• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Lumut

kokta ägg med majjonäs e också svårt att äta i början..hehe skillnad var de när man va liten :P slickade man ju av majjonäsen på limspskivan haha men nu very fatty! Hjälpe rom man tar lite citron+svartpeppar på tkr ja...

krydda med örter i gädde cr fr såserna...lr ta i citron osv..
  • curiosa

Ska på både restaurang och bio imorgon.
    Restaurangen är om där kan jag nog hitta kött och sallad men på bion, vad kan man smaska på där??

Har ni några tips och ideer??

• misshallonsaft

hur mkt går ni ner i veckan när ni äter så här?

Trollen heter Filip och Vilma
  • LummePrinsessan
    misshallonsaft skrev 2010-01-22 21:47:46 följande:
    hur mkt går ni ner i veckan när ni äter så här?
    jag har gått ned 2 kilo på 10 dagar
  • Lumut

misshallonsaft: jag tror inte jag gått ner nått? Inte vägt mig..men känner mig "fastare" mitt mål är inte att gå ner i vikt. 

• Fru Gustavsson
    curiosa skrev 2010-01-22 21:43:25 följande:
    Ska på både restaurang och bio imorgon.Restaurangen är om där kan jag nog hitta kött och sallad men på bion, vad kan man smaska på där??Har ni några tips och ideer??
    jag brukar äta ölkorv och ost, valnötter.
    Hur man än vänder sig har man arslet bak
  • Lumut
    "Det är jättebra att du känner dig bättre i magen, och att du känner energi. Men energin kommer ifrån att dina muskler & fettlager bryts ner och förflyttas in i artärerna, slaggprodukterna skapar energi. Vi får ta det närmare IRL."

Detta skrev en vän i min blogg som är lite insatt i kost osv..Någon som kan försvara detta eller förklara???
  • LummePrinsessan
    Lumut skrev 2010-01-22 22:05:10 följande:
    "Det är jättebra att du känner dig bättre i magen, och att du känner energi. Men energin kommer ifrån att dina muskler & fettlager bryts ner och förflyttas in i artärerna, slaggprodukterna skapar energi. Vi får ta det närmare IRL." Detta skrev en vän i min blogg som är lite insatt i kost osv..Någon som kan försvara detta eller förklara???
    Men själva vitsen med att äta rikligt med fett är ju för att man inte ska förlora muskelmassa utan just fett.
  • Emmi2

Ville bara säga att efter tre dagar med detta, trots att jag varvat det med Cambridge så mår jag så mkt bättre. Sötsuget har minskat, känner mig mkt piggare, magen är inte svullen längre.

Känns som att jag gått i en "sockerdimma" jag vet inte hur länge, och nu är den äntligen borta! Har jobbat kväll i kväll, och inte varit så där trött och seg som man brukar. Dom där svackorna man känner strax före fika och middag är helt borta!!!

Om detta håller i sig så skiter jag i hur det går med vikten.

Visst vore ett minus ett plus så att säga, men att må bra väger tyngre hehe (måste vara trött, för jag drar dåliga skämt {#lang_emotions_laughing})

• rasajj
    Lumut skrev 2010-01-22 21:26:51 följande:
    kokta ägg med majjonäs e också svårt att äta i början..hehe skillnad var de när man va liten :P slickade man ju av majjonäsen på limspskivan haha men nu very fatty! Hjälpe rom man tar lite citron+svartpeppar på tkr ja... krydda med örter i gädde cr fr såserna...lr ta i citron osv..
    Ta lite senap i agg/majonasblandningen, sa blir det lite godare, tycker jag. Iof sa ar senapen sockerfri har i USA, sa man far kanske leta lite mer i Sverige efter en bra senap?

Idag har jag atit:

tonfisk med majonas, riven ost och halv avocado till frukost.

Lunch, rester av biffkott med graddsas och kokt blomkal med smor och vitkalssallad.
    Middag kommer att bli kottfarssas och spagettisquash.
    'The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so.'