• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • SeTa
    Kenzie skrev 2010-01-28 16:03:00 följande:
    Njae totalmängden kolhydrater går ju inte ner, däremot blir ju energiprocenten annorlunda. Testa äggmjölk istället, säkert godare och garanterat nyttigare
    Jag fixar verkligen inte äggmjölk. Tyvär.
    Synd att min teori inte höll. Det är fantastiskt gott!
  • jagäraf

Jag måste göra ett tillägg till det jag skrev i morse. Kanske ni redan förstår detta men för säkerhets skull. Alltså, när man ökar kolhydratmängden till ca 20 % så måste man ju naturligtvis dra ned på fettprocenten också, gissningsvis minst i samma nivå. Annars lär det gå åt pipan ganska snabbt... Och i mitt fall tror jag att jag kommer fortsätta på den låga kolisnivån för jag tycker det är toppen att ha grädde i kaffet och allt annat gott vi äter nu.

• Jen nifer
    jagäraf skrev 2010-01-28 16:53:22 följande:
    Jag måste göra ett tillägg till det jag skrev i morse. Kanske ni redan förstår detta men för säkerhets skull. Alltså, när man ökar kolhydratmängden till ca 20 % så måste man ju naturligtvis dra ned på fettprocenten också, gissningsvis minst i samma nivå. Annars lär det gå åt pipan ganska snabbt... Och i mitt fall tror jag att jag kommer fortsätta på den låga kolisnivån för jag tycker det är toppen att ha grädde i kaffet och allt annat gott vi äter nu.
    haha ja då lär ju vågen gå spikrakt uppåt om inte annat :D
    Mollys & Minnas mamma
  • jagäraf
    Jen nifer skrev 2010-01-28 16:59:19 följande:
    haha ja då lär ju vågen gå spikrakt uppåt om inte annat :D
    Misstänkte att alla redan förstått det här men man vet ju aldrig...
  • USB
    helene306 skrev 2010-01-28 17:36:15 följande:
    Hjärnsläpp totalt, vad kan man smaksätta kryddsmör med??
    Persilja eller vitlök
  • USB

Jag är ju ny i det här så ni får ursäkta om det kommer mycket frågor...
    Idag stekte jag korv till övriga familjen. Läste på innehållet att det var 4g/100g kolhydrater. Är den okej att äta då?
    På vissa sidor står det att charkprodukter är okej och på andra att det är något man ska utesluta.
    Sen funderar jag på cheesecake. Om man utesluter sockret och bara har philadelphiaost, grädde och ägg så borde det väl vara okej att äta om man blir sugen på helgen, eller? Hur är det med vaniljstång? Är det big no-no eller?

• jagäraf
    USB skrev 2010-01-28 17:48:35 följande:
    Jag är ju ny i det här så ni får ursäkta om det kommer mycket frågor...Idag stekte jag korv till övriga familjen. Läste på innehållet att det var 4g/100g kolhydrater. Är den okej att äta då?På vissa sidor står det att charkprodukter är okej och på andra att det är något man ska utesluta.Sen funderar jag på cheesecake. Om man utesluter sockret och bara har philadelphiaost, grädde och ägg så borde det väl vara okej att äta om man blir sugen på helgen, eller? Hur är det med vaniljstång? Är det big no-no eller?
    Jag äter sådan korv ibland men inte så ofta. De innehåller ju ströbröd eller liknande som bindemedel men mest avråder man nog mot korv pga dåligt generellt innehåll. Utländska korvar med högt köttinnehåll brukar vara okej.

Vaniljstång är helt okej! Så även philadelphiaost, grädde och ägg men "behövs" inte socker för att få (cheesecake)smak?
  • USB
    jagäraf skrev 2010-01-28 18:29:42 följande:
    Jag äter sådan korv ibland men inte så ofta. De innehåller ju ströbröd eller liknande som bindemedel men mest avråder man nog mot korv pga dåligt generellt innehåll. Utländska korvar med högt köttinnehåll brukar vara okej.Vaniljstång är helt okej! Så även philadelphiaost, grädde och ägg men "behövs" inte socker för att få (cheesecake)smak?
    Vet inte, men jag tycker att det är philadelphian som ger mest smak. Sen kanske sockret bidrar med sötman. Man kanske kan slänga i lite kokos så blir det lite mer smak. Jag har ingen aning faktiskt.  Ska testa nån dag.