• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Jen nifer
    Sagalin skrev 2010-01-25 17:36:02 följande:
    Såg när jag postat mitt svar att du redan hittat vad det var.
    hoppas de kan gå fort nu bara dom här sista kilona ja vill ner för att äntligen nå min "drömvikt" .. Har dom senaste 5 åren legat på ca 5 kg mer, sambokilona ;) Men nu ska dom väck en gång för alla :)  har 3-4 kg kvar
    Mollys & Minnas mamma
  • WillElv

Är det ngn som vet hur mycket kolhydrater det är i avokado? Jag äter typ 3/dag! Är det bara jag som har MÅNGA kilo att gå ner? Typ 25 :) Gick ner 23 kg. med Cambridge, men gick upp under grav. Och de kilo sitter som berget!

• jagäraf

Hur gör ni andra med träning och motion? Jag brukar promenerad minst en halvtimme per dag. Men gå till gymmet har jag inte "vågat". Känner mig så intutad att man måste äta kolhydrater om man ska träna. Hur gör ni som sagt?

• helene306
    jagäraf skrev 2010-01-25 17:40:18 följande:
    Hur gör ni andra med träning och motion? Jag brukar promenerad minst en halvtimme per dag. Men gå till gymmet har jag inte "vågat". Känner mig så intutad att man måste äta kolhydrater om man ska träna. Hur gör ni som sagt?
    Ehhh ... jag motionerar inte alls Det blir promenad till och från dagis varje dag, sisodär 14 minuters promenad. Ibland blir det hämtningstur så 28 minuter i så fall. Kroppen klarar sig utan kolhydrater vid träning, jag tyckte att jag orkade mer i somras utan kolhydrater. Nu tränade jag inte då heller men det bleb trädgårdsarbete och det kan vara svettigt det också ibland
  • jagäraf

Nej, det bra med lchf är ju att man inte alls måste motionera för att gå ned i vikt. Men jag skulle vilja att saker och ting blev lite mer fasta om man säger Promenaderna är naturliga för jag har en Border Collie och hon blir inte glad om inte matte går ut ett antal ggr/dag så sammanlagt är jag nog ute minst en timme/dag och det mår jag toppen av.

• Sagalin
    Jen nifer skrev 2010-01-25 17:38:46 följande:
    hoppas de kan gå fort nu bara dom här sista kilona ja vill ner för att äntligen nå min "drömvikt" .. Har dom senaste 5 åren legat på ca 5 kg mer, sambokilona ;) Men nu ska dom väck en gång för alla :)  har 3-4 kg kvar
    Jag har slarvat sista tiden med både träningen och ätit för stora portioner så jag har också en 3-4kg att gå ner för att komma i alla mina kläder.
    Träningen har jag kommit igång med sen nyår och nu är det kosten, måste skippa osten men det är så gott!
  • jagäraf
    Sagalin skrev 2010-01-25 17:52:23 följande:
    Jag har slarvat sista tiden med både träningen och ätit för stora portioner så jag har också en 3-4kg att gå ner för att komma i alla mina kläder.Träningen har jag kommit igång med sen nyår och nu är det kosten, måste skippa osten men det är så gott!
    Går du på gym? När jag började äta lchf så pratade jag med ägaren till det Nautilusgym jag då gick på. Han sa i princip att jag skulle avlida om jag tränade utan att äta kolhydrater. Behöver jag säga att jag inte gick dit igen...
  • Sagalin
    jagäraf skrev 2010-01-25 17:56:34 följande:
    Går du på gym? När jag började äta lchf så pratade jag med ägaren till det Nautilusgym jag då gick på. Han sa i princip att jag skulle avlida om jag tränade utan att äta kolhydrater. Behöver jag säga att jag inte gick dit igen...
    Jag tränar på gym och i somras sprang jag, klarade för första gången i mitt liv springa 1mil.
    Man får inte lika lätt mjölksyra när man äter LCHF, eftersom det blidas av kolhydrater.
  • Jen nifer
    Sagalin skrev 2010-01-25 17:52:23 följande:
    Jag har slarvat sista tiden med både träningen och ätit för stora portioner så jag har också en 3-4kg att gå ner för att komma i alla mina kläder.Träningen har jag kommit igång med sen nyår och nu är det kosten, måste skippa osten men det är så gott!
    ja jag vill gärna komma igång med simningen igen, promenader får jag då vi har hund. Men sen är kruxet att jag är ensam i veckorna med 2 småbarn så att komma iväg att simma lr träna på annat vis är tyvärr svårt. Får hålla mig till helgerna men då blir de ju inte så ofta i veckan som ja skulle önskat.
    Mollys & Minnas mamma
  • Penno
    Jen nifer skrev 2010-01-25 17:33:30 följande:
    okej ja men dåså, som sagt brukat aldrig överstiga 5 kolhydrater om dagen :)
    Oj, en aning skillnad mot för mig! Vette tusan om jag skulle klara av att inta så lite kolisar. Är rädd för att jag skulle bli superless att bara äta protein och smör och inga grönsaker till :(
    Fast jag kanske ska prova. Står vågen fortfarande på samma på torsdag morgon då blir det "fakirstuket"!!