• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • helene306
    Flapper skrev 2010-01-25 06:39:25 följande:
    Hittade inte heller vaniljpulver i min butik. Vart ska sånt finnas? Någon som vet?
    Det ska finnas i välsorterade butiker. Fråga personalen annars, det fick jag göra första gången för jag hittade inte.

Glömde äggen i kallvattnet. Fick bara i mig ett, jag vill ha mina kokta ägg varma. Blä vad äckligt dte är med kalla ägg .,.. urk. Det fick bli en Finn crisp med massa Bregott istället
  • Cam82

Jag skippade att äta på kvällen igår,tog en kopp te med grädde och kokosfett istället, skippade lightdryck samt choklad och ev hallon med grädde, vågen visade -0,4 kg imorse... wohoooooo {#lang_emotions_laughing} det kändes så bra eftersom det stått stilla ett tag.

Jag måste säga att det gick jättebra att inte äta på kvällen, jag kände mig inte så där sugen som jag brukar vara på godsaker igår.

• Flapper
    helene306 skrev 2010-01-25 09:18:31 följande:
    Det ska finnas i välsorterade butiker. Fråga personalen annars, det fick jag göra första gången för jag hittade inte. Glömde äggen i kallvattnet. Fick bara i mig ett, jag vill ha mina kokta ägg varma. Blä vad äckligt dte är med kalla ägg .,.. urk. Det fick bli en Finn crisp med massa Bregott istället
    Jo jag har frågat personalen i flera butiker men ingen har. Får kika lite till helt enkelt...

Kalla ägg är ju jättegott!
  • Jen nifer

Proppmätt. 2 kokta ägg + räkor och stekt bacon.

Har lax,köttfärs,kotletter,kassler och kyckling hemma nu till veckan. Så ska försöka  att variera mera :)  Är dålig på de, blir lätt nästan samma saker hela tiden.

Men till veckan har jag tänkt mig ugnsbaka lax med cf, bacon inlindad kycklingfile. Taco. Biffar +gräddsås.

Kul med en annan tråd där vi skriver vad vi ätit så an kan få inspiration, för de är verkligen nått ja behöver

Mollys & Minnas mamma
  • Sagalin
    helene306 skrev 2010-01-25 09:18:31 följande:
    Det ska finnas i välsorterade butiker. Fråga personalen annars, det fick jag göra första gången för jag hittade inte.Glömde äggen i kallvattnet. Fick bara i mig ett, jag vill ha mina kokta ägg varma. Blä vad äckligt dte är med kalla ägg .,.. urk. Det fick bli en Finn crisp med massa Bregott istället
    Jag mosar dem och värmer dem i micron...
  • Jen nifer
    Sagalin skrev 2010-01-25 10:22:43 följande:
    Jag mosar dem och värmer dem i micron...
    vad menas mer exakt med fakir? Vet att man kör stenhårt då men förklara gärna mer ingående om du vill:)
    Mollys & Minnas mamma
  • Jen nifer

Nu har jag läst mig till att dom som kör fakir ofta hoppar över mejeriprodukterna och håller nere kalorierna..

Då skulle ja nog påstå att ja nästan kör fakir.
    Har inte druckit mjölk, ätit fil lr liknande på hela tiden. Det ända jag använder mig av ibland är mellangrädden till maten lr sås, någon gång ibland fet riven ost. Men som sagt de är ändå minimalt.

Jag håller mig nästan alltid till ca 5 kolhydrater om dagen :)

Mollys & Minnas mamma
  • Ogift Fru

Trots strikt LCHF med bara kött och fett så har vågen pendlat upp och ner ett par kg i över en månad.

Jag har varit otroligt trött under den här tiden och tror helt enkelt att min livsstil är alldeles för aktiv för att vara kompatibel med LCHF.

Hur mycket jag än gillat känslan av att vara mätt utan att vara jäst, så går jag nu tillbaka till mitt gamla leverne. Orkar helt enkelt inte vara så trött längre.

Lycka till till alla ni som hänger kvar!

Hur hinner man göra femtielva saker samtidigt när man bara har åtta armar?!
  • Kickiliisa

Tack för tipset om vaniljpulver. Jag hade en burk i kryddskåpet som jag glömt bort, nu har jag det i frukostyoughurten tillsamman med frysta skogsbär, grädde, keso och hackade mandlar, nötter och linfrön.

Nu har mitt sötsug släppt! Skönt! Har försökt föreställa mig att äta glass eller något liknande, men jag blir inte alls sugen. Är fortfarande lite "suddig" i huvudet, men det börjar bli bättre. På onsdag har det gått en vecka. Har ingen våg hemma, så jag provar kläder istället :) hoppas att jag snart kommer i vanliga jeans efter graviditeten.