• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Cam82
    jagäraf skrev 2010-01-24 11:31:03 följande:
    Nej, det är inga kolhydrater i det men det fattar inte kroppen. Den känner att det är sött och tror att den fått i sig socker vilket också kan göra att fettförbränningen uppstannar. Jag minns inte helt hur det fungerar. Dessutom går ju lchf ut på att lära sig äta utan sötsaker och då är osötade drycker dumt att dricka. Och vet du hur mycket kemikalier dessa drycker innehåller. Jag tror inte du egentligen vill stoppa i din stackars kropp detta.
    Ok, då kanske jag ska utesluta att dricka dessa 2, vad kan man dricka som är gott och tillåtet?
  • helene306
    Cam82 skrev 2010-01-24 11:31:05 följande:
    Nu är jag inte riktigt med, påverkar cola och fun light viktnedgången eller inte? Om det gör det så ska jag inte dricka det, men om det bara är pga att det kan trigga sockersuget så kommer jag nog att fortsätta.
    Ja, den kan stanna upp men det beror ju helt och hållet på hur känslig man är. Kroppen får ju i sig socker vilket är vad man ska undvika med lchf. Läs även jag af:s svar ovan.
    Jag vet inte heller hur det funkar men jag har läst av andra att de fått utesluta fun light och cola för att de stannat upp eller triggat igång både sötsug och gett ett sämre humör.
  • Cam82
    jagäraf skrev 2010-01-24 11:31:35 följande:
    helene306, var finns vaniljpulver att köpa?
    Jag köpte mitt på konsum, det är en jätteliten burk, 10gr tror jag, kostar runt 35:-
  • jagäraf
    Cam82 skrev 2010-01-24 11:33:40 följande:
    Helt enkelt vanligt vatten, kanske med lite citron i.  Jag har en sodastream som jag kör vanligt kranvatten i. Köpt mineralvatten går också bra men innehåller en del kemikalier som man inte behöver.
  • jagäraf

Tack helene306 och cam82, det ska jag köpa!

• LummePrinsessan
    Cam82 skrev 2010-01-24 10:39:13 följande:
    Men grädde i kaffet är väl ok? eller?
    Jag har för mig att grädde innehåller kolhydrater. Men testa en vecka utan bär och choklad och se vad som händer.
    Ett annat tips är att inte ta det där kvällsmålet alls om du nu gör det. Då går du garanterat ned!!
    Jag dricker själv Pepsi Max. Jag klarar mig inte utan det. Och än så länge går jag ned. 
    Och det får mig att orka fortsätta. 
    Visst det är inte bra för kroppen och så, men man kan ju inte vara perfekt. 
  • helene306

Cam82: Jag har inte läst ordentligt, står du still i vikt? Är det därför du undrar om grädde i kaffet? Står du still kan det vara bättre att dricka utan grädde eller ge äggmjölk en chans och prova som ersättning, eller ha i cocofett om du vill ha mättnad. Annars kan du gott ha grädde i kaffet