• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • helene306
    spökplumpen: Pannacotta är mumsigt värre!!

Jag har ingen aning hur mycket kolhydrater man ska äta när man ammar. Jag tänkte prova mig fram vad som funkar när det är dags för mig i april, bara hoppas amningen funkar också Hur mycket kolhydrater äter du idag? Tänkte om du kn testa dig lite fram för att se om bebis reagerar på något sätt?
  • Lullisgirl
    helene306 skrev 2010-01-28 17:51:21 följande:
    Har provat det, skulle vilja ha något annat men det får väl bli vitlök i brist på annat  Persiljesmör blev det till lunch.
    Det går att krydda med vilken krydda som helst. Förut kryddade jag med grillkrydda men jag vet inte om det kanske är socker o annat skit i den men man kan ju göra sin egen grillkrydda, läs på burken vad som är i.
     Pepparrot kan man ta i beror kanske på vad man ska ha den till men till fisk borde det gå superbra. 
    Tacokrydda? (Finns bra lchf recept på nätet)
    "bea" smör. Lägg 1 msk torkad dragon i 1 msk vinäger, låt dra en halv timme (eller mer), blanda ner i smör. Salt och pappra. 
  • Sagalin
    Lullisgirl skrev 2010-01-29 08:09:55 följande:
    Det går att krydda med vilken krydda som helst. Förut kryddade jag med grillkrydda men jag vet inte om det kanske är socker o annat skit i den men man kan ju göra sin egen grillkrydda, läs på burken vad som är i.  Pepparrot kan man ta i beror kanske på vad man ska ha den till men till fisk borde det gå superbra.  Tacokrydda? (Finns bra lchf recept på nätet) "bea" smör. Lägg 1 msk torkad dragon i 1 msk vinäger, låt dra en halv timme (eller mer), blanda ner i smör. Salt och pappra. 
    Nu blev jag sugen på beasmör!
    Det ska jag göra till ikväll till de hemgjorda hamburgarna, mums.
  • USB

Vet ni, jag är alldeles chockad. På tre dagar har jag gått ner 2,2kg och det otroligaste av allt: minskat 8 cm i midjan!! Hur sjutton går det till? Misstänker själv att det är vätska som försvunnit men det känns så otroligt skönt! Förut har jag bantat med cambridge och det har också gått väldigt lätt men tyvärr har jag gått upp allting och lite till. Tänk att man kan äta gott och ändå gå ner! Helt otroligt! Nu är maken överbevisad. Hoppas bara att det håller i sig så jag inte börjar öka istället!

• Pippil8
    Ela007 skrev 2010-01-29 07:21:11 följande:
    Nu har jag bestämt mej. 4 dagar strikt fakir, om jag fortfarande inte ser någon viktnedgång så kommer jag hoppa över till VV. Finns säkert många som tycker jag isåfall överger lchf lite snabbt, men jag vill ju gå ner i vikt. Tänker ha med lite GI/lchf tänk iallafall. Har inte druckit läsk eller ätit godis på 4 veckor då behöver man ju inte börja med att trigga sötsuget.Ha en bra dag!
    Bra idé tycker jag! Se bara till att du inte får idig för mycket protein. Tror du kommer märka skillnad!
  • Flapper
    USB skrev 2010-01-29 09:01:59 följande:
    Vet ni, jag är alldeles chockad. På tre dagar har jag gått ner 2,2kg och det otroligaste av allt: minskat 8 cm i midjan!! Hur sjutton går det till? Misstänker själv att det är vätska som försvunnit men det känns så otroligt skönt! Förut har jag bantat med cambridge och det har också gått väldigt lätt men tyvärr har jag gått upp allting och lite till. Tänk att man kan äta gott och ändå gå ner! Helt otroligt! Nu är maken överbevisad. Hoppas bara att det håller i sig så jag inte börjar öka istället!
    Samma här! Helt galet!
  • Penno
    USB skrev 2010-01-29 09:01:59 följande:
    Oj, va kul!! 8 cm, det är ju mycket! Bara att kämpa vidare, eller du kanske inte behövt kämpa så mycket med tanke på att du skrivit att du ätit gått ;)
  • Flapper

Ts - länken till viktråden verkar inte funka. Jag hamnar här igen när jag klickar på den. Vill du göra ett nytt försök snälla?

• USB
    Penno skrev 2010-01-29 09:15:48 följande:
    Oj, va kul!! 8 cm, det är ju mycket! Bara att kämpa vidare, eller du kanske inte behövt kämpa så mycket med tanke på att du skrivit att du ätit gått ;)
    Nä jag tycker att det gått sjukt lätt! Inget sötsug överhuvudtaget. Det enda jag skulle vilja ha är frukt men det suget kanske också försvinner så småningom.
    Det som är lite störande är det äckliga smaken i munnen. Vad gör ni andra som besväras av det åt den?