• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • IssaBL

Jag började med lchf förra måndagen och har faktiskt mått illa, men har inte ens tänkt på att det kunde vara kosten..men nu har jag ju fåt min förklaring :) Vägde mig idag och har gått ner 3 kilo på 8 dagar så jag känner mig nöjd!

Men, vad gör man åt en trög mage? Jag har börjat äta krossade linfrön i fil, kan det hjälpa?

• Sagalin
    IssaBL skrev 2010-01-26 23:41:47 följande:
    Jag började med lchf förra måndagen och har faktiskt mått illa, men har inte ens tänkt på att det kunde vara kosten..men nu har jag ju fåt min förklaring :) Vägde mig idag och har gått ner 3 kilo på 8 dagar så jag känner mig nöjd! Men, vad gör man åt en trög mage? Jag har börjat äta krossade linfrön i fil, kan det hjälpa?
    Dricka tillräckligt med vatten är viktigt.
    En del tillsätter kokosfett i tex kaffet och det kan hjälpa mot trög mage.

Ost kan göra att man blir hård, så undvik att äta för mycket i början när magen ställer om sig.
  • Jen nifer
    IssaBL skrev 2010-01-26 23:41:47 följande:
    Jag började med lchf förra måndagen och har faktiskt mått illa, men har inte ens tänkt på att det kunde vara kosten..men nu har jag ju fåt min förklaring :) Vägde mig idag och har gått ner 3 kilo på 8 dagar så jag känner mig nöjd! Men, vad gör man åt en trög mage? Jag har börjat äta krossade linfrön i fil, kan det hjälpa?
    då har vi kört exakt lika länge, vågen står på - 3 hos mig med :) Och jag ser och känner stor skillnad på min mage redan :) Ja drick mycket vatten..
    Mollys & Minnas mamma
  • USB

Idag har jag huvudvärk och mår jätteilla. Huvudet känns jättetungt. Har varit upp och kissat tre gånger inatt vilket jag inte brukar göra. Kanske är det kroppen som reagerar. Vägde mig för nöjes skull imorse och då visade vågen -0,5kg sedan igår.
    Får kämpa på idag för idag känns det att det blir jobbigt.

• lillie

Nu hittar jag inte vikttråden... skulle skriva in min vikt idag {#lang_emotions_smile}. Nån som kan länka?
    Har haft jättemycket besvär med mage/kost efter vinterkräksjukan för två veckor sen. Gör så gott jag kan.

• Sagalin

Om man inte äter c-vitamin som kosttillskott, vilken födokälla är då bäst?

Jag märker när jag äter väldigt strikt att mitt tandkött blir lite konstigt, vill inte får skörbjugg.

• USB

Får jag fråga vad ni äter? Jag känner mig alldeles vilsen. Åt två stekta ågg till frukost och några ostskivor till. Lunchen bestod av en omelett och ett halvt paket bacon. Till kvällen tänkte jag göra blomkålsmos och kotlett och lite beasås till.
    Känns som att det här kommer att bli enformigt.
    Får man äta wokgrönsaker?

• saris 83
    Sagalin skrev 2010-01-27 13:15:37 följande:
    Om man inte äter c-vitamin som kosttillskott, vilken födokälla är då bäst?Jag märker när jag äter väldigt strikt att mitt tandkött blir lite konstigt, vill inte får skörbjugg.
    vitkål, broccoli och blomkål är bra
    Godingen Lucas 080424
  • saris 83
    USB skrev 2010-01-27 13:32:16 följande:
    Får jag fråga vad ni äter? Jag känner mig alldeles vilsen. Åt två stekta ågg till frukost och några ostskivor till. Lunchen bestod av en omelett och ett halvt paket bacon. Till kvällen tänkte jag göra blomkålsmos och kotlett och lite beasås till.Känns som att det här kommer att bli enformigt.Får man äta wokgrönsaker?
    Jag äter bara ett mål lagad mat om dagen (lunchen) Jag letar efter nya recept på nätet och gör en del ur lchf kokboken av Dr dahlqvist och Airam. Jag upplever att jag varierar min mat mer nu.
    Jag brukar äta wokgrönsaker, men det är lite mer än 5g/100g kolhydrater i det men helt överkomligt tycker jag.
    Älskar att äta lax med wokgrönsaker och cf eller kycklingfile, wok och beasås :)
    Godingen Lucas 080424
  • Vårflickan84

tränar ni samtidigt med LCHF?? =)