• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Jen nifer
    Penno skrev 2010-01-26 10:17:06 följande:
    Här sitter jag o ser på "efter tio" och väntar med spänning vad de ska säga om LCHF metoden :)
    jag med :)
    Mollys & Minnas mamma
  • jagäraf

Åh, jag hinner inte se efter 10. Ni får berätta vad de säger!

• Jen nifer
    lindha roger skrev 2010-01-26 10:55:26 följande:
    missade efter 10 sa dom nptt spec?
    har inte varit än, kommer strax
    Mollys & Minnas mamma
  • Pippil8

Slapback - sent svar men jag gjorde det här brödet: www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx

Min vana trogen hade jag svårt att hålla mig exakt till receptet så jag mixade inte alla linfrön och jag bytte ut en del linfrön mot sesamfrön och så uteslöt jag brödkryddor eftersom jag inte gillar det. Och tillsatte salt... Men det är säkert jättegott precis som det är också - om man gillar brödkryddor

En skiva ger 1,1g kolhydrater så det är ju helt ok Mättar helt ok gör det. Och smakar jättegott nybakt och helt ok när det svalnat.

• Matillin
    lindha roger skrev 2010-01-26 10:55:26 följande:
    missade efter 10 sa dom nptt spec?
    Det pågår fortfarande en halvtimme kvar dom har börjat prata nu.
  • The Kittycats
    Penno skrev 2010-01-26 08:04:07 följande:
    Jag brukar använda färsk blomkål. Kokar det i grädde 1-2 dl i 10 minuter. Brukar hälla bort (spara) lite av grädden innan jag mixar blomkålen. Ibland har jag nämligen haft lite för mycket grädde och då blir den lös. Om jag, efter att jag mixat den, vill ha den lite lösare häller jag bara i lite av den borttagna grädden, till en lagom konsistens. Saltar och pepprar. Fast jag o andra sidan, gillar blomkål :)
    Kanske provar med färsk blomkål nästa gång då, ifall var det som gjorde det så "vattnigt"? Men vad mixar du med, stavmixer, blender, visp, "mosare"?
    ♥ bf 2010-07-17
  • Lumut

SLÅ PÅ FYRAN! de pratar lchf metoden hos melou

• Lumut

haha upptäckte att ja vart lite sent ute;)

• Kenzie
    The Kittycats skrev 2010-01-26 11:38:47 följande:
    Kanske provar med färsk blomkål nästa gång då, ifall var det som gjorde det så "vattnigt"? Men vad mixar du med, stavmixer, blender, visp, "mosare"?
    Jag använder färsk blomkål som får koka riktigt mjuk i vatten. Ångar därefter av blomkålen ordentligt, och mixar (med stavmixer) tillsammans med smör, creme fraiche (eller philadelphia), salt, peppar och muskotnöt.
    Lights will guide you home...