• frökenskabb

LCHF

Någon här som också äter enligt LCHF? Eller sugen på att börja?
    Hade varit kul att komma i kontakt med likasinnade! :0)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-12-14 12:47
    Startvikt 6/12
    67,2 kg
    170 cm.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-16 10:28
    Våran Vikttråd
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m49194604.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 09:55
    Mat-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-5-72/m50353024.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-28 10:49
    Dagens Meny:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m50275051-1.html

• Svar på tråden LCHF
  • saltflingan
    Pippil8 skrev 2010-01-29 15:48:19 följande:
    Vad göra när man är sjuk? Har riktigt ont i halsen och är så hängig. Absolut ingen aptit men måste få i mig något. Pressade ner två skivor bacon och äggröra på ett ägg till frukost. Till lunch en tredjedels skiva falukorv... Och tvingade ner ett mellis: en skiva lowcarb-bröd m smör o ost. Vill inte att kroppen ska ta av de få muskler jag har.. Något tips på något lätt-ätet? Det enda jag är sugen på är apelsinsaft och romerska bågar...
    Yoghurt eller kokospannkakor kanske?
  • Pippil8

Ja yoghurt kanske kan funka. Bra idë, tack!

• Kickiliisa
    Pippil8 skrev 2010-01-29 16:02:48 följande:
    Ja yoghurt kanske kan funka. Bra idë, tack!
    Yoghurt med grädde och frysta hallon, kanske? Så blir det lite extra vitaminer, bra när man är sjuk. :)
  • helene306
    saltflingan skrev 2010-01-29 15:40:04 följande:
    Har du hållit på länge eller är du också i övergångsfasen?
    Alltså, jag fuskar för mycket, jag är gravid och får inte lchf fungera som jag vill eftersom jag mådde illa i början av graviditeten och fick börja äta kolhydrater för att må bra, så jag har svårt att vänja av. Igår var en bra dag då jag höll mig i skinnet och suget kom som tio smällar tillbaka! Jag hade inga problem med sug eller huvudvärk när jag körde strikt lchf i somras men nu kommer visst allt på en gång när jag väl lägger manken till
  • IssaBL
    helene306 skrev 2010-01-29 16:26:39 följande:
    Alltså, jag fuskar för mycket, jag är gravid och får inte lchf fungera som jag vill eftersom jag mådde illa i början av graviditeten och fick börja äta kolhydrater för att må bra, så jag har svårt att vänja av. Igår var en bra dag då jag höll mig i skinnet och suget kom som tio smällar tillbaka! Jag hade inga problem med sug eller huvudvärk när jag körde strikt lchf i somras men nu kommer visst allt på en gång när jag väl lägger manken till
    Men ska du äta enligt lchf när du är gravid? De kollar väl ketoner i urinen vid inskrivningen, eller är det bara för att kolla om det är nåt fel på en och inte för själva ketonerna?
  • Flapper

Någon som kan länka till viktråden? Den i ts:n är fel.

• USB

Mina barn frågade mig vad jag skulle äta ikväll för nu kan jag ju inte äta chips och godis. Tänk att de snappar upp allting. Jag har köpt lite paranötter som jag kan tugga på. Har faktiskt inget sug alls. Har dock ätit ganska dåligt idag då vi varit på shoppingtur. Har förberett lite "gräddglass" som väntar i frysen om jag skulle bli alltför sugen.
    Berättade för min mamma idag att jag börjat äta lchf och sa då att jag gått ner över 2 kg på tre dagar och minskat 8cm i midjan och då vräker hon ur sig att det är INTE bra att gå ner så fort. Om jag äter som jag ska så rår ju inte jag för hur kroppen reagerar.

• saltflingan

Usb: Låter som min mamma, hon lyckas alltid hitta något negativt att säga när man berättar goda nyheter. De första kilona som försvinner är vatten och det kan man knappast påverka. Men visst har hon rätt i att det är bättre för kroppen att tappa lite i taget, men det får vara när vattenvikten har försvunnit. 0,5-1 kg i veckan är ett bra mål som dessutom är snällt för kroppen. Trist bara att komma med en sån kommentar när man själv är så glad över de fina resultaten. Man vill ju bara att folk ska vara lika glada som man är själv. Så jag passar på att säga grattis igen! 

• Jen nifer

vet att de är olika, men när kan man börja av säker på att de inte är vatten som försvinner längre utan fett?

jag tappade 2kg på ca5 dagar. Sen stod jag still en vecka typ. Och nu har de börjat tippa rätt fort neråt igen.  så snart 4kg och ca2 veckor.

Mollys & Minnas mamma
  • Troll mor

Så roligt att läsa här, att det är så många det går bra för.

Undrar då om ni kanske kan hjälpa mig. Har ätit strikt LCHF nu i fem veckor och det händer absolut ingenting, tror t o m att jag har gått upp 2kg. Har slutat med mjölk o nötter, men det händer inget.
    Äter jag för lite fett?? Begriper inte hur jag ska få i mig mer fett isf.  Tips??
    Nån annan som är i samma situation??
    Är lite förtvivlad nu, men vill inte ge upp nu när sötsuget är borta och jag vill inte tillbaka till alla tråkiga grönsakssoppor och grovbröd och hunger.
    Tror ju verkligen på detta, men är jag en som det inte fungerar för??