• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • jagäraf
    Kenzie skrev 2010-01-26 12:21:02 följande:
    Jag använder färsk blomkål som får koka riktigt mjuk i vatten. Ångar därefter av blomkålen ordentligt, och mixar (med stavmixer) tillsammans med smör, creme fraiche (eller philadelphia), salt, peppar och muskotnöt.
    Jag kokar min blomkål direkt i grädde, delad i små buketter. Blir inte blaskigt alls.

Nå, ni som såg Malou, vad det något "matnyttigt"
  • jagäraf
    jagäraf skrev 2010-01-26 12:49:31 följande:
    Jag kokar min blomkål direkt i grädde, delad i små buketter. Blir inte blaskigt alls.Nå, ni som såg Malou, vad det något "matnyttigt"
    Glömde skriva att jag såklart mixar blomkålen i kokgrädde sen. Har även i buljongtärning och så avslutar jag med lite smör.
  • Flapper

Måste fråga, ni som använder cocosfett, vad har ni det till annat än i kaffe/te?

• musli
    The Kittycats skrev 2010-01-26 11:38:47 följande:
    Kanske provar med färsk blomkål nästa gång då, ifall var det som gjorde det så "vattnigt"? Men vad mixar du med, stavmixer, blender, visp, "mosare"?
    Jag delar blomkålen i små bitar, kokar i lite grädde med lock på tills blomkålen nästan faller sönder, saltar, pepprar, lite smör och sen mosar jag med en potatis-stöt. Tycker det är gott när det blir lite bitar i och inte helt puré-slätt...  =)

Det var kostdoktorn, Andreas Eenfeldt, som var hos Malou och som ska hjälpa en tjej att gå ner i vikt med hjälp av LCHF. Egentligen sas det inte så mycket tycker jag...
    Hanna 050511 & Elias 090910
  • USB

Vad gör ni första dagarna när ni blir sugna på nåt?
    Det är ju som sagt min första dag och nu känner jag att det börjar "suga" efter sött. Har tagit en skinkskiva och lite ost och druckit vatten. Antar att det är så jag kommer att få göra de närmsta dagarna.
    Min lunch blev inte den fetaste. Tog en burk tonfisk, keso och några ostskivor. Ska steka kotlett och svamp till kvällen.
    Vad händer om jag äter för lite fett?
    Läste på kostdoktorn.se att man kunde äta flatbröd. Är det nån här som gör det? Är det verkligen okej? Vore ju gott att ta till ibland om suget blir för stort.

• The Kittycats

Tack för alla tips om hur man kan göra blomkålsmos. Denna delikatess...
    Fryst blomkål verkar iaf gå bort

Kenzie skrev 2010-01-26 12:21:02 följande:
    Jag använder färsk blomkål som får koka riktigt mjuk i vatten. Ångar därefter av blomkålen ordentligt, och mixar (med stavmixer) tillsammans med smör, creme fraiche (eller philadelphia), salt, peppar och muskotnöt.
    Känner mig lagom trög nu... Men vad menar du med att blomkålen får "ånga av"?
    ♥ bf 2010-07-17
  • Vårflickan84

hej hej!
    en fråga... får man äta frukt? vilka frukter? =)

• Flapper
    Flapper skrev 2010-01-26 13:17:21 följande:
    Måste fråga, ni som använder cocosfett, vad har ni det till annat än i kaffe/te?
    Ingen som vill avslöja?