• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Penno
    jagäraf skrev 2010-01-25 17:56:34 följande:
    Går du på gym? När jag började äta lchf så pratade jag med ägaren till det Nautilusgym jag då gick på. Han sa i princip att jag skulle avlida om jag tränade utan att äta kolhydrater. Behöver jag säga att jag inte gick dit igen...
    Skulle vara intntressant att höra om det är någon här som styrketränar o som märkt av någon skillnad, positiv som negativ.

Åt LCHF i somras i 6 veckor. (ja, fast jag fuskade en del, bla rödvin på kvällarna. Var ju på semester;) ) Jag gick på raska långpromenader varje morgon, i minst 45 min. eller joggade. Det brukar jag göra i vanliga fall också och jag märkte absolut ingen skillnad åt det negativa hållet. Däremot så är jag lat gällande styrketräning men tänkte ta tag i den biten nu!
  • Jen nifer
    Penno skrev 2010-01-25 18:20:39 följande:
    Idag ligger jag på 3 kolhydrater. Jag tycker inte de är jobbigt. Vissa dagar tar ja dock lite grönsaker till, vissa inte. Mjölk och sådan saknar ja inte alls.

Jag ser de också som denna hårdkörning är ju bara dom första veckorna, sen kommer ja föra in lite grönsaker, lite mer mejeriprodukter. Och när jag har kommit ner till det jag vill, så kommer ja införa lite råris och fullkorspasta.
    Mollys & Minnas mamma
  • Kenzie
    WillElv skrev 2010-01-25 17:39:43 följande:
    Är det ngn som vet hur mycket kolhydrater det är i avokado? Jag äter typ 3/dag! Är det bara jag som har MÅNGA kilo att gå ner? Typ 25 :) Gick ner 23 kg. med Cambridge, men gick upp under grav. Och de kilo sitter som berget!
    En avocado innehåller 4-5 gram kolhydrater så det blir nog lite väl mycket kolhydrater om du äter annat under dagen också (vilket jag antar att du gör ).
    Lights will guide you home...
  • WillElv
    Kenzie skrev 2010-01-25 18:29:55 följande:
    En avocado innehåller 4-5 gram kolhydrater så det blir nog lite väl mycket kolhydrater om du äter annat under dagen också (vilket jag antar att du gör ).
    Misstänkte det :( Och ja, jag äter lite annat oxå. Finns det ngn förteckning någonstans där man ser hur mkt kolhydrater allt innehåller?
  • Jen nifer
    WillElv skrev 2010-01-25 19:03:05 följande:
    Misstänkte det :( Och ja, jag äter lite annat oxå. Finns det ngn förteckning någonstans där man ser hur mkt kolhydrater allt innehåller?
    http://www.minmat.net/counter.php

här kan du ju kolla blandannat, du måste dock skriva in uppskattningsvis va varje vara väger som du äter, alltså hur många gram av de du äter
    Mollys & Minnas mamma
  • USB

Imorgon kör jag igång...
    Kalvfond och matolja är det tillåtet?
    Kan man aldrig reda någon sås med typ maizena?
    Räkna med att det kommer att komma många frågor från mig de närmsta dagarna!!

• Sagalin
    Penno skrev 2010-01-25 18:25:57 följande:
    Jag måste säga att när man väl ha passerat övergångsperioden från kolhydratsdrift till fettdrift, så fungera träningen som den ska och tom bättre eftersom man inte lika lätt får mjöksyra.
  • Sagalin
    Jen nifer skrev 2010-01-25 18:18:41 följande:
    ja jag vill gärna komma igång med simningen igen, promenader får jag då vi har hund. Men sen är kruxet att jag är ensam i veckorna med 2 småbarn så att komma iväg att simma lr träna på annat vis är tyvärr svårt. Får hålla mig till helgerna men då blir de ju inte så ofta i veckan som ja skulle önskat.
    Du kanske kan köpa en träningdvd?
  • Boomie
    WillElv skrev 2010-01-25 19:03:05 följande:
    Här kan du se hur mycket kh det mesta innehåller!

www.raknakalorier.se/
  • jagäraf
    Jen nifer skrev 2010-01-25 18:27:37 följande:
    Idag ligger jag på 3 kolhydrater. Jag tycker inte de är jobbigt. Vissa dagar tar ja dock lite grönsaker till, vissa inte. Mjölk och sådan saknar ja inte alls.Jag ser de också som denna hårdkörning är ju bara dom första veckorna, sen kommer ja föra in lite grönsaker, lite mer mejeriprodukter. Och när jag har kommit ner till det jag vill, så kommer ja införa lite råris och fullkorspasta.
    Vad menar du med att du ligger på 3 kolhydrater?
    Kenzie skrev 2010-01-25 18:29:55 följande:
    Det viktiga är väl att äta livsmedel som innehåller max 5 g kolhydrater/100 g. Avokado innehåller 4,4 så i princip skulle man kunna leva på avokado, något som innehåller ca 20 g protein och så smör för resten. Eller är det inte så?