• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Flapper
    Jen nifer skrev 2010-01-25 10:49:54 följande:
    Nu har jag läst mig till att dom som kör fakir ofta hoppar över mejeriprodukterna och håller nere kalorierna.. Då skulle ja nog påstå att ja nästan kör fakir. Har inte druckit mjölk, ätit fil lr liknande på hela tiden. Det ända jag använder mig av ibland är mellangrädden till maten lr sås, någon gång ibland fet riven ost. Men som sagt de är ändå minimalt. Jag håller mig nästan alltid till ca 5 kolhydrater om dagen :)
    Förlåt en okunnig men hur får man i sig fett bäst om man inte äter mejeriprodukter?
  • Kenzie
    Flapper skrev 2010-01-25 13:55:53 följande:
    Förlåt en okunnig men hur får man i sig fett bäst om man inte äter mejeriprodukter?
    Smör, fett kött, olja.
    Lights will guide you home...
  • jagäraf
    Kenzie skrev 2010-01-25 14:27:05 följande:
    Smör, fett kött, olja.
    Smör är ju mejeriprodukt men gissar att hon som skrev det här menade det som man brukar kalla mjölkprodukter? Alltså mjölk, fil, grädde osv.
  • Flapper
    jagäraf skrev 2010-01-25 14:37:01 följande:
    Smör är ju mejeriprodukt men gissar att hon som skrev det här menade det som man brukar kalla mjölkprodukter? Alltså mjölk, fil, grädde osv.
    Lite det jag menar... är ju i princip bara kött som inte är mjölkprodukter nästan. Men då räknar man kanske inte med smör och ost tex?
  • Jen nifer
    Flapper skrev 2010-01-25 15:50:57 följande:
    Lite det jag menar... är ju i princip bara kött som inte är mjölkprodukter nästan. Men då räknar man kanske inte med smör och ost tex?
    tror nog många av dom som kör fakir tar bort mjölkprodukter som du säger, men dom extremaste extrema får väl leva på en jäkla massa olja och dom festaste fiskarna osv.
    Mollys & Minnas mamma
  • Saliro
    Ogift Fru skrev 2010-01-25 11:14:46 följande:
    Trots strikt LCHF med bara kött och fett så har vågen pendlat upp och ner ett par kg i över en månad.Jag har varit otroligt trött under den här tiden och tror helt enkelt att min livsstil är alldeles för aktiv för att vara kompatibel med LCHF. Hur mycket jag än gillat känslan av att vara mätt utan att vara jäst, så går jag nu tillbaka till mitt gamla leverne. Orkar helt enkelt inte vara så trött längre. Lycka till till alla ni som hänger kvar!
    lycka till och hoppas du får tillbax din energi=)
  • Penno

Oj, vad jag blev förvånad när jag räknade ut mitt kolhydratintag på en dag, på "min mat" sidan. Jag har under denna dag fått i mig genom frukost, lunch o middag; 26,66 kh! ooops! Det trodde jag inte men där ser man!

Har i och för sig inte vägt mitt intag utan jag tog på ett ungefär vad jag trodde det vägde.

Har till frukost ätit äggröra på 3 ägg, 1 msk smör, 1 msk grädde. Till det en stor kopp kaffe med 1 msk grädde.
    Lunch: falsk fläskfilé med grädde o cremefraice sås. Till det greksik sallad.
    Middag: samma som lunchen. Lat idag!

Nu har jag förstått det som att har man under 10 kg att gå ner i vikt så ska man hålla sig under 27 g kolhydrater per dag. enligt Sten Sture Skaldeman...

Jag trodde i alla fall att jag inte översteg 20 g kh/dag... Är det kanske därför som jag inte märker av något när jag äter enligt LCHF, jag menar, jag mår inte alls dåligt de första dagarna. Märker inte av något faktiskt...  Jag ska kanske ta bort större delen av mejeriprodukterna så kanske de sista kilorna lossar snabbare.

Är inne på min 3:e vecka nu och har gått ner ca 1 kg. Har fuskat lör, sön och måndag denna vecka :(

• Sagalin
    Jen nifer skrev 2010-01-25 10:42:02 följande:
    vad menas mer exakt med fakir? Vet att man kör stenhårt då men förklara gärna mer ingående om du vill:)
    Man försöker hålla ner kolhydraterna till nära 0.

Man äter i stort sätt bara proteiner och fett (inga mejeriprodukter förrutom smör.)
  • Jen nifer
    Sagalin skrev 2010-01-25 17:19:41 följande:
    Man försöker hålla ner kolhydraterna till nära 0.Man äter i stort sätt bara proteiner och fett (inga mejeriprodukter förrutom smör.)
    okej ja men dåså, som sagt brukat aldrig överstiga 5 kolhydrater om dagen :)
    Mollys & Minnas mamma
  • Sagalin
    Jen nifer skrev 2010-01-25 10:49:54 följande:
    Nu har jag läst mig till att dom som kör fakir ofta hoppar över mejeriprodukterna och håller nere kalorierna..Då skulle ja nog påstå att ja nästan kör fakir. Har inte druckit mjölk, ätit fil lr liknande på hela tiden. Det ända jag använder mig av ibland är mellangrädden till maten lr sås, någon gång ibland fet riven ost. Men som sagt de är ändå minimalt.Jag håller mig nästan alltid till ca 5 kolhydrater om dagen :)
    Såg när jag postat mitt svar att du redan hittat vad det var.