• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • frökenskabb
    nickefiki skrev 2010-01-28 10:50:41 följande:
    Jag tycker det verkar som att alla som provar har problem?
    Ja, när man väl provar ja ;O)
  • Jen nifer
    frökenskabb skrev 2010-01-28 10:44:28 följande:
    Jag tycker det kan vara roande, (el. tragiskt kanske) att många verkar tro att LCHF är en Halleluja diet som gör att man når sin målvikt utan större problem ;O) Som man sedan kan hålla också utan problem.Därför är det skönt för många av oss att få prata av sig och behöva tips då det tar stopp. =)
    fast för mig är de just det,  nu kan jag nå min målvikt utan större problem :) Ja kan va mätt och glad under tiden, och de är inget svårt att hålla. Klart man få rpröva sig fram lite, alla är vi olika. Men ja, för mig är Lchf halleluja ;)
    Mollys & Minnas mamma
  • frökenskabb
    Jen nifer skrev 2010-01-28 10:55:39 följande:
    fast för mig är de just det,  nu kan jag nå min målvikt utan större problem :) Ja kan va mätt och glad under tiden, och de är inget svårt att hålla. Klart man få rpröva sig fram lite, alla är vi olika. Men ja, för mig är Lchf halleluja ;)
    Absolut, om man ger det en ärlig chans! =D Står ut och kämpar! Som väldigt många av oss gör!
    Menar att det finns många som ger sig in i detta utan större kunskap och enbart med en vilja att gå ner så snabbt som möjligt.
  • nickefiki
    Jen nifer skrev 2010-01-28 10:55:39 följande:
    Egentligen lite för mig också, Halleluja alltså, eftersom jag var tjock som barn och bantade när jag var elva år, sedan dess har jag svultit för att hålla formen. Nu är man aldrig hungrig längre.

Men vägen  har varit problemfylld. Jag mådde dåligt av fettet och gick INTE ner i vikt mer än väldigt sakta, så jag märkte aldrig att jag gick ner. Det blev sammanlagt 1kg i månaden.

Jag upplevde det som att jag hela tiden stod och stampade med ca 1,5kg skillnad mellan dagarna, alltså upp o ner hela tiden, men ändå ner på det stora hela. Fick aldrig några jippi- jag har minskat 1kg moment liksom.
  • Jen nifer
    frökenskabb skrev 2010-01-28 11:00:01 följande:
    Absolut, om man ger det en ärlig chans! =D Står ut och kämpar! Som väldigt många av oss gör! Menar att det finns många som ger sig in i detta utan större kunskap och enbart med en vilja att gå ner så snabbt som möjligt.
    Jo absolut, man måste ju vara realistisk såklart :)
    Mollys & Minnas mamma
  • helene306
    frökenskabb skrev 2010-01-28 11:00:01 följande:
    Absolut, om man ger det en ärlig chans! =D Står ut och kämpar! Som väldigt många av oss gör! Menar att det finns många som ger sig in i detta utan större kunskap och enbart med en vilja att gå ner så snabbt som möjligt.
    Ja, många ser det som en diet att gå ner i vikt snabbt och sen verkar de tro att man kan leva som innan. Många jag pratat med säger att de inte kan leva så här resten av siitt liv och det är ju ett ställningstagande man får ta om man vill ha kvar sin vikt och må bra. Jag ser det inte som så att jag måste försöka mat som jag vill äta, jag kan äta vad jag vill men då kan det bli konsekvenser av mitt intag också och man kan välja bort "dåliga" saker men sånt verkar inte alla inse. Sen är det ju detta som du skriver, många kastar sig in i detta och tror att det ska funak sen gör det inte det för att de inte har kunskap och blir skitförbannade och menar att det är värdelöst. Synd för dem men då kan de också må som de gör och sitta med sin övervikt (tycker jag).
  • Cam82

Usch nu har jag haft ont i magen i dagar innan det är dags att äta middag, mår illa, sedan igår fick jag diarre, har det även idag, någon som har erfarenhet vad det kan bero på?

• Jen nifer
    Cam82 skrev 2010-01-28 11:12:38 följande:
    Usch nu har jag haft ont i magen i dagar innan det är dags att äta middag, mår illa, sedan igår fick jag diarre, har det även idag, någon som har erfarenhet vad det kan bero på?
    jag har lite samma problem med att göra nr 2 ;) Läser om flera som blir hårda, men ja dricker mycket vatten o rör mig mycket. Men vet inte om de är för lite fibrer eller nått.
    Mollys & Minnas mamma
  • helene306
    Cam82 skrev 2010-01-28 11:12:38 följande:
    Jag har haft så några gånger. Har du haft svårt att gå på toa, förstoppning? Det kan bli som förstoppningsdiarré innan allt "kommer ut". För mig gick det över när jag kunde gå på toa ordentligt.