• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • Emmi2

Malin S: Tror att jag mest småäter, då jag inte känner någon direkt hunger. Blir ett ägg hit, några ostskivor dit, en avocado, smör osv.

Men idag känner jag mig rejält matt, så det blir till att sluta slarva.

Ikväll kommer mina föräldrar på besök, och då blir det baconlindade köttfärsbiffar till middag och pannacotta till efterrätt. Tror att det kan bli bra :D

• Jen nifer

Måste bara få komma in med min glädje :)

Ja har ju inte massa övervikt, hade redan gått ner en del innan ja började med LCHF.. Men nu , ÄNTLIGEN imorse stod vågen på under 60. Det har den inte gjort dom senaste 5 åren. Vad löjligt lycklig man kan bli. 59.5kg. Började på 63.2 kg för knappt 2 veckor sedan. Sen spelar kanske inte vågen största rollen, men ja kom även i ett par byxor idag som ja inte kom i för 1 månad sen. Eller som inte suttit snyggt på flera år egentligen. :)

Mollys & Minnas mamma
  • jagäraf
    Jen nifer skrev 2010-01-29 12:18:57 följande:
    Måste bara få komma in med min glädje :)Ja har ju inte massa övervikt, hade redan gått ner en del innan ja började med LCHF.. Men nu , ÄNTLIGEN imorse stod vågen på under 60. Det har den inte gjort dom senaste 5 åren. Vad löjligt lycklig man kan bli. 59.5kg. Började på 63.2 kg för knappt 2 veckor sedan. Sen spelar kanske inte vågen största rollen, men ja kom även i ett par byxor idag som ja inte kom i för 1 månad sen. Eller som inte suttit snyggt på flera år egentligen. :)
    Grattis!

Min våg visade ocskså exakt 59,5 i morse vilket är 7 hg mer än för en vecka sen. Lite trist men bara att ta nya tag.
  • The Kittycats
    Måste bara få komma in med min glädje :)Ja har ju inte massa övervikt, hade redan gått ner en del innan ja började med LCHF.. Men nu , ÄNTLIGEN imorse stod vågen på under 60. Det har den inte gjort dom senaste 5 åren. Vad löjligt lycklig man kan bli. 59.5kg. Började på 63.2 kg för knappt 2 veckor sedan. Sen spelar kanske inte vågen största rollen, men ja kom även i ett par byxor idag som ja inte kom i för 1 månad sen. Eller som inte suttit snyggt på flera år egentligen. :)
    Grattis, vad härligt
    ♥ bf 2010-07-17
  • saltflingan

Ela: Om du har bantat innan kan det ta längre tid innan din kropp fattar galoppen och börjar släppa kilona. Det är bara att härda ut, att ge upp innan 3 månader är att inte ha gett det en chans. Men sen kan det naturligtvis även vara så att din kropp inte passar för lchf, vi är alla olika. Men kämpa på ett tag till, tycker jag. Det är så mycket god mat med lchf och man mår så bra!

Helene: Jag har ingen aning om vad jag ligger på nu, är bara på dag 3 så det blir fortfarande lite fusk. Men jag har börjat väga maten nu eftersom jag är nyfiken på vad jag får i mig och om jag ska lägga till eller ta bort. Skippade iaf min älskade gröt imorse, bara den innehåller ca 55 kolhydrater.

Det svåraste med lchf är att hinna fixa maten tycker jag med en liten som hela tiden kräver uppmärksamhet. Det är så lätt att slänga in en pizzaslice i mikron och sen kasta i sig den. Men men, det får gå på nåt sätt. 

Usb: Grattis till de fina resultaten! Lchf verkar funka suveränt för dig. 

Jag tycker inte att man ska oroa sig för att vara konstant hungrig den första tiden, det går över. Minns att jag åt konstant de 3 första veckorna när jag först testade lchf. Och jag kände mig darrig och sjuk, hade ingen energi alls och tänkandet gick slött, men jag såg ju effekterna direkt på vågen och måttbandet så jag fortsatte. Men sen kom alla fördelar, har aldrig mått så bra som med denna kost! Jag ser den första veckan som kolhydratsabstinens när kroppen renades.

• saltflingan
    Måste bara få komma in med min glädje :) Ja har ju inte massa övervikt, hade redan gått ner en del innan ja började med LCHF.. Men nu , ÄNTLIGEN imorse stod vågen på under 60. Det har den inte gjort dom senaste 5 åren. Vad löjligt lycklig man kan bli. 59.5kg. Började på 63.2 kg för knappt 2 veckor sedan. Sen spelar kanske inte vågen största rollen, men ja kom även i ett par byxor idag som ja inte kom i för 1 månad sen. Eller som inte suttit snyggt på flera år egentligen. :)
    Grattis, vad härligt! 

Längtar tills jag också kan få börja komma i mina byxor. En graviditet med massa kolhydrater är inte bra för en tjockis. 
  • saltflingan

Gud så jobbigt det är när man fortfarande har sug så här i början. Känner för att smälla i mig mandelmassegodis, chips eller ostbågar! Mitt trix jag hade förut var te med grädde i men nu "tål" jag inte mer än max 2 koppar te om dagen. *suck*

• helene306
    saltflingan skrev 2010-01-29 15:17:20 följande:
    Gud så jobbigt det är när man fortfarande har sug så här i början. Känner för att smälla i mig mandelmassegodis, chips eller ostbågar! Mitt trix jag hade förut var te med grädde i men nu "tål" jag inte mer än max 2 koppar te om dagen. *suck*
    Jag hade ett jäkla sug igårkväll och jag föll ... typiskt ...
  • saltflingan
    helene306 skrev 2010-01-29 15:19:06 följande:
    Jag hade ett jäkla sug igårkväll och jag föll ... typiskt ...
    Har du hållit på länge eller är du också i övergångsfasen?
  • Pippil8

Vad göra när man är sjuk? Har riktigt ont i halsen och är så hängig. Absolut ingen aptit men måste få i mig något. Pressade ner två skivor bacon och äggröra på ett ägg till frukost. Till lunch en tredjedels skiva falukorv... Och tvingade ner ett mellis: en skiva lowcarb-bröd m smör o ost. Vill inte att kroppen ska ta av de få muskler jag har.. Något tips på något lätt-ätet? Det enda jag är sugen på är apelsinsaft och romerska bågar...