Ela: Om du har bantat innan kan det ta längre tid innan din kropp fattar galoppen och börjar släppa kilona. Det är bara att härda ut, att ge upp innan 3 månader är att inte ha gett det en chans. Men sen kan det naturligtvis även vara så att din kropp inte passar för lchf, vi är alla olika. Men kämpa på ett tag till, tycker jag. Det är så mycket god mat med lchf och man mår så bra!
Helene: Jag har ingen aning om vad jag ligger på nu, är bara på dag 3 så det blir fortfarande lite fusk. Men jag har börjat väga maten nu eftersom jag är nyfiken på vad jag får i mig och om jag ska lägga till eller ta bort. Skippade iaf min älskade gröt imorse, bara den innehåller ca 55 kolhydrater.
Det svåraste med lchf är att hinna fixa maten tycker jag med en liten som hela tiden kräver uppmärksamhet. Det är så lätt att slänga in en pizzaslice i mikron och sen kasta i sig den. Men men, det får gå på nåt sätt.
Usb: Grattis till de fina resultaten! Lchf verkar funka suveränt för dig.
Jag tycker inte att man ska oroa sig för att vara konstant hungrig den första tiden, det går över. Minns att jag åt konstant de 3 första veckorna när jag först testade lchf. Och jag kände mig darrig och sjuk, hade ingen energi alls och tänkandet gick slött, men jag såg ju effekterna direkt på vågen och måttbandet så jag fortsatte. Men sen kom alla fördelar, har aldrig mått så bra som med denna kost! Jag ser den första veckan som kolhydratsabstinens när kroppen renades.