggr/v för att ha lite smak nångång och för magens skull. 
    LYCKA TILL ALLIHOP
  • Cam82
    Cam82 skrev 2010-01-22 11:26:52 följande:
    När börjar man gå ner ordentligt i vikt när man kör lchf? Jag har bara kört 1,5 vecka men är nyfiken hur det var för er andra? har gått upp en del nu under ägglossning, men jag tror att det börjar ge med sig nu. När börjar kilona att röra på sig ordentligt? jag gick ner 2kg första veckan, men det antar jag är mest vätska.
    Är det ingen som vill svara ?
  • Fru Gustavsson
    Cam82 skrev 2010-01-22 19:18:59 följande:
    joo.. kan svara hur det var för mig... jag började viktnedgången med en vecka icke LCHF, körde den vanliga fettsnåla dietvarianten och gick ner ett par kilo, sadlade genast om till LCHF och sen har jag gått ner ett kilo då och då, stått still en månad eller så och sedan rasat två-tre kilo då och då.. så ingen regelbunden minskning utan mer smygande..

Fastare kropp ja.. det kände jag i somras, även fast  jag hade massa övervikt var kroppen fast och skön på nåt sätt.. nu är den inte lika fast och skön, men klart slankare. Fler vars bröst verkar bli större? Mina känns enorma, och de var inte i närheten av små från början heller.. eller är det för att kulmagen försvunnit som de står ut mer? Lyckligtvis verkar de inte tendera att vilja hänga med öronen utan har behållit formen...
    Hur man än vänder sig har man arslet bak
  • saris 83
    Cam82 skrev 2010-01-22 19:18:59 följande:
    Hm, jag gick ner 3.5 kg! första veckan, sedan ligger jag på 0,5kg i snitt i veckan ungefär. Vissa veckor ett par kg andra ligger jag helt still.
    Men det är nog lite olika, beroende på hur strikt man är och vad man har för utgångsläge.
    Godingen Lucas 080424
  • saris 83
    En Liten Blå skrev 2010-01-22 19:25:30 följande:
    joo.. kan svara hur det var för mig... jag började viktnedgången med en vecka icke LCHF, körde den vanliga fettsnåla dietvarianten och gick ner ett par kilo, sadlade genast om till LCHF och sen har jag gått ner ett kilo då och då, stått still en månad eller så och sedan rasat två-tre kilo då och då.. så ingen regelbunden minskning utan mer smygande.. Fastare kropp ja.. det kände jag i somras, även fast  jag hade massa övervikt var kroppen fast och skön på nåt sätt.. nu är den inte lika fast och skön, men klart slankare. Fler vars bröst verkar bli större? Mina känns enorma, och de var inte i närheten av små från början heller.. eller är det för att kulmagen försvunnit som de står ut mer? Lyckligtvis verkar de inte tendera att vilja hänga med öronen utan har behållit formen...
    Det färsta jag märkte var att magen försvann, var så härligt att slippa handtagen som vällde över byxorna :)
    Jag har inte upplevt brösten större men de ser bättre ut eftersom magen och fettvalken under dem har försvunnit.
    Godingen Lucas 080424
  • Lumut

gjorde egen choklad mousse nu 

40g mörk choklad (med pistage) smälte i mikron
    vispade 2 äggulor!
    vispade 2 dl grädde..sen allt ihop...så krisigt o gött!
    Hällde 3msk frusna blåbär över på min portion!
    sååå gött såhär på fredagskvällen men aj mitt huvud- fick sockerchock:/ (är vanligtvis känslig mot mäktig tårta med mkt grädde)
    3 msk (inte 1-1,5dl) räcker på detta Ni lär märka om ni testar... :D
  • Saliro

hej alla nu eman mätt efter middagen=)

ikväll vart det karre med eget kryddsmör och b.sås sen hade vi sallad och gurka till och även gjord ejag vinigrät och hade i tomat och lök sååå gott ..

det bästa jag tycker som ikväll om man hade ätit detta normalt had eman tex haft pommes eller nptt annat skit till och blivit äckligt mätt och bara jäst men inte nu jo jag e mätt men bra mätt hehe

va har ni ätit idag?

• WillElv

Jag har ätit kålgott.....mums. Ikväll lchf ris a´la malta. Imorgon blir det falsk fläskfilé med beasås & grekisk sallad.