• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • WillElv

Ni som blandar turkosk youghurt med grädde. Vispar ni grädden först? vad brukar ni smaksätta med? Kvällssuget är hopplöst :)

Så har jag läst att "många" har i cocos i ex. filen. Men i den påsen jag har är det 8,9 kolhydrater/100gr.

• Lumut

ja brukar köra turkiskt youghurt...1,5msk krossad mandel o 2msk blåbär te frukost..krämigt o gott:D

• Jen nifer
    IssaBL skrev 2010-01-27 18:16:19 följande:
    Jag känner och ser också skillnad Men jag fick barn för 2 månader sedan och har fortfarande väldigt mycket överflödig hud på magen tyvärr, så jag nojjar mig över att det blir mer omjag går ner i vikt, men det är väl bara att hålla tummarna för att det försvinner tillslut :)
    precis samma för mig igen, dock är min dotter 3½ månad :) Men ge huden lite tid så kommer de bli bättre. Även om min mage inte kommer bli helt fin igen, fick mycket bristningar med första barnet.
    Mollys & Minnas mamma
  • USB
    The Kittycats skrev 2010-01-27 18:28:40 följande:
    Berätta gärna hur ditt mos blev, jag har inte provat igen än.
    Kunde ha kokat blomkålen lite längre för det blev ganska grynigt MEN det var supergott. Hela familjen åt av det och alla tyckte om det. Var ganska mättsamt så jag fick truga i mig det sista.
    Helt klart värt att provas!
  • Sagalin
    Lullisgirl skrev 2010-01-27 18:42:42 följande:
    Jag har kört väldigt stickt i snart en månad. Ätit bara ovanjord grönsaker och inte så mycket mjölkprodukter. Jag har mått jättebra. I dag var jag till svärmor som ätit LCHF över ett år och  gått ner sina kilon (och äter nu mindre strikt). Hon bjöd på fisksoppa och sa att den var LCHF gjord. När jag sen tog min portion så var där morot och ärter i. Jag ville inte lämna så jag åt allt. När vi sen for hem 2-3 timmar senare fick jag fruktansvärd huvudvärk o lite illamående. Kan detta ha varit pga grönskaerna jag åt eller var det bara en tillfällighet?
    Hade hon buljongtärning eller någon fond i?
    De kan innehålla E621 och det tål inte inte jag.
  • The Kittycats
    USB skrev 2010-01-27 19:55:10 följande:
    Kunde ha kokat blomkålen lite längre för det blev ganska grynigt MEN det var supergott. Hela familjen åt av det och alla tyckte om det. Var ganska mättsamt så jag fick truga i mig det sista.Helt klart värt att provas!
    Gjorde du bara med grädde och smör i då? Hur blev det, kokade du i grädde eller i vatten? Samlar på mig alla tips jag kan få innan jag prövar igen...
    ♥ bf 2010-07-17
  • helene306
    WillElv skrev 2010-01-27 19:34:22 följande:
    Ni som blandar turkosk youghurt med grädde. Vispar ni grädden först? vad brukar ni smaksätta med? Kvällssuget är hopplöst :)Så har jag läst att "många" har i cocos i ex. filen. Men i den påsen jag har är det 8,9 kolhydrater/100gr.
    Nej, jag vispar inte grädden men det kanske blir fluffigt och gott? Jag geggar ihop allt och smaksätter med vaniljpulver.
  • IssaBL
    Jen nifer skrev 2010-01-27 19:50:44 följande:
    precis samma för mig igen, dock är min dotter 3½ månad :) Men ge huden lite tid så kommer de bli bättre. Även om min mage inte kommer bli helt fin igen, fick mycket bristningar med första barnet.
    haha samma här! Jag fick jättemycket, tydliga, bristningar. de går en bit ovanför naveln.. Men det känns ändå ok, nåt jag hade förberett mig på. Jag hade precis börjat med lchf när jag blev gravid och då gick det hur bra som helst, nu märker jag dock mer "biverkningar", illamående, trög i magen osv. Jag har rätt mkt att bli av med så jag lär nog hålla på ett tag den här gången :)
  • HannaS83

Hej jag har hallit pa med Atkins nu i 4dagar! och redan gatt ner 2kg :) Tänkte göra Lchf men kunde inte hitta nagon bok här (bor i schweiz) Far jag hänga pa här? Vad e det för skillnad egentligen pa lchf och atkins?

• Sagalin
    HannaS83 skrev 2010-01-27 21:19:53 följande:
    Hej jag har hallit pa med Atkins nu i 4dagar! och redan gatt ner 2kg :) Tänkte göra Lchf men kunde inte hitta nagon bok här (bor i schweiz) Far jag hänga pa här? Vad e det för skillnad egentligen pa lchf och atkins?
    Man äter mer proteiner i Atkins än i LCHF.