• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Matillin

Tänkte bara tipsa er om att dom ska prata om olika dieter på TV 4 "Efter 10" med Malou idag.
    Bland annat ska dom prata om den diet ni äter efter.

• USB

Ja då har jag nu ätit min första lchf-frukost: två stekta ägg och ett halvt paket bacon. Kommer nog att bli ett par jobbiga dagar då jag är sockerberoende. Antar att jag inte kommer att bli den trevligaste människan de närmsta dagarna men det är smällar man får ta. Tur att jag är ledig från jobbet den här veckan.

Frågade igår om det är tillåtet att använda kalvfond men fick inget svar. Är det någon som vet? Vi använder det ganska mycket när vi tillagar kötträtter.

Hur är det med blåbär? Innehåller de mycket kolhydrater? Tänkte om man blev supersugen ta lite grädde och blåbär.

• Matillin
    USB skrev 2010-01-26 09:38:08 följande:
    Ja då har jag nu ätit min första lchf-frukost: två stekta ägg och ett halvt paket bacon. Kommer nog att bli ett par jobbiga dagar då jag är sockerberoende. Antar att jag inte kommer att bli den trevligaste människan de närmsta dagarna men det är smällar man får ta. Tur att jag är ledig från jobbet den här veckan.Frågade igår om det är tillåtet att använda kalvfond men fick inget svar. Är det någon som vet? Vi använder det ganska mycket när vi tillagar kötträtter.Hur är det med blåbär? Innehåller de mycket kolhydrater? Tänkte om man blev supersugen ta lite grädde och blåbär.
    Jag åt blåbär men det innehåller mer än 5 gram kolhydrater per 100 g, tror det innehåller 8,9 gram?
    Tar du lite är det säkert ingen fara, men annars är frysta hallon ett bättre alternativ.
  • Kenzie
    USB skrev 2010-01-26 09:38:08 följande:
    Ja då har jag nu ätit min första lchf-frukost: två stekta ägg och ett halvt paket bacon. Kommer nog att bli ett par jobbiga dagar då jag är sockerberoende. Antar att jag inte kommer att bli den trevligaste människan de närmsta dagarna men det är smällar man får ta. Tur att jag är ledig från jobbet den här veckan.Frågade igår om det är tillåtet att använda kalvfond men fick inget svar. Är det någon som vet? Vi använder det ganska mycket när vi tillagar kötträtter.Hur är det med blåbär? Innehåller de mycket kolhydrater? Tänkte om man blev supersugen ta lite grädde och blåbär.
    Kalvfond innehåller glutamat om jag inte missminner mig och det försöker de flesta som äter LCHF att undvika. Gör egen fond och frys in i isbitsfacket.

Blåbär är inte ett särskilt bra alternativ, bättre att ta några hallon isf http://kolhydrater.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=4e70ca58-bfd3-4f10-bdca-f31e72b3cc83
    Lights will guide you home...
  • jagäraf

Jag brukar äta frysta blåbär med grädde. De innehåller visserligen för mycket kolhydrater men tillsammans med grädde blir de åtminstone lite färre. Frysta hallon är jag lite rädd för, de lär ju kunna föra vidare vinterkräksjuka. I alla fall de importerade, vet inte om det finns svenska.

• Jen nifer

någon som vet hur de är med bjärnbär? jag plockade i mammas trädgård i somras o frös ner :)

Mollys & Minnas mamma
  • nickefiki
    Penno skrev 2010-01-26 09:03:29 följande:
    Haha! Tänk om man skulle bli värsta muskelberget! Snacka om att folk skulle sluta träna styrke o börja äta fett o protein istället :) Jag förstår att man inte får stora muskler av det men då borde alltså testosteronhalten hjälpa muskeluppbyggnaden ytterligare om man tränar styrka, om jag förstår det rätt :S Med andra ord så borde man alltså få snabbare resultat i muskeluppbyggnad med hjälp av LCHF?!
    Jag fick mycket bättre resultat efter kostomläggningen. Mycket snyggt när lagret med fett också försvann. Annars när jag dietat med kalorireducering är det ju musklerna som minskat trots styrketräning. Nöjd!
  • Penno

Här sitter jag o ser på "efter tio" och väntar med spänning vad de ska säga om LCHF metoden :)