Emmi2 skrev 2010-01-28 23:24:12 följande:
Tycker den här dieten är väldigt märklig, men på ett positivt sätt. Jag är alltså tjejen som under en dag kunnat vräka i mig sex-sju mackor, tre bullar, glass, godis, stora portioner mat osv (konstigt att jag inte är fetare, men
iaf). Dvs, jag har kunnat äta hejdlöst, ffa kolhydrater.Men nu sitter jag här, 23.20 på kvällen, inte ett dugg hungrig, och inser att jag bara ätit 850 kcal idag!!! Märklig känsla att inte ha hunger, eller sug, efter något. Det är verkligen ett nytt sätt att tänka sig att äta och leva efter.Förrut så åt jag vid känslor, tex tröståt, när det skulle firas, mysas osv. Men vad hittar man på nu, när maten inte längre är ett substitut? Och appropå mat, fira osv. Om man vill ta sig ett glas vin, är det okej, och är det då rött vin som gäller?
Skönt att vara fri från sockermonstret. Jag var med en macktjej. Kunde lätt äta 4rostisar, efter två timmar var jag hungrig igen och tog två mackor till. Sen var det lunch och ett helt berg med pasta och på kvällen 4-6mackor igen...
Men att bara äta 850kcal/dag är inte bra. Även om man äter LCHF kan kroppen ställa in sig på svält.
Du borde åtminstone ligga på 1200kcal/dag.
Vad har du ätit?