• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • zummar
    helene306 skrev 2010-01-24 19:40:35 följande:
    Klart kvällsmål är ok om du är hungrig! Tänk inte på hur ofta (eller sällan) du äter utan utgå från tumregeln: du äter när du är hungrig och tills du är mätt. Du gick ju ner ganska mycket första veckan så kroppen kanske behöver hänga med lite och står still? Det kan finnas orsaker eller inga alls till varför man står still men sen rätt vad det är kan det släppa och det går ner igen. Sen, mät dig. Det är så lätt att stirra sig blind på vågen. Många får mer resultat på kroppen och med ett måttband och nästan ingenting på vågen. Det är så olika.
    Kan ju också säga att mäta sig är bra. Jag har ingen våg så jag harliksom inget val men sen jag började med lchf för ca 2v sen har jag tappat 8(!) cm runt midjan.
    Dessutom äter jag inte  "ren" lchf ännu utan började med att äta ETT mål utan kolhydrater per dag. har väl blivit lite mer eftersom suget efter kh inte finns. men ändå...8cm...jag kan tom SE skillnaden!
  • Cam82
    zummar skrev 2010-01-24 20:39:02 följande:
    Kan ju också säga att mäta sig är bra. Jag har ingen våg så jag harliksom inget val men sen jag började med lchf för ca 2v sen har jag tappat 8(!) cm runt midjan.Dessutom äter jag inte  "ren" lchf ännu utan började med att äta ETT mål utan kolhydrater per dag. har väl blivit lite mer eftersom suget efter kh inte finns. men ändå...8cm...jag kan tom SE skillnaden!
    Oj 8 cm runt midjan, inte illa =) tyvärr har det inte hänt något runt min midja, det är det enda jag har mätt.
  • Fru Gustavsson

hej LCHF- kamrater!
    Hur har helgen varit och vad har ni stoppat i er?

Jag har varit ledig med min son och haft det gött, idag var väl första dagen på hela veckan jag kunde känna mig nöjd med vad jag ätit (har inte fuskat men kanske inte ätit så stabilt som jag brukar och bör)

frulle: 3 kokta ägg med smör, gräddkaffe
    lunch: ugnstorsk med smaksatt cf, ost och grädde
    middag: två jättekarrékotletter med vitlökssmör

ahhh nu är det smask med gräddkaffe igen.

Är nyfiken på om jag gått ner något de senaste veckorna!!! (har bett sonens far att ta hit vågen vi har i vårt föredetta hus nu i veckan) Så snart visar det sig...
    Jag hoppas att jag minskat åtminstone ett kilo sedan sist, allra helst två.
    Sätter ju upp delmål, 5 kg i taget. Hade nått mitt tredje delmål sist jag vägde mig, till sommaren hoppas jag på att ha passerat det fjärde

Hur man än vänder sig har man arslet bak
  • Pippil8

Helene306 - tre veckor innan det vände... Vilket otroligt tålamod du måste haft... Jag hoppas det går fortareför mig för jag tror inte jag står ut så länge...

Har bakat lchf-bröd idag som innehåller 1,1 g kolisar per skiva. Ååå vad gott med mycket smör, ost och skinka på Nu känns det som frukosten är fixad. Hoppas bara brödet smakar ok även när det är kallt.

• helene306
    Pippil8 skrev 2010-01-24 22:11:16 följande:
    Helene306 - tre veckor innan det vände... Vilket otroligt tålamod du måste haft... Jag hoppas det går fortareför mig för jag tror inte jag står ut så länge... Har bakat lchf-bröd idag som innehåller 1,1 g kolisar per skiva. Ååå vad gott med mycket smör, ost och skinka på Nu känns det som frukosten är fixad. Hoppas bara brödet smakar ok även när det är kallt.
    Jag kopplade ju inte riktigt utan trodde det berodde på nattjobbet Nu när jag kan ta en titt i bakspegeln vet jag att det var kolhydratsabstinens för så seeeeeeg som jag var då har jag aldrig varit innan när jag jobbat natt, då var jag mer luddig i skallen, nu var jag helt orkeslös.
  • Pippil8

Yepp, orkeslös är ordet. För jag är faktiskt inte helt luddig i skallen, den funkar ändå hyfsat. Men kroppen orkar inte ett skvatt.

• slapback
    Pippil8 skrev 2010-01-24 22:11:16 följande:
    Helene306 - tre veckor innan det vände... Vilket otroligt tålamod du måste haft... Jag hoppas det går fortareför mig för jag tror inte jag står ut så länge... Har bakat lchf-bröd idag som innehåller 1,1 g kolisar per skiva. Ååå vad gott med mycket smör, ost och skinka på Nu känns det som frukosten är fixad. Hoppas bara brödet smakar ok även när det är kallt.
    Vilket bröd bakade du? Jag är påjakt efter ett gott "bröd" att äta på morgnarna.
  • Flapper
    jagäraf skrev 2010-01-24 16:15:55 följande:
    Oj, var det så länge sen. Tänk att det inte fick genomslag, då kanske inte nästan hela jordens befolkning varit överviktig nu. Nu har jag varit nere och kollat på de två matvaruaffärer som finns närmast mig och ingen hade vaniljpulver. Trist! Jag köpte också mascarpone som jag tänkte äta med lite blåbär ikväll. Helt okej kolhydratmässigt men jag undrar om det räknas som mjölkprodukt fast man brukar säga ost? Nån som vet?
    Hittade inte heller vaniljpulver i min butik. Vart ska sånt finnas? Någon som vet?
  • Saliro

godmorgon

Flapper skrev 2010-01-25 07:35:47 följande:
    Startade den här: www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051.htmlFör lite tips och peppning! Hoppa in och skriv er matlista för dagen så har vi allt samlat på ett och samma ställe!
    kanon har gjort det nu hoppas fler gör det nu =)
    En Liten Blå skrev 2010-01-24 21:48:05 följande:
    hej LCHF- kamrater!Hur har helgen varit och vad har ni stoppat i er?
    hej..

ja lördagen va kanon det va en ganska normal lchf dag hehe och vi möberlade hela lägenhet utan att tjasfa eller bli trött helt otroligt haha

söndag ja då fyllde min bror år och vi åkte och firade honom gjorde smörgåstårta ja kunnde äta allt på under mellan men intre brödet gjorde dock ett lchf bröd och hade fyllningen på gott.dock serverades kladdekaka ej lchf men jag tog inget..

sen åt vi ute jag tod kött med grönskaer och sås och sallad funkade bra ,sen smakade jag på min mans uppfining på mat han gjorde en gryta med kött och en helt underbar sås till och fick puttra ihop sen hade han vitkål som han först förvältoch sen stekt guda gott allså hehe.. söndag va man trött dock men helt otrloigt ja kom upp nu på morgonen utan problem brukar vara trött hhehe nu ska jag äta  frukost=)

ha en toppen dag