Troll mor skrev 2010-01-29 21:43:23 följande:
Har faktiskt inte räknat, men tror jag ligger åt för lite
iaf om jag jämför med vad min mamma som gått ner mycket äter. Jag äter inget som har mer än 5 kolhydrater/ 100g.
Grejen ar ju dock den att varje person ar unik nar det galler just hur mycket kolhydrater man tal. Det ar vad jag gillar med Atkins metod. Att han undervisade om hur man skulle hitta sin egen grans. Och att den gransen inte ar konstant, utan andras med aren..
Hans rad var att de forsta tva veckorna halla sig under 20g om dagen, genom att helt utesluta alla kallor till kolhydrater forutom grona gronsaker. Sedan okar man intaget med 5g/vecka (sa tredje veckan ater man 25g, fjarde ater man 30g osv. Tills man marker att man inte langre gar ner i vikt. Den siffra man stannat pa da, sag 30g, ar ens egna privata grans. Och da bor man halla sig under den gransen for fortsatt viktnedgang.
For mig ligger gransen pa ca 45g om dagen. Men det varierar ocksa under manaden kanner jag.. Jag maste vara mer strikt veckan fore mens tex.
testa att rakna kolisar nan dag, bara for att se var du ligger. kan vara bra att ha i tankarna lite. Sedan ar det valdigt latt att det slinker ner dolda kolisar, sa luslas innehallsdeklarationer.