• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Cam82
    helene306 skrev 2010-01-28 11:25:47 följande:
    Jag har haft så några gånger. Har du haft svårt att gå på toa, förstoppning? Det kan bli som förstoppningsdiarré innan allt "kommer ut". För mig gick det över när jag kunde gå på toa ordentligt.
    Nej jag har inte haft svårt att gå på toa, hoppas iaf att det försvinner snart.
  • Jen nifer

Nu har jag gjort persiljesmör som vi ska ha ikväll, till en lövbit tror jag.. mmm vad gott!

När ja nått min målvikt kommer jag fortsätta äta lika dant, kommer därimot ibland på helgerna unna mig lite extra. Men jag kommer även till våran nu börja träna så de får väl väga upp de då :) Skulle jag mära att vågen börjar gå uppåt så vet man ju att de inte funkar att göra så.

Mollys & Minnas mamma
  • Ela007

Näe, vem tror att det är enkelt att gå ner i vikt!!?? det finns ju en anledning till varför varför man kämpar så.....jo, för att det är svårt. MEN jag har pratat med många som sett denna metod som väldigt enkel och där de snabbt gått ner i vikt så det är klart att man går in i tänket att det vore skönt om det kunde ge samma resultat på en annan.

Nåja, jag tror inte att detta är någon mirakelkur, men resultat vill jag gärna se för annars är det ju ingen ide att fortsätta. Med VV gick jag ner ca 2-4 kg i månaden, men orkar just nu inte med det räknandet och tycker att Lchf låter väldigt vettigt, därav mitt ändrade val.

Nu blir det snöskottning i ett underbart landskap!!

• saltflingan

Här kommer en ny till tråden. Är inne på dag 2 nu. Åt strikt lchf innan graviditeten men illamåendet tvingade mig att sluta. Men nu ska jag tillbaka för jag har aldrig mått så bra som med denna kost.

Sonen har hunnit bli 12 veckor så nu är det hög tid att dra igång. Hade tänkt gå tillbaka innan han föddes men det hann jag inte med eftersom han kom för tidigt.

Är det någon här som ammar eller vet hur många kolhydrater man ska sikta att landa på varje dag? Är det 60 eller mer? Har så svårt att ge upp min älskade gröt på morgonen men vet att den egentligen innehåller alldeles för mycket kolhydrater. Är dock lite orolig för hur han ska reagera på mjölken när den blir så ketonrik. Läste innan graviditeten att barnen kan vägra bröstet när den börjar smaka annorlunda, men hoppas naturligtvis att det inte blir så.

• nickefiki
    saltflingan skrev 2010-01-28 11:45:53 följande:
    Här kommer en ny till tråden. Är inne på dag 2 nu. Åt strikt lchf innan graviditeten men illamåendet tvingade mig att sluta. Men nu ska jag tillbaka för jag har aldrig mått så bra som med denna kost.Sonen har hunnit bli 12 veckor så nu är det hög tid att dra igång. Hade tänkt gå tillbaka innan han föddes men det hann jag inte med eftersom han kom för tidigt. Är det någon här som ammar eller vet hur många kolhydrater man ska sikta att landa på varje dag? Är det 60 eller mer? Har så svårt att ge upp min älskade gröt på morgonen men vet att den egentligen innehåller alldeles för mycket kolhydrater. Är dock lite orolig för hur han ska reagera på mjölken när den blir så ketonrik. Läste innan graviditeten att barnen kan vägra bröstet när den börjar smaka annorlunda, men hoppas naturligtvis att det inte blir så.
    Visst var du i gamla trådar för ett år sedan? Nån som hette spökplumpen var det iaf. Välkommen tillbaka!
  • SeTa

Jag har en liten fundering.
    Det finns måltidsersättning som är "low carb". KOmmer inte ihåg exakt hur låg, tyvär.
    Men om man tar en sådan och blandar med 1 dl grädde, då går ju totalmängden kolhydrater i måltiden ner. Kan den bli tillräckligt låg?

• helene306
    Cam82 skrev 2010-01-28 11:34:32 följande:
    Nej jag har inte haft svårt att gå på toa, hoppas iaf att det försvinner snart.
    Kom på en annan grej som jag själv undrar om det inte var vad jag reagerade på. Lite för mycket fett. Första gången det hände mätte jag upp 15 g cocosfett att ha i äggmjölken sen kom illamåendet innan lunch och magen slog bakut. Kan det varit något sånt? Annars får vi hoppas det är en tillfällighet och att det går över!
  • Flapper
    frökenskabb skrev 2010-01-28 10:50:59 följande:
    Jaha, hade vi en mat/meny tråd redan , jaja nu har vi två! hänger inte med riktigt!
    Tack tack! Fast den ena är ju lite mer dagsupplägget och den andra med recept. Så båda behövs ju!
  • Cam82
    helene306 skrev 2010-01-28 12:55:46 följande:
    Kom på en annan grej som jag själv undrar om det inte var vad jag reagerade på. Lite för mycket fett. Första gången det hände mätte jag upp 15 g cocosfett att ha i äggmjölken sen kom illamåendet innan lunch och magen slog bakut. Kan det varit något sånt? Annars får vi hoppas det är en tillfällighet och att det går över!
    Ja det skulle kunna vara kokosfettet, jag har tagit mindre idag och inte mått illa än så länge, magen är inte helt 100 ännu, men som sagt inget illamående, tycker dock att kaffet smakar konstigt, hänger väl ihop med mitt magproblem för tillfället antar jag.
  • Kenzie
    SeTa skrev 2010-01-28 12:05:03 följande:
    Jag har en liten fundering.Det finns måltidsersättning som är "low carb". KOmmer inte ihåg exakt hur låg, tyvär.Men om man tar en sådan och blandar med 1 dl grädde, då går ju totalmängden kolhydrater i måltiden ner. Kan den bli tillräckligt låg?
    Njae totalmängden kolhydrater går ju inte ner, däremot blir ju energiprocenten annorlunda. Testa äggmjölk istället, säkert godare och garanterat nyttigare
    Lights will guide you home...