• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • frökenskabb
    Ela007 skrev 2010-01-28 10:15:30 följande:
    Tack snälla för hjälpen. Mjölk dricker jag aldrig. TY äter jag ibland och grädde använder jag nästa varje dag till något. Som någon skrev så är grädden lite räddningen i detta, men det är fortfarande inga mängder jag sätter i mej.Jag hoppas verkligen att det tar vändning snart, VILL BLI SMAL!!!
    Ja grädde är verkligen räddningen, och grönsaker!
  • Jen nifer
    Ela007 skrev 2010-01-28 10:17:11 följande:
    Okej, hur man en fakir dag se ut? någon som kört detta? hur blev resultatet?
    kan du inte dra ner på grädden lite och tillföra mer smör istället ett tag, kanske byta ut TY mot något annat? För att se om de blir någon skillnad.

Som någon skrev har man bantat innan kan de ta ett tag innan kroppen ställer om sig. Men sen när den väl gör de kan de gå fort. Så ha tålamod :)
    Mollys & Minnas mamma
  • Ela007

Ni har många smart råd, TY är inget problem att ta bort, men grädden blir nog tuffare. Ja, januari till juni 2009 åt jag enligt VV, sen har jag ju druckit lite pulver emellanåt. Hoppas att det är som ni skriver, att det kan ställa till det lite och att det händer något snart. Hur snabbt kommer man in i Ketos och hur märker man det?

• nickefiki

Angående den här diskussionen om hur mycket kolhydrater man kan äta när man mått sin målvikt, så är det väldigt individuellt vad och hur mycket man kan äta. Precis som det är med viktminskningen. Det är klart att man kan ta tips o råd o hjälp från andra, men sedan är det inte säkert att det funkar för en själv, utan man får prova sig fram.

Jag nådde ju min målvikt under förra året, och jag kan inte äta mer än 30-40g kolhydrater om dagen utan att gå upp i vikt. Andra med bättre förutsättningar kan ligga på 100g om dagen.

Sedan så kan jag ju välja om jag nu vill äta godis eller nåt, så kan jag ju löpa/spinna bort kolhydraterna och börja om igen sedan.

• Ela007

Ja, jag förstår att det är individuellt men råd är ju bra. Det tar kanske ett tag att hitta sitt eget sätt och då kan man ju testa andras sålänge.

• nickefiki
    Ela007 skrev 2010-01-28 10:35:32 följande:
    Ja, jag förstår att det är individuellt men råd är ju bra. Det tar kanske ett tag att hitta sitt eget sätt och då kan man ju testa andras sålänge.
    Jo det är ju det man måste göra, testa andras, hur kan man annars veta vad som funkar för en själv?

Det jag menar är att man inte kan betsämma att si eller så är det, som diskussionerna ibland har en tendens att handla om.
  • frökenskabb
    nickefiki skrev 2010-01-28 10:39:05 följande:
    Jo det är ju det man måste göra, testa andras, hur kan man annars veta vad som funkar för en själv?Det jag menar är att man inte kan betsämma att si eller så är det, som diskussionerna ibland har en tendens att handla om.
    Jag tycker det kan vara roande, (el. tragiskt kanske) att många verkar tro att LCHF är en Halleluja diet som gör att man når sin målvikt utan större problem ;O) 
    Som man sedan kan hålla också utan problem.

Därför är det skönt för många av oss att få prata av sig och behöva tips då det tar stopp. =)
  • nickefiki
    frökenskabb skrev 2010-01-28 10:44:28 följande:
    Jag tycker det kan vara roande, (el. tragiskt kanske) att många verkar tro att LCHF är en Halleluja diet som gör att man når sin målvikt utan större problem ;O) Som man sedan kan hålla också utan problem.Därför är det skönt för många av oss att få prata av sig och behöva tips då det tar stopp. =)
    Jag tycker det verkar som att alla som provar har problem?